Afstemning: Amning og Prævention

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
sne190810 skriver:

Vil ikke råde nogen overhoved til at bruge denne såkaldte 'præventionsmetode', da den ikke holder en rygende fis

Bortset fra det, bruger jeg Kobberspiral, og den fungere ganske fint for mig. Har slet ikke på noget tidspunkt mærket til den, hverken da jeg fik den sat op eller her bagefter.

Kobberspiral:

Det jeg ikke kan lide ved den, er at den ikke er egnet til kvinder med uregelmæssig menstruation, hvilket min var inden min graviditet.

Og at man skal regelmæssigt have kontrolleret, at spiralen ligger rigtigt. Kan have en negativ virkning på menstruationen, der kan vare længere, blive kraftigere og mere smertefuld.

Men ud over det er det nok den der er "bedst" ud over kondomer, da der ikke er hormoner indblandet.

Tak for din afstemning og mening om Kobberspiralen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2011

Skovrup

isabellamor skriver:

vi brugte kondom intil jeg fik min spiral...

og vi valgte kondom af de grunde at jeg ikke ville være gravid igen, og så også for at undgå infektion indvendig.

jeg er ikke fan af hormoner. det er fundet i naturen i planterne osv. og de planter spiser dyrene.. og det er ikke godt..

Kondom:

Kondomer, er rigtig gode, hvis kvinden kan tåle dem.... Jeg har prøvet en del forskellige, men ingen har jeg kunne tåle, så desværre kan den præventionsform ikke komme i betragtning.

Jeg er ikke sikker på jeg forstår det du siger om hormoner, måske du vil forklare?

tak for din afstemning 

Anmeld

20. maj 2011

Skovrup

Mi skriver:

Vi er naturligt infertile, så bruger slet ikke prævention.

Men den med afbrudt samleje og sikre perioder (altså temperaturmåling og lign) er på ingen måder prævention. En af mine veninder har fået to af sine børn efter sådan en form for "prævention"

Afbrudt samleje:

Er det ikke også meget forskelligt alt efter om manden "kommer" en lille smule hele tiden? Hvis du forstår...

Anmeld

20. maj 2011

Skovrup

R&N skriver:

Vi brugte kondom indtil min mens var rimelig regelmæssig igen, hvor jeg sp begyndte på p-piller igen.. Men alt det bliver der snakket om ved 8ugers undersøgelsen ;-)

Hov!

Tak for info, vidste ikke de ville tale om præventionsformer ved 8 ugers undersøgelsen! hvor er det godt at vide! 

Tak for svaret 

Anmeld

20. maj 2011

Skovrup

Linemaria90 skriver:

- men hvorfor står den under kemiske midler??? :s

Jeg har mine informationer fra  http://www.beskyt-dig.dk 

Anmeld

20. maj 2011

Isabella_mor

Fru. Skovrup skriver:

Kondom:

Kondomer, er rigtig gode, hvis kvinden kan tåle dem.... Jeg har prøvet en del forskellige, men ingen har jeg kunne tåle, så desværre kan den præventionsform ikke komme i betragtning.

Jeg er ikke sikker på jeg forstår det du siger om hormoner, måske du vil forklare?

tak for din afstemning 

der er et hormon der er i f.eks. p piller, som kommer ud med tis og afføring, det kommer i toilettet eller hvis man tisser i naturen.. og det kommer så ned i grundvandet, og på den måde kommer det ud i naturen på rejsen, der er fundet hormoner fra eks. p piller i planterne i naturen som dyrene spiser hvor de indtager de hormoner, og i en stor mængde af de hormoner kan være en grundsten for at gøre dyrene infertile og i sidste ende helt sterile..

jeg kan faktisk heller ikke tåle kondom.. og det var skrækkeligt at have sex med dem.. men man kan heldigvis få kondomer i naturtarm.. altså tarme fra dyr, mener det er fra får. og dem kan de fleste tåle.. men ja det var også kun i en kort periode i mit liv vi skulle bruge kondomet, det var indtil jeg fik spiralen op

Anmeld

20. maj 2011

SussieThyssen

Fru. Skovrup skriver:

Hej baby.dk'er

Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle proppe dette indlæg hen, så nu lægger jeg den under amning.

