hormonbehandling og den kære vægt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.650 visninger
13 svar
2 synes godt om
18. maj 2011

onewish

Hej piger

Ja så har vi været  til samtale ved Maigaard, og det var bare en super oplevelse !

Vi skal starte på det lange hormonbehandlingsforløb til IVF/ICSI. Vi glæder os meget til at komme igang.

Nu har jeg så lige et spørgsmål til jer der har været i hormon behandling...er det en skrøne man tager på i vægt, hvad har i oplevet?

Jeg vil selvfølgelig  gøre mit for at spise sundt som jeg plejer, men ville også gerne vide om jeg burde være ekstra opmærksom på det. Jeg har lige tabt mig 10 kg og ønsker IKKE at de kommer på igen...jo hvis det er en baby det er skyld i det, er de mere end velkommen

onewish

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Putomanen

Jeg er lige med på en lytter her. Jeg har også tabt mig en del, og jeg frygter at komme til at tage på, når vi starter behandling

Anmeld

18. maj 2011

Wimmie

Nu er det ikke for at demotivere jer, men jeg tog næsten 6 kilo på - på under en uge

Noget af det var bare væske, og efter et par uger havde jeg smidt 1½ kilo og var knap så oppustet, men de resterende kilo blev siddende - selvom jeg spiste det samme eller sundere

Men tror det er meget forskelligt fra person til person - og derudover blev jeg overstimuleret under hormonbehandlingen, så det kan også have noget at sige.

Anmeld

18. maj 2011

otlitrom

Vi var i den lange behandling, og jeg fik hormoner i 6 uger. Jeg tog 4-5 kg på... Dem kan jeg så smide oveni graviditetskiloene, så det begynder at ligne en større kur jeg skal igang med i sensommeren

Held og lykke med behandlingen! Det kan lykkes!!

Kitty - 35+1 med et ICSI barn, lavet i 1. forsøg

Anmeld

18. maj 2011

Kruse90

jeg tog ½ kg på
Og jeg var igennem ICSI lang behandling.

Anmeld

18. maj 2011

Neki

onewish skriver:

Hej piger

Ja så har vi været  til samtale ved Maigaard, og det var bare en super oplevelse !

Vi skal starte på det lange hormonbehandlingsforløb til IVF/ICSI. Vi glæder os meget til at komme igang.

Nu har jeg så lige et spørgsmål til jer der har været i hormon behandling...er det en skrøne man tager på i vægt, hvad har i oplevet?

Jeg vil selvfølgelig  gøre mit for at spise sundt som jeg plejer, men ville også gerne vide om jeg burde være ekstra opmærksom på det. Jeg har lige tabt mig 10 kg og ønsker IKKE at de kommer på igen...jo hvis det er en baby det er skyld i det, er de mere end velkommen

onewish

Jeg frygtede selv at min vægt skulle stige, da vi startede i behandling. Jeg har været gennem 4 iui og er nu i gang med 1.ivf, og skal forhåbentlig have lagt et guldæg tilbage imorgen

Jeg har ikke taget på i vægt, på trods af mange hormoner. Jeg har et par gange taget et par kilo på i væske omkring ægløsningen, men det er forsvundet igen. Jeg har endda ikke spist nær så sundt og varieret som jeg plejer, da vi blandt andet står midt i en flytning, og så har jeg bare haft mere lyst til at spise præcis hvad jeg har haft lyst til.

Så jeg tror ikke du skal frygte det, med mindre du går ombord i slik og chokolade, og begynder at spise meget mere end du plejer.

Held og lykke med behandlingen.. Håber i får en guldklump ud af det

Anmeld

18. maj 2011

Nessie

Jeg tog på af hormonkuren. Ved ikke hvor meget, da jeg stort set aldrig går på vægten, men kunne se det, og mærke det på mit tøj.

Held og lykke med det hele

Anmeld

18. maj 2011

os2

Har ikke taget på af hormonbehandlingen - lang behandling isci forsøg.

Anmeld

18. maj 2011

baby84

onewish skriver:

Hej piger

onewish

jeg har ikke kunne mærke forskel på vægten.. i første icsi tabte jeg mig da jeg spiste efter "spis dig gravid bogen", i andet forsøg var vægten stabil. Har efterfølgende taget det tabte på igen , men det er helt bevidst for ikke at være for tynd og dermed mindre frugtbar

Har dog hørt flere der har taget på, men ved ikke om det mere er den psykiske belastning

Anmeld

19. maj 2011

Wimmie

Det kommer nok også an på hvor let man har ved at tage på i forvejen - jeg er typen der bare skal kigge på en kage, og vupti! Så vokser der lige en ekstra delle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.