Kronisk syge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.965 visninger
15 svar
0 synes godt om
20. maj 2011

Millesbaby

Er ny herinde og vil lige høre om der er en gruppe for kronisk syge ? Syntes nemmelig ikke jeg kan finde en sådan gruppe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

mortilflere

Det har jeg ikke opdaget

Men velkommen til

Anmeld

20. maj 2011

Millesbaby

Tak skal du have

Tænkte bare at der en nogle helt andre tanker der køre i hovedet på os med kroniske sygdomme end på "normale" gravide/øgér for vi har jo også en sygdom vi skal have mde i spillet.

Anmeld

20. maj 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator

Velkommen til..jeg håber du bliver glad for at være her

Nu må du jo lige prøve at definere hvad du mener med kronisk syg eller rettere...fortælle hvilken sygdom det er.
Vi har ingen gruppe, som sådan der hedder kronisk syg, hvis det er det du tænker på, men vi er da mange, der lider af forskellige ting, som vi så vender med alle de andre herinde, hvis man har brug for det.

Hvis du bliver +medlem, så kan du jo også sagtens lave en gruppe for kronisk syge, hvis du har lyst til det.

Kærligst
Sussie

>> Moderator på baby.dk <<

Anmeld

20. maj 2011

Millesbaby

SussieThyssen skriver:

Velkommen til..jeg håber du bliver glad for at være her

Nu må du jo lige prøve at definere hvad du mener med kronisk syg eller rettere...fortælle hvilken sygdom det er.
Vi har ingen gruppe, som sådan der hedder kronisk syg, hvis det er det du tænker på, men vi er da mange, der lider af forskellige ting, som vi så vender med alle de andre herinde, hvis man har brug for det.

Hvis du bliver +medlem, så kan du jo også sagtens lave en gruppe for kronisk syge, hvis du har lyst til det.

Kærligst
Sussie

>> Moderator på baby.dk <<

Jeg har selv en kronisk tarmbetændelse (Mb. Chron) men tænkte fx på at meget af den medicin jeg får er jo også brugt til andre sygdomme ved jeg og når man får medicin er der jo altis en vis form for ricici forbundet med en graviditet. Der er jo også en helt masse andret tanker der kommer frem når man skal være gravid og får medicin.

Jeg selv får Remicade og Imurel. Ved at Remicaden bliver brugt til bla. Soreacis og Soreacisgigt (staves?)

Anmeld

20. maj 2011

SussieThyssen

Millesbaby skriver:

Jeg har selv en kronisk tarmbetændelse (Mb. Chron) men tænkte fx på at meget af den medicin jeg får er jo også brugt til andre sygdomme ved jeg og når man får medicin er der jo altis en vis form for ricici forbundet med en graviditet. Der er jo også en helt masse andret tanker der kommer frem når man skal være gravid og får medicin.

Jeg selv får Remicade og Imurel. Ved at Remicaden bliver brugt til bla. Soreacis og Soreacisgigt (staves?)

Jeg er selv diabetiker og multiallergiker m.m. og får derfor forskellige typer medicin..bl.a. Metformin..og stor var min forbløffelse, da jeg erfarede at man giver Metformin til kvinder med PCO..

Så ja..man kan blive overrasket over de mange ting som forskellige typer medicin bruges til, som du der nævner at din medicin også gives til folk med psoriasis.

Der vil jo altid være en del overvejelser i forbindelse med graviditet og medicin, ingen tvivl om det, men jeg ved egentligt ikke hvor meget folk generelt går ind i de overvejelser, fordi man jo som sådan ikke kan undvære medicinen og må stole på at lægerne prøver at afhjælpe gener og eventuelle bivirkninger/påvirkninger i forbindelse med projekt baby.

Jeg har fx en mangeårig veninde, der er epileptiker, og de gange hun har villet have børn har man så forsøgt, dels at finde andre produkter, men også at trappe hende ned..og det er gået glimrende..selvom hun har haft en del flere anfald i de perioder.
Og børnene er kommet godt fra det.

Nu har jeg i mange år selv været afhængi af allergimedicin og trappede også noget ned på det de gange jeg har været gravid..men helt undvære det har jeg ikke kunne..og mine unger er da også kommet ud uden nogle tilsyneladende gener.
Jeg tror ofte at det handler om vilje..og så håbe på det bedste..tror du ikke??

Anmeld

20. maj 2011

Millesbaby

Kan kun give dig ret. Viljen er med til at styre meget.

Jeg er selv startet i Remcade behandling for 5 uger siden og har haft en UTROLIG god effekt på det. Det er et bilogisk signalstof som gives som drop.

Da det er biologisk er der ingen problemer hvad PB angår og det vil måske også hjælpe mig til at holde på spiren.

Jeg har også selv ghøfeber og plejer at være dopet op på medicin på denne årstid men er først lige i dag begyndt at smånyse lidt men det er måske min egen skyld for jeg slog græsset selv i går  skulle jeg nok ikke have gjort

Hvor der er en vilje er der en vej og så må vi bare følge vejen selv om den somme tider føles uendelig lang og til tide fyldt med store huller

Anmeld

29. maj 2011

Nov26

Hej Millesbaby

Jeg har selv MB. Hvor meget imurel får du?

Anmeld

19. juni 2011

Millesbaby

Nov26 skriver:

Hej Millesbaby

Jeg har selv MB. Hvor meget imurel får du?

Jeg får 100 mg om dage i 2 piller jeg tager dem om aftene. Jeg har inge problemer med kvalme eller noget så om jeg tager dem om morgene eller hvornår det er lige meget for mig.
Jeg er begyndt i Remikade behandling pga jeg har fået nogle fistler og det er jeg rigtig glad for.
Jeg får nu et drop hver 8 uge og har så fine blodprøver som aldrig før.
Faktisk siger min læge at jeg skal regne denne cyklus som den 2 rigtige siden Nov 10 så er da meget spændt på hva der sker om 8 dag for der har jeg test dag.
Bøvler du meget med ting du ikke kan tåle ? har du det ellers godt med sygdommen ?

Anmeld

23. juni 2011

Tona

Hej

Jeg er også ny herinde. Jeg har selv tænkt meget over det der med at være gravid og mor med en kronisk sygdom. Min datter er knap 6 mdr nu og jeg har under hele graviditet, fødsel og nu som mor følt at jeg lidt manglede den der sparring med andre kronisk syge. Der er bare nogle begrænsninger og ting man kæmper med som gør at man ikke helt kan sammenligne sig med andre gravide og mødre. Jeg kan ikke helt de ting som andre kan og det kan være lidt svært at blive mindet om det igen fordi man bliver mor. (Ikke for at klage for jeg har det jo godt alligevel). Jeg har fibromyalgi og bækkenløsning og glutenallergi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.