Afstemning: Amning og Prævention

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken prævention bruger i, mens du ammer? Beskriv og forklar dit/jeres valg af prævention.

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.571 visninger
19 svar
0 synes godt om
19. maj 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Hej baby.dk'er

Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle proppe dette indlæg hen, så nu lægger jeg den under amning.

Sagen er den, at jeg endnu ikke har født, men min mand og jeg går allerede og tænker på præventions muligheder efter fødslen og selvfølgelig ved amning.

I den forbindelse vil jeg undersøge hvad i bruger, hvorfor i bruger det, og evt. præcis hvilken form for prævention. Da jeg har delt prævention op i kategorier så svar mulighederne ikke var en liste på 50 navne. Hvilket gør det lettere at overskue.

Håber det er noget i er friske på!

Jeg har læst en del om prævention og er kommet frem til følgende præventionsformer:

Hormonelle præventionsmetoder:
P-piller
Hormonspiral
Mini-piller
P-stav
P-sprøjte
P-ring
P-plaster

Mekaniske præventionsmetoder:

Kondomer
Pessar
Cervix pessar af latex
Cervixpessar af silikone
Kobberspiral
Sterilisation

Naturlige præventionsmetoder:
Temperatur metoden, Billings-metoden og kalendermetoden
Naturlig beskyttelse per computer
Naturlig beskyttelse per hormonmåling

Kemiske midler som prævention:
Gelé, stikpiller, skum, creme, p-pude, vaginaltabletter
Afbrudt samleje

Nødprævention:

Fortrydelsespille

(kildehenvisning:  http://www.beskyt-dig.dk)

Jeg vil på forhånd sige tak, og håber det vil belyse for mig hvad der er af fordele og ulemper ved de enkelte former, jo længere forklaringer i kommer med, jo gladere bliver jeg, da jeg virkelig ikke kan beslutte mig for hvad vi dog skal gå efter!

- Fru Skovrup

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

sne190810

Fru. Skovrup skriver:

Hormonelle præventionsmetoder:
P-piller
Hormonspiral
Mini-piller
P-stav
P-sprøjte
P-ring
P-plaster

Mekaniske præventionsmetoder:

Kondomer
Pessar
Cervix pessar af latex
Cervixpessar af silikone
Kobberspiral
Sterilisation

Naturlige præventionsmetoder:
Temperatur metoden, Billings-metoden og kalendermetoden
Naturlig beskyttelse per computer
Naturlig beskyttelse per hormonmåling

Kemiske midler som prævention:
Gelé, stikpiller, skum, creme, p-pude, vaginaltabletter
Afbrudt samleje

Nødprævention:

Fortrydelsespille

(kildehenvisning:  http://www.beskyt-dig.dk)

Vil ikke råde nogen overhoved til at bruge denne såkaldte 'præventionsmetode', da den ikke holder en rygende fis

Bortset fra det, bruger jeg Kobberspiral, og den fungere ganske fint for mig. Har slet ikke på noget tidspunkt mærket til den, hverken da jeg fik den sat op eller her bagefter.

Anmeld

19. maj 2011

Isabella_mor

vi brugte kondom intil jeg fik min spiral...

og vi valgte kondom af de grunde at jeg ikke ville være gravid igen, og så også for at undgå infektion indvendig.

jeg er ikke fan af hormoner. det er fundet i naturen i planterne osv. og de planter spiser dyrene.. og det er ikke godt..

Anmeld

19. maj 2011

Sitrani

jeg har ikke selv føde.. endnu.. er sat til d. 2 juli... men tænker da, at vi skal bruge kondom, indtil jeg kan få sat spiral op.. Jeg må ikke bruge p-piller længere, da jeg har haft en blodprop.... ellers havde jeg valgt det.....

Anmeld

19. maj 2011

Mi

Vi er naturligt infertile, så bruger slet ikke prævention.

Men den med afbrudt samleje og sikre perioder (altså temperaturmåling og lign) er på ingen måder prævention. En af mine veninder har fået to af sine børn efter sådan en form for "prævention"

Anmeld

20. maj 2011

sandratobias

Inden jeg blev gravid var det p-ring, og vil jeg oz gerne ha igen når jeg er færdig med at amme... Lægen sagde jeg sku vente med at få den igen til jeg var færdig.. 

Anmeld

20. maj 2011

2babygirls

vi brugte kondom, da jeg ikke ville overfører yderligere hormoner til min datter.

Anmeld

20. maj 2011

Halbschön

Vi brugte kondom indtil min mens var rimelig regelmæssig igen, hvor jeg sp begyndte på p-piller igen.. Men alt det bliver der snakket om ved 8ugers undersøgelsen ;-)

Anmeld

20. maj 2011

Linemaria90

Afbrudt samleje. men det er kun fordi vi gerne vil have et barn mere når Josva er ca. 7 mdr.. og jeg vil ikke have nogle hormoner nu...

Anmeld

20. maj 2011

Linemaria90

- men hvorfor står den under kemiske midler??? :s

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.