NatteS skriver:
Vi skal flytte omkring 1. Juli. min mand, søn og jeg. 
Vi glæder os meget. Men selvfølgelig tænker vi på hvordan Logan kommer til at tage det..
Hvordan klarede i flytning.. ?
og
Lige nu sover Logan i tremmeseng. vi tænker om han skal over i en junierseng NÅR vi flytter.. eller når vi har været der lidt..
Hvornår flyttede i over til junier seng..
ikke så meget alder.. det har jeg læst er meget forskelligt (omkring 2års 'give or take' 6dmr.)
Jeg mener, hvornår/hvordan vidste i jeres barn var klar til at flytte over i junier seng... hvornår var I klar til det?
Jeg flyttede sidste sep., der var min datter 1½ år, jeg medtog hende i processen, forstået sådan at hun hjalp med at pakke dele af hendes legetøj, og var til stede mens jeg gik rundt og tog ned af væggene, samtidigt var hun med oppe i lejligheden og "sige farvel" da den var helt tom, og hun tog det rigtig pænt - syntes bare det var fantastisk at få lov til at have så meget plads og boltre sig på.
Vi tog så sammen afsted til københavn, og det første jeg gjorde var at finde den kasse som jeg havde markeret med hendes legetøj, derefter var min priotet hendes del af vores hjem, hendes gamle seng (tremmesengen) blev sat op med det samme, hendes legehjørne blev lavet, for at hun ikke blev overvældet af alt for meget nyt i starten, jeg valgte så at hun sov middagslur i sin seng og sov i min den første uge, men der sov hun også en del før, så det siger ikke så meget.
Jeg mener det er vigtigt at børn ikke overvældes af processen, men stadig får lov til at se hvad det er der sker, så de ikke pludselig kommer ind og så er alt væk - men de ser det gradvis komme ned i kasser og evt. selv "hjælper" med at pakke en kasse med deres - så de føler sig inkluderet, og når man så kommer til det nye sted, hvor både lyde, lugte og steder er nyt tror jeg det er vigtigt at de får følelsen af tryghed og hjemme ved at de får velkendte ting - som fx. sengen, så jeg ville personligt vente med at starte med en ny seng, indtil I alle havde vænnet jer til det nye sted.