Forstoppelse ??? er desperat - hjææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30.011 visninger
26 svar
1 synes godt om
20. maj 2011

Frk.Munk

Ja jeg er mega forstoppet - og det gør nas! jeg kommer slet ikke af med noget! er ved at blive sindsyg. Jeg har undladt at spise jern-tabeletterne et par dage nu, men er alligevel helt forstoppet.

Har fået at vide af min læge jeg gerne må tage magnesia (afførende) men det hjælper ikke! overhovedet!!!

Hvad gør i? nogle gode råd? jeg er desperat........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

Mother-love

SommerBlomst skriver:

Ja jeg er mega forstoppet - og det gør nas! jeg kommer slet ikke af med noget! er ved at blive sindsyg. Jeg har undladt at spise jern-tabeletterne et par dage nu, men er alligevel helt forstoppet.

Har fået at vide af min læge jeg gerne må tage magnesia (afførende) men det hjælper ikke! overhovedet!!!

Jeg købte en masse frugt og blendede det til en smoothie hver morgen jeg stod op og siden jeg startede på det har jeg faktisk ikke haft hård mave Så det ville jeg anbefalde dig at gøre

michelle 37+1

Anmeld

20. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
SommerBlomst skriver:

Jeg ved at man i håndkøb kan købe noget der hedder laktulose. Det er flydene og et mildt afføringsmiddel. Man kan bla bruge det til spædbarnet. Har brugt det til mine efter anbefaling fra lægen. Det virker ikke her og nu men i løbet af et døgns tid.

Du kan i håndkøb og så købe noget der hedder microlax. Så får du udtømning i løbet af få minutter.

Begge dele er anbefalet til gravide at bruge, og intet af det er skadeligt for dig eller barnet.

Håber det kan hjælpe dig.....

Anmeld

20. maj 2011

Frk.Munk

michelledam skriver:

Jeg købte en masse frugt og blendede det til en smoothie hver morgen jeg stod op og siden jeg startede på det har jeg faktisk ikke haft hård mave Så det ville jeg anbefalde dig at gøre

michelle 37+1

Tusind tak for råd - jeg skal over og handle nu!!!!

Anmeld

20. maj 2011

Frk.Munk

Tin skriver:

Jeg ved at man i håndkøb kan købe noget der hedder laktulose. Det er flydene og et mildt afføringsmiddel. Man kan bla bruge det til spædbarnet. Har brugt det til mine efter anbefaling fra lægen. Det virker ikke her og nu men i løbet af et døgns tid.

Du kan i håndkøb og så købe noget der hedder microlax. Så får du udtømning i løbet af få minutter.

Begge dele er anbefalet til gravide at bruge, og intet af det er skadeligt for dig eller barnet.

Håber det kan hjælpe dig.....

Mange tak for råd - det tror jeg da lige jeg vil undersøge nærmere og se om jeg kan skaffe

Anmeld

20. maj 2011

H+S Skjolgborg.

Jeg ved at man i håndkøb kan købe både den der hedder laktulose og  microlax.

Det er super godt morgen og aften fik den første med min datter og  microlax med min søn og tager det af og til stadig + tobias fik det også hver aften da han lid af kolik (mega ondt i maven og mega hård afføringen).

Ellers hved jeg også frugt -bananer. A 38 skulle også være godt.

Henriette

Anmeld

20. maj 2011

Isabella_mor

SommerBlomst skriver:

KAFFE..!!!!

jeg havde selv en slem forstoppelse da jeg var gravid, så slemt at jeg blev indlagt. og der gav de mig faktisk klyx. og det fik jeg dog at vide bagefter at det måtte jeg ikke få, pga det kunne sætte gang i fødslen og det var totalt åndssvagt. efter det så spiste jeg ikke jern tabletter. og jeg drak ca 2 kopper kaffe om dagen for at få maven igang.. jeg havde magnesia og movicol. jeg kunne godt nok ikke ha det der movicol, det var virkelig nasty. men ned kom det, og det hjalp.. 

Anmeld

20. maj 2011

Isabella_mor

Jeg ved at man i håndkøb kan købe både den der hedder laktulose og  microlax.

Det er super godt morgen og aften fik den første med min datter og  microlax med min søn og tager det af og til stadig + tobias fik det også hver aften da han lid af kolik (mega ondt i maven og mega hård afføringen).

Ellers hved jeg også frugt -bananer. A 38 skulle også være godt.

Henriette

man må helst ikke tage afføringsmiddel i form af microlax når man er gravid, det KAN sætte fødslen igang for tidligt... (nu ved jeg så ikke om ts er gravid... ) men det kan være en dårlig ting... 

(retter lige mit indlæg ovenover til at man helst ikke må tage dem i tide og utide når man er gravid., men om nødvendigt som situationen ts er i) 

og bananer er ikke gode for forstoppelse, det gør det kun værre.. så ikke nogle bananer.

Anmeld

20. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin

KAFFE..!!!!

jeg havde selv en slem forstoppelse da jeg var gravid, så slemt at jeg blev indlagt. og der gav de mig faktisk klyx. og det fik jeg dog at vide bagefter at det måtte jeg ikke få, pga det kunne sætte gang i fødslen og det var totalt åndssvagt. efter det så spiste jeg ikke jern tabletter. og jeg drak ca 2 kopper kaffe om dagen for at få maven igang.. jeg havde magnesia og movicol. jeg kunne godt nok ikke ha det der movicol, det var virkelig nasty. men ned kom det, og det hjalp.. 

Klyx er og så en del kraftigere end en microlax (også derfor den ikke kan købes i håndkøb.). Lægerne anbefaler microlax til gravide netop af denne årsag.

Så er man en rask gravid, kan man sagtens bruge en microlax.

Derudover er svedsker jo godt, både almindelige, som juice eller mos.

Anmeld

20. maj 2011

maryjane

Får du drukket rigeligt med vand sammen med magnesia?
Der kan også godt gå noget tid inden de virker, men det er self. ikke sikkert de virker for dig.

Go' bedring.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.