Alexis - i den virtuelle verden! skriver:
Jeg har fundet denne nye Studentereksamen som kombinerer en merkantil eller håndværkeruddannelse med en studentereksamen på lige fod med STX, HF etc. . Den hedder EUX og er lige mig da jeg kan bygge videre på den oven på min HGV og samtidig få 2 uddannelser. Noget jeg længe har drømt om.
Men er der nogen herinde som går på den eller skal gå på den til August, og hvilken skole er i tilknyttet?
Jeg har kun set en skole på Fyn have den, og kan ikke finde en Handelsskole i Københavnsområdet som har fået den endnu.
Nogen som kan hjælpe??
min kæreste har snakket om det, hvis hans brækkede ryg ender med at kunne holde til at gøre hans uddannelse færdig, for han skal alligevel lære en masse nyt hvis han kommer tilbage, for hans hold var de sidste der lærte at tegne i hånden og nu tegner alle på computeren, så han har hvis lidt tanken, hvis han alligevel skal lære alt det og gerne vil være inginør bagefter, kan han lige så godt tage det hele når han er i gang. Men det er da en fantastisk ide synes jeg, for så får man en uddannelse man brænder for + en stx, hvis noget skulle gå galt og så tror jeg faktisk mange på teknisk skole ville have svært ved at gå i en normal stx klasse, for synes godt nok alle jeg kender med håndværkudd. er rigtig dårlige til at sidde stille, så måske meget praktisk, hvis de alle er sådan og så kan tilrettelægge undervisningen efter det, det synes jeg da er en fed ide.
Anmeld