hormonbehandling og den kære vægt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

onewish skriver:

Hej piger

Ja så har vi været  til samtale ved Maigaard, og det var bare en super oplevelse !

Vi skal starte på det lange hormonbehandlingsforløb til IVF/ICSI. Vi glæder os meget til at komme igang.

Nu har jeg så lige et spørgsmål til jer der har været i hormon behandling...er det en skrøne man tager på i vægt, hvad har i oplevet?

Jeg vil selvfølgelig  gøre mit for at spise sundt som jeg plejer, men ville også gerne vide om jeg burde være ekstra opmærksom på det. Jeg har lige tabt mig 10 kg og ønsker IKKE at de kommer på igen...jo hvis det er en baby det er skyld i det, er de mere end velkommen

onewish

Jeg tog i hele behandlingstiden (6 mdr) ca. 8 kg på og de sidste 3-4 af dem i selve IVF behandlingen. Tabte dog de 3-4 af dem igen da behandlingen stoppede. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2011

kvinde84

Hejsan, jeg har så endnu ikke været til behandling, så jeg får ikke givet dig et svar, men da vi skal starte i behandling i juli,er dette også noget jeg er meget interesseret i.

De fleste der har skrever her, siger at de har taget på, men så er spørgsmålet - har i taget på udelukkende af hormonerne (væskesamling og lign), eller er det pga. øget spisetrang (søde sager, større måltider) og evt. trøstespisning?

Kan man motionere under behandling? Nu behøver det alså ikke være en vild tur aerobik, men en rask gåtur måske  Jeg mener at nogen har nævnt at hendes puls ikki skulle overstige et eller andet, men jeg tænkte at det kan da ikke passe at det er standard, det må være særtilfælde? Hvis kvinden er sund og rask og problemet er nedsat sædkvalitet, hvorfor skal man så lægges bak pga. behandling??

Anmeld

19. maj 2011

Lisbeth1985

Jeg har desværre taget en del på efter 3 IUI-forsøg og 2 IVF-forsøg.. Men jeg har allerede tabt mig 2 kg i vores pause, så jeg satser på, at de alle forsvinder igen

Det er jo heldigvis også forskelligt fra kvinde til kvinde, hvor meget man tager på

Anmeld

19. maj 2011

Kruse90

kvinde84 skriver:

Hejsan, jeg har så endnu ikke været til behandling, så jeg får ikke givet dig et svar, men da vi skal starte i behandling i juli,er dette også noget jeg er meget interesseret i.

De fleste der har skrever her, siger at de har taget på, men så er spørgsmålet - har i taget på udelukkende af hormonerne (væskesamling og lign), eller er det pga. øget spisetrang (søde sager, større måltider) og evt. trøstespisning?

Kan man motionere under behandling? Nu behøver det alså ikke være en vild tur aerobik, men en rask gåtur måske  Jeg mener at nogen har nævnt at hendes puls ikki skulle overstige et eller andet, men jeg tænkte at det kan da ikke passe at det er standard, det må være særtilfælde? Hvis kvinden er sund og rask og problemet er nedsat sædkvalitet, hvorfor skal man så lægges bak pga. behandling??

du må ikke få pulsen op efter man har været gennem ægudtagning og oplægning, det må være pga. den stimulation man har været igennem og det indgreb det er at tage æggene ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.