Millesbaby skriver:
Jeg har selv en kronisk tarmbetændelse (Mb. Chron) men tænkte fx på at meget af den medicin jeg får er jo også brugt til andre sygdomme ved jeg og når man får medicin er der jo altis en vis form for ricici forbundet med en graviditet. Der er jo også en helt masse andret tanker der kommer frem når man skal være gravid og får medicin.
Jeg selv får Remicade og Imurel. Ved at Remicaden bliver brugt til bla. Soreacis og Soreacisgigt (staves?)
Jeg er selv diabetiker og multiallergiker m.m. og får derfor forskellige typer medicin..bl.a. Metformin..og stor var min forbløffelse, da jeg erfarede at man giver Metformin til kvinder med PCO..
Så ja..man kan blive overrasket over de mange ting som forskellige typer medicin bruges til, som du der nævner at din medicin også gives til folk med psoriasis.
Der vil jo altid være en del overvejelser i forbindelse med graviditet og medicin, ingen tvivl om det, men jeg ved egentligt ikke hvor meget folk generelt går ind i de overvejelser, fordi man jo som sådan ikke kan undvære medicinen og må stole på at lægerne prøver at afhjælpe gener og eventuelle bivirkninger/påvirkninger i forbindelse med projekt baby.
Jeg har fx en mangeårig veninde, der er epileptiker, og de gange hun har villet have børn har man så forsøgt, dels at finde andre produkter, men også at trappe hende ned..og det er gået glimrende..selvom hun har haft en del flere anfald i de perioder.
Og børnene er kommet godt fra det.
Nu har jeg i mange år selv været afhængi af allergimedicin og trappede også noget ned på det de gange jeg har været gravid..men helt undvære det har jeg ikke kunne..og mine unger er da også kommet ud uden nogle tilsyneladende gener.
Jeg tror ofte at det handler om vilje..og så håbe på det bedste..tror du ikke??

Anmeld