flytning + senge. mange spørgsmål...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

N&J

NatteS skriver:

Vi skal flytte omkring 1. Juli. min mand, søn og jeg.

Vi glæder os meget. Men selvfølgelig tænker vi på hvordan Logan kommer til at tage det..

Hvordan klarede i flytning.. ?

og

Lige nu sover Logan i tremmeseng. vi tænker om han skal over i en junierseng NÅR vi flytter.. eller når vi har været der lidt..

Hvornår flyttede i over til junier seng..
ikke så meget alder.. det har jeg læst er meget forskelligt (omkring 2års 'give or take' 6dmr.)

Jeg mener, hvornår/hvordan vidste i jeres barn var klar til at flytte over i junier seng... hvornår var I klar til det?

Jeg flyttede sidste sep., der var min datter 1½ år, jeg medtog hende i processen, forstået sådan at hun hjalp med at pakke dele af hendes legetøj, og var til stede mens jeg gik rundt og tog ned af væggene, samtidigt var hun med oppe i lejligheden og "sige farvel" da den var helt tom, og hun tog det rigtig pænt - syntes bare det var fantastisk at få lov til at have så meget plads og boltre sig på.

Vi tog så sammen afsted til københavn, og det første jeg gjorde var at finde den kasse som jeg havde markeret med hendes legetøj, derefter var min priotet hendes del af vores hjem, hendes gamle seng (tremmesengen) blev sat op med det samme, hendes legehjørne blev lavet, for at hun ikke blev overvældet af alt for meget nyt i starten, jeg valgte så at hun sov middagslur i sin seng og sov i min den første uge, men der sov hun også en del før, så det siger ikke så meget.

Jeg mener det er vigtigt at børn ikke overvældes af processen, men stadig får lov til at se hvad det er der sker, så de ikke pludselig kommer ind og så er alt væk - men de ser det gradvis komme ned i kasser og evt. selv "hjælper" med at pakke en kasse med deres - så de føler sig inkluderet, og når man så kommer til det nye sted, hvor både lyde, lugte og steder er nyt tror jeg det er vigtigt at de får følelsen af tryghed og hjemme ved at de får velkendte ting - som fx. sengen, så jeg ville personligt vente med at starte med en ny seng, indtil I alle havde vænnet jer til det nye sted.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

SussieThyssen

NatteS skriver:

Vi skal flytte omkring 1. Juli. min mand, søn og jeg.

Vi glæder os meget. Men selvfølgelig tænker vi på hvordan Logan kommer til at tage det..

Hvordan klarede i flytning.. ?

og

Lige nu sover Logan i tremmeseng. vi tænker om han skal over i en junierseng NÅR vi flytter.. eller når vi har været der lidt..

Hvornår flyttede i over til junier seng..
ikke så meget alder.. det har jeg læst er meget forskelligt (omkring 2års 'give or take' 6dmr.)

Jeg mener, hvornår/hvordan vidste i jeres barn var klar til at flytte over i junier seng... hvornår var I klar til det?

Flytning har aldrig været noget problem, når bare mor og far var der

Men vent med at droppe sengen..alting skal jo helelr ikke lige sådan rykkes væk under den bette, vel??

Anyway...så er mine kommet ud af tremmesengen og over i en almindelig seng/voksenseng, når de begyndte at kravle ud af tremmesengen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. maj 2011

N&J

Cris skriver:

Flytning klarer de godt, bedre end vi tror. Børn er faktisk meget flexiblet. Jeg kender flere der har flyttet hver anden år til forskellige lande med små børn og det går fint   Mht sengen, der har altid været en reget her hos os: så sent som muligt   Folk har meget lyst til at flytte deres børn i en juniorseng, det er næste som en milepæl for at bevise, at deres børn er ved at blive store. Men der er efterhånden flere og flere børnepsykolog i mange stedder rundt i verden der er enig om, at trygheden i en tremmeseng er størrer. Det betyder ikke, om de sover bedre eller dårligere (mange misforstå og ville sige, at deres børn sover igennem alligevel) men mentalt har de det bedre i en tremmeseng, i den størrelse. Det giver en bedre søvn kvalitet og det giver dem så meget tryghed om natten, at deres drømme faktisk også har en bedre kvalitet! (de har ikke så mange dårlige drømme) Så vi blev bare enig om, at de skal blive der så længe som muligt. Vi har ikke plads til to juniorsenge, for vi bor i en lille lejlighed, men vi kunne allerede går over til en køjeseng. Men det har vi valgt fra. Vores den store sover stadig i hans tremmeseng og han er lidt over 3 år. Vi kunne styre, at han ikke skulle hoppe ud, men på et tidspunkt var det ikke mere muligt. Så har min mand skaffet en plade til at kunne tage en side af tremmerne (jeg kan vise et billede, hvis du har lyst til) på den måde kunne han selv går ind og ud selv, men han sover stadig i hans lille seng (hans tremme seng er også størrer end Ikea tremmesengen, som lillebrors; så der er stadig god plads til ham og alle de biler og sovedyr han gerne vil have derinde) Jeg har hellere ikke fjernet hans Sebra sengerand (den der tykke sengerand som kan stå selv) så han kan faktisk ikke mærke forskel på sengen, når han sover. Og han sover dejligt. Lillebror er 19 måneder og sover stadig i tremmesengen så længe som vi kan styre. Jeg håber, at han gør det længe   

