Jeg tog et mellemnavn... Ell rettere... Jeg skiftede et ud...
Før jeg blev gift for 12 år siden, hed jeg Rasmussen. Min mand hedder Jensen og det kom jeg til at hedde efter vi blev gift.
Jeg havde så mellemnavnet Elsebeth. Har aldrig brudt mig om det. Fik det pga min far engang kendte en flot pige, der hed Elsebeth. Min mormors mormor hed Kloster som ungpigenavn og dette var blevet givet videre som mellemnavn. Dog havde det ikke været brugt i 4 generationer, så min mor var nødt til at tage det, for jeg kunne få det.
Når det ikke har været brugt i 4 generationer, går det "ud". Jeg gik noget længe og overvejede om jeg skulle skippe Elsebeth og bruge Kloster.
Min mand hedder nemlig Busk til mellemnavn og det kunne jeg ikke få. Det skal man vist "fødes" til. Jeg kunne i hvert fald ikke få det. Kun med bindestreg + 3000,- Nope... Så ville jeg have mit eget. Vores drenge hedder alle Busk til mellemnavn, men jeg håber da på, nogle af mine børnebørn kommer til at bruge navnet Kloster.
Jeg fik det i perioden, hvor det var gratis.
Bruger faktisk kun Kloster som efternavn. Hedder jo også Jensen, men jeg synes Kloster er pænere 
Anmeld