Sagen er den, at jeg endnu ikke har født, men min mand og jeg går allerede og tænker på præventions muligheder efter fødslen og selvfølgelig ved amning.

I den forbindelse vil jeg undersøge hvad i bruger, hvorfor i bruger det, og evt. præcis hvilken form for prævention. Da jeg har delt prævention op i kategorier så svar mulighederne ikke var en liste på 50 navne. Hvilket gør det lettere at overskue.

Håber det er noget i er friske på!

Jeg har læst en del om prævention og er kommet frem til følgende præventionsformer:

Hormonelle præventionsmetoder:
P-piller
Hormonspiral
Mini-piller
P-stav
P-sprøjte
P-ring
P-plaster

Mekaniske præventionsmetoder:

Kondomer
Pessar
Cervix pessar af latex
Cervixpessar af silikone
Kobberspiral
Sterilisation

Naturlige præventionsmetoder:
Temperatur metoden, Billings-metoden og kalendermetoden
Naturlig beskyttelse per computer
Naturlig beskyttelse per hormonmåling

Kemiske midler som prævention:
Gelé, stikpiller, skum, creme, p-pude, vaginaltabletter
Afbrudt samleje

Nødprævention:

Fortrydelsespille

(kildehenvisning:  http://www.beskyt-dig.dk)

Jeg vil på forhånd sige tak, og håber det vil belyse for mig hvad der er af fordele og ulemper ved de enkelte former, jo længere forklaringer i kommer med, jo gladere bliver jeg, da jeg virkelig ikke kan beslutte mig for hvad vi dog skal gå efter!

- Fru Skovrup

Her har det ALTID enten været kondom eller pessar.
Og det er gået glimrende med de to ting.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. maj 2011

Clisolka

Her har vi brugt kondom siden fødslen af vores datter...  Jeg venter stadig på tante rød  Jeg starter på p-piller igen. 

Anmeld

21. maj 2011

Cris

Inden min menstruation kom tilbage, har vi brugt kondom. For jeg ville lad kroppen føle den tempo den skulle. Og jeg ville ikke påvirke menstruationen med hormonerne. Jeg følte, at naturen skulle styre   Jeg fik min menstruation 10 måneder efter med første barn og 11 med andet barn.

Bagefter har jeg har brugt noget der hedder p-ring (præventions ring) fra Nuvaring. Det har jeg gjord nogle år før jeg blev gravid og så bagefter også. Den har en minimum dose hormoner og kan tåles faktisk af mange, som ikke kan tåle p-piller. Jeg har ikke lyst til de stærke piller og jeg har hellere ikke lyst til at have en spiral i kroppen. Og det kan self. også bruges i steddet for de der minipiller som de fleste tager efter fødsel og man må godt amme, det fik jeg at vide fra lægen.

Anmeld

21. maj 2011

sne190810

Fru. Skovrup skriver:

Kobberspiral:

Det jeg ikke kan lide ved den, er at den ikke er egnet til kvinder med uregelmæssig menstruation, hvilket min var inden min graviditet.

Og at man skal regelmæssigt have kontrolleret, at spiralen ligger rigtigt. Kan have en negativ virkning på menstruationen, der kan vare længere, blive kraftigere og mere smertefuld.

Men ud over det er det nok den der er "bedst" ud over kondomer, da der ikke er hormoner indblandet.

Tak for din afstemning og mening om Kobberspiralen 

Ingen af de ting du har nævnt er sket for mig.

Jeg har ikke fået afvide af min egen læge (som satte den op) at jeg skulle komme til regelmæssige tjek. Har nu heller ikke hørt om nogle af mine veninder som har spiral at de har skulle komme til tjek. Ikke at jeg siger at det er løgn, har bare aldrig hørt om nogle som har været oppe til et 'spiral-tjek'

Hvorfor er den ikke god til hvis man har uregelmæssig menstruation? Min læge er bekendt med min situation som blandt andet er jeg har meget uregelmæssig menstruation, hvis jeg overhoved er så heldig at der kommer noget. Og jeg syntes da det er meget mærkeligt, hvis hun har anbefalet kobberspiralen til mig så. Vi snakkede endda om at hvis jeg valgte kobberspiralen, kunne det være at jeg ville få mere regelmæssig/kraftig menstruation, i stedet for normalt hvor jeg kan gå flere måneder uden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.