Karina skriver:
Så længe huslånet stadig (stod) står i jeres begges navne er l begge forpligtigtet til at overholde lånet.
Er det for samme år at du får en restskat?? og penge tilbage?? For at du sletter renteudgifterne på din forskudsopgørelse så kommer de jo stadig automatisk på din årsopgørelse da du står registreret med ½ lån hver. Man kan ikke bare bytte rundet med renteudgifterne som man har lyst til når man ikke er gift. Så har du slettet dem på din forskudsopgørlse og så når årsopgørelsen kommer bliver de jo automatisk indberettet på dig.
Hvorfor du lige får den restskat er jo svær at sige....
Mht. om pengene er dine vil jeg umiddelbart sige ja, da dem I har skyldt penge har taget det de skulle have, så resten er avance ved salg af huset. Men jeg ved jo kun noget om skat..
håber det biver mening ellers skriv
Hilsen Karina
Hejsa og tak for dit svar, jeg synes virkelig det er en jungle at finde ud af...
altså grunden til at jeg fik den restskat var jo fordi vi gik ind og ændrede de renteudgifter i nov. 2010 for det år, og nu har jeg så fået dem tilbage i forbindelse med årsopgørelsen 2010...
Jeg er godt klar over at vi begge hæfter for lånet og overholde det, men der ligger en helt anden historie bag dette, lige nu er det bare lige det her jeg skal finde ud af.
men dem jeg har snakket med mener også pengene er mine pga. salg af huset.. og på min forskudsopgørelse for 2011 står renteudgifterne heldigvis på 0, så det er jo godt nok.. så ved jeg der er styr på det..
Så tror jeg har fået løst det, selvom jeg stadig er lidt nervøs i maven??
Anmeld