Flytning klarer de godt, bedre end vi tror. Børn er faktisk meget flexiblet. Jeg kender flere der har flyttet hver anden år til forskellige lande med små børn og det går fint
Mht sengen, der har altid været en reget her hos os: så sent som muligt
Folk har meget lyst til at flytte deres børn i en juniorseng, det er næste som en milepæl for at bevise, at deres børn er ved at blive store. Men der er efterhånden flere og flere børnepsykolog i mange stedder rundt i verden der er enig om, at trygheden i en tremmeseng er størrer. Det betyder ikke, om de sover bedre eller dårligere (mange misforstå og ville sige, at deres børn sover igennem alligevel) men mentalt har de det bedre i en tremmeseng, i den størrelse. Det giver en bedre søvn kvalitet og det giver dem så meget tryghed om natten, at deres drømme faktisk også har en bedre kvalitet! (de har ikke så mange dårlige drømme) Så vi blev bare enig om, at de skal blive der så længe som muligt. Vi har ikke plads til to juniorsenge, for vi bor i en lille lejlighed, men vi kunne allerede går over til en køjeseng. Men det har vi valgt fra. Vores den store sover stadig i hans tremmeseng og han er lidt over 3 år. Vi kunne styre, at han ikke skulle hoppe ud, men på et tidspunkt var det ikke mere muligt. Så har min mand skaffet en plade til at kunne tage en side af tremmerne (jeg kan vise et billede, hvis du har lyst til) på den måde kunne han selv går ind og ud selv, men han sover stadig i hans lille seng (hans tremme seng er også størrer end Ikea tremmesengen, som lillebrors; så der er stadig god plads til ham og alle de biler og sovedyr han gerne vil have derinde) Jeg har hellere ikke fjernet hans Sebra sengerand (den der tykke sengerand som kan stå selv) så han kan faktisk ikke mærke forskel på sengen, når han sover. Og han sover dejligt. Lillebror er 19 måneder og sover stadig i tremmesengen så længe som vi kan styre. Jeg håber, at han gør det længe

Anmeld