Er der nogen der har forstand på SKAT?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

975 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. maj 2011

Anonym trådstarter

Okey.. jeg er ved at blive temmelig bims af det her.. så prøver lige herinde....

2008 går jeg fra min ex som jeg har et hus sammen med, han vil overtage det men kan ikke.
2009 bliver huset sat til salg - han misvedligeholder det så det bliver ikke solgt, han stopper med at betale terminer og ja.. kæmpe gæld.
2010 bliver huset solgt på tvang til 125000 kr.

Efteråret 2010 går jeg ind og sletter alle mine renteudgifter for 2010 da jeg jo intet betaler.
Jeg modtager herefter en regning på 11.000 kr. som jeg betaler.

Nu modtager jeg så 10.500 kr. for ovenskydende skat.... ??

SKAT, totalkredit og banken er ALLE i tvivl om hvad der skal ske med de penge, hvems det er, SKAT eller mine..

På min årsopgørelse har jeg modtaget renteudgifter fra Totalkredit på 24000 kr. i alt.

Så mit spørgsmål lyder nu:

De penge huset blev solgt for, har jo dækket noget gæld og renter, er det det rente fradrag jeg har modtaget ? og er det så mine penge?

Håber på at nogen kan finde ud af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

betski

Hvis SKAT har svært ved at svare på det spørgsmål, tror jeg det er endnu sværer for andre at svare på. Jeg ville, hvis jeg var dig, kontakte en revisor, da de jo har helt styr på de gældende regler. For det lyder da som lidt af en jungle. Jeg selv benyttede mig af en revisor da vi endelig fik solg vores hus ved skilsmisse.

Held og lykke med at finde hoved og hale i det.

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

duddi. skriver:

Hvis SKAT har svært ved at svare på det spørgsmål, tror jeg det er endnu sværer for andre at svare på. Jeg ville, hvis jeg var dig, kontakte en revisor, da de jo har helt styr på de gældende regler. For det lyder da som lidt af en jungle. Jeg selv benyttede mig af en revisor da vi endelig fik solg vores hus ved skilsmisse.

Held og lykke med at finde hoved og hale i det.

det kunne jo godt være at der var nogen der vidste noget om det, så tænkte derfor jeg ville prøve lykken...

En revisor koster penge, og det er ikke lige det vi har lige nu, jo skatte pengene, men hvis nu de skal retur

Vi har haft snakket med en eller anden form for økonomisk rådgiver som siger det er vores penge pga. salget, og bankrådgiveren i vores bank siger det samme.... og skat var vidst også lidt inde på det.. men alle er usikre...

Anmeld

19. maj 2011

A.n.onym.

Kan det ikke være ejendomsskatten du har fået retur?

Anmeld

19. maj 2011

betski

Anonym skriver:

det kunne jo godt være at der var nogen der vidste noget om det, så tænkte derfor jeg ville prøve lykken...

En revisor koster penge, og det er ikke lige det vi har lige nu, jo skatte pengene, men hvis nu de skal retur

Vi har haft snakket med en eller anden form for økonomisk rådgiver som siger det er vores penge pga. salget, og bankrådgiveren i vores bank siger det samme.... og skat var vidst også lidt inde på det.. men alle er usikre...

Øv øv det er da en træls situation. Men ja en revisor koster penge. Men tror nu ikke han skal bruge forfærdelig mange timer på at se dine skattepapirer igennem. Men det er jo svært at sige.

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

Xeniakaas skriver:

Kan det ikke være ejendomsskatten du har fået retur?

hvordan ser man det?

Anmeld

19. maj 2011

A.n.onym.

På min opgørelse står det på side 2 for neden på det år det er opkrævet

Anmeld

19. maj 2011

mortilflere

Advokathjælpen der er gratis ville jeg kontakte

Den er sg svær....

Anmeld

19. maj 2011

Anonym trådstarter

mortilflere skriver:

Advokathjælpen der er gratis ville jeg kontakte

Den er sg svær....

er det noget du har et tlf. nr. på? og har de forstand på sådan noget?

Anmeld

19. maj 2011

mortilflere

Anonym skriver:

er det noget du har et tlf. nr. på? og har de forstand på sådan noget?

http://www.familieadvokaten.dk/?gclid=CNfzifTT86gCFQhO3godtD7dSw

Måske er det disse min veninde fik hjælp igennem ved hus salg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.