Det har jeg også gjort med Nikita's seng, dvs. den ene side med trammer er taget af og så har jeg købt en sengehest i Ikea, så nu kan hun selv komme ud og ind og får stadig trygheden af trammesengen - uden at kunne falde ud.. 

Anmeld

22. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

NatteS skriver:

nåå okai.. dem har jeg ikke set.. det lød bare vildt hvis han kom ud af tremmeseng allerede ½ år gammel.. mig der misforstod hehe

det går nok..

Det er også en gaaammel seng, som min lillebror har brugt (han er 12½ yngre end mig)

Anmeld

22. maj 2011

Nalle

Victoria kom i hendes junior seng da hun var lidt over 2 år, da hun havde lært at kravle ud af hendes tremmeseng

Anmeld

23. maj 2011

Cris

N&J skriver:

Det har jeg også gjort med Nikita's seng, dvs. den ene side med trammer er taget af og så har jeg købt en sengehest i Ikea, så nu kan hun selv komme ud og ind og får stadig trygheden af trammesengen - uden at kunne falde ud.. 

Ja... Jeg kender også en som har bare savet to tremmer, så pigen (som lige er blevet tre) kan kravle ind og ud gennem tremmerne. Det var også meget smart...

Anmeld

23. maj 2011

oerbaek

Min den ene dreng kom over i hans junior seng da han var 3½ men inden der havde vi taget den ene side af tremme sengen det gjorde vi da han selv begyndte at kravle ud af den... 

min anden søn kom i junior seng da han var lige omkring 2 år... han var begyndt at sove middagslur på en madres hos dagplejemoderen og han skreg hver gang han kom i tremme sengen men så snart han kom i junior sengen var der ingen problemer  

Anmeld

23. maj 2011

N&J

Cris skriver:

Ja... Jeg kender også en som har bare savet to tremmer, så pigen (som lige er blevet tre) kan kravle ind og ud gennem tremmerne. Det var også meget smart...

Min kunne heldigvis bare tages af.. jeg gav i sin tid 150 kr. for sengen brugt, så jeg er overordentlig glad for den handel

Anmeld

23. maj 2011

Cris

N&J skriver:

Min kunne heldigvis bare tages af.. jeg gav i sin tid 150 kr. for sengen brugt, så jeg er overordentlig glad for den handel

Ja! Vores er også en vi har købt brugt! Jeg var glad, for den var lidt større end andre. Men hvis vi bare tog en side, kunne den ikke holde på vægten. Men så fand min mand en plade som blev skruet fast på den side som en sengehest og det var en perfekt løsning. Det er også dejligt at I også har besluttet jer for at beholde tremmesengen. Jeg bliver hver gang forbavset hvor hurtigt folk vil flytte de små til en kæmpe seng, når man kan bruge tingene lidt længere og børnene vil faktisk have det bedre!

Anmeld

23. maj 2011

N&J

Cris skriver:

Ja! Vores er også en vi har købt brugt! Jeg var glad, for den var lidt større end andre. Men hvis vi bare tog en side, kunne den ikke holde på vægten. Men så fand min mand en plade som blev skruet fast på den side som en sengehest og det var en perfekt løsning. Det er også dejligt at I også har besluttet jer for at beholde tremmesengen. Jeg bliver hver gang forbavset hvor hurtigt folk vil flytte de små til en kæmpe seng, når man kan bruge tingene lidt længere og børnene vil faktisk have det bedre!

Ja, jeg har bestemt ikke travlt med at flytte min datter, så så længe det er muligt bliver hun i trammesengen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.