Udløbsdato på gravitamin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.962 visninger
16 svar
0 synes godt om
17. maj 2011

CmarianN

Heeey!!

Skal lige høre om nogen VED hvor påpasselig man skal være med MINDST HOLDBAR TIL dato på gravitamin. Har nemlig en pakke der står MHT 6/2011... Men der er til små 3 mdr. i pakken endnu.

Tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

Troldepussen

Altså jeg plejer gerne at sige at der er jo en grund til at der er en "mindst holdbar" dato på varer. og det er i hvert fald ikke for sjov skyld og narrestreger.

Personligt ville jeg ikke drømme om at røre noget der er forgammelt uanset hvad det er. 

Anmeld

17. maj 2011

CmarianN

Troldepussen skriver:

Altså jeg plejer gerne at sige at der er jo en grund til at der er en "mindst holdbar" dato på varer. og det er i hvert fald ikke for sjov skyld og narrestreger.

Personligt ville jeg ikke drømme om at røre noget der er forgammelt uanset hvad det er. 

Ja men så tænker jeg også der står jo ikke MAX holdbar til, men MINDST  hmmm

Anmeld

17. maj 2011

Troldepussen

CmarianN skriver:

Ja men så tænker jeg også der står jo ikke MAX holdbar til, men MINDST  hmmm

Jo men det gør der jo også på din mælk i køleskabet. kunne du finde på at drikke den 4 dage efter mindst holdbar til????

Anmeld

17. maj 2011

CmarianN

Troldepussen skriver:

Jo men det gør der jo også på din mælk i køleskabet. kunne du finde på at drikke den 4 dage efter mindst holdbar til????

Det er jo mejeri... Så nej, det bliver jo klumpet og surt! Men vil sige remulade osv har jeg ingen problem med at spise over dato....

Anmeld

17. maj 2011

Worldwide

Siger man ikke medicin og andre former for kosttilskud samt vitaminpiller ikke må tages efter udløbsdato?

Anmeld

17. maj 2011

Malthes mor

CmarianN skriver:

Heeey!!

Skal lige høre om nogen VED hvor påpasselig man skal være med MINDST HOLDBAR TIL dato på gravitamin. Har nