Keglesnit & Graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.128 visninger
16 svar
0 synes godt om
18. maj 2011

Lullusen

Hejsa,

Ja jeg er ny her så ved ikke om jeg skriver i den rette kategori..

Men, jeg fik for snart 5 år siden et keglesnit for celleforandringer, intet dårligt ved den historie, alt gik godt og har ikke haft noget siden.. Min kæreste og jeg (har været sammen i 11år &nbsp, ønsker at blive gravide inden for det næste halve års tid (hvis vi selvfølgelig kan).. min bekymring går så på, hvordan det helt præcist fungerer det med at man skal ind og "syes" sammen inden man er mere end 3 mdr henne, for ikke at tabe barnet, og også at man inden man føder skal "klippes" op igen..

Jer med keglesnit og børn, vil I ikke dele ud af Jeres oplevelse med Jeres graviditet.. Jeg er nysgerrig på hvordan det med at man skal have foretaget et indgreb inden 3 mdr af graviditeten.. Gør det ondt, hvor lang tid tager det osv osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2011

Frk. Himmelblå

Kære Manuka

Jeg kender ikke til det, du omtaler omkring et 3 mdrs-indgreb. Overhovedet ikke.

Jeg fik selv foretaget operationen i 2005. Fødte i 2009 på Hvidovre -ukompliceret og uden nogen form for ekstra kontrol pga. indgrebet.

I 2010 fødte jeg igen. Denne gang på Roskilde sygehus, og her tilbydes man en ekstra (indvendig) scanning omkring uge 25 for at undersøge evt. forhøjet risiko for tidlig fødsel. Det forløb ukompliceret og rutinepræget. Lægen sagde, at tjekket var for at "gå med livrem og seler". Så Region Sjælland er en smule mere obs på det, end Region Hovedstaden er.

Det var min erfaring. Jeg vil anbefale dig at surfe lidt rundt på hjemmesiden for det sygehus, du regner med at skulle føde på en dag .

God dag

Septemberbaby

Anmeld

18. maj 2011

Sildefisk

Jeg har en anden erfaring - nemlig en meget negativ oplevelse omkring graviditet og keglesnit. Men det er ikke noget jeg vil skrive i det åbne forum, så hvis du vil kan du sende mig en pb og få min historie.

Anmeld

18. maj 2011

Lullusen

septemberbaby,

dejligt at høre dine gode oplevelser! :-)

Det var bare min læge der dengang jeg fik keglesnittet gjorde mig opmærksom på at den dag hvor jeg finder ud af jeg er gravid, skal jeg selv huske at henvende mig til min læge/sygehus for at blive syet ved livmoderen, for at jeg ikke mister barnet..

Jeg tænker at det er virkelig øv at skulle igennem sådan noget igen, men er selvfølgelig glad for at jeg er sund og rask, så det kunne da være værre.. men er ikke glad for nål & tråd i forbindelse med min krop ;o)

Jeg tror jeg ringer til lægen i morgen, bliver nødt til at vide præcist hvad der skal ske... Har ikke kunnet finde info omkring det på nettet

Anmeld

18. maj 2011

cash83

Hejsa Jeg fik foretaget keglesnit og året efter blev jeg gravid. Hverken læge eller jordemoder har nævnt at det kunne blive et problem. Har heller ingen problemer haft...

Mvh. Christina 39+0

Anmeld

18. maj 2011

Lullusen

Det er lidt mærkeligt at det lader til ingen har fået samme besked som jeg..

Jeg fik specifikt afvide at det var VIGTIGT jeg selv husker at kontakte min læge når jeg bliver gravid, for så at få syet livmoderhalsen sammen så ikke jeg mister barnet.. Måske er det noget "nyt" man er begyndt at sige til folk.. hvad ved jeg :-) (fik denne besked tilbage i 2006)

Men det er dejligt at der er mange der ikke har oplevet problemer med graviditeten efter keglesnit :-)

Anmeld

18. maj 2011

Sildefisk

Det er lidt mærkeligt at det lader til ingen har fået samme besked som jeg..

Jeg fik specifikt afvide at det var VIGTIGT jeg selv husker at kontakte min læge når jeg bliver gravid, for så at få syet livmoderhalsen sammen så ikke jeg mister barnet.. Måske er det noget "nyt" man er begyndt at sige til folk.. hvad ved jeg :-) (fik denne besked tilbage i 2006)

Men det er dejligt at der er mange der ikke har oplevet problemer med graviditeten efter keglesnit :-)

Hej igen

Det kan måske hænge sammen med hvor stort et keglesnit man får lavet, mit var meget stort og deraf komplikationerne. Måske du har fået besked fordi du også har fået et større indgreb?

Men uanset, så ved du fra mig,- at selv mod alle odds kan det lykkedes

Anmeld

18. maj 2011

cash83

Synes nu også det lyder mærkeligt..Jeg fik Kegelesnit i 2009 og blev gravid i 2010.og det var det første jeg spurgte til, om det havde nogen risiko for for tidlig fødsel... Mærkeligt at der er så meget forkel på lægernes svar?

Anmeld

18. maj 2011

132319

Jeg blev gravid 14 dage efter mit keglesnit (selvom man skal vente 3 uger med sex, ups )

Jeg fødte 6 uger før tid og det er muligvis fordi min livmoderhals har været skrøbelig pga. indgrebet, det er dog ikke 100% sikkert at det er derfor

Anmeld

18. maj 2011

svanen73

Det har jeg heller aldrig hørt om.

Jeg fik keglesnit for 4 år såden og er nu i uge 36+4. Den eneste snak har gået på der er lille risiko for at føde tidligere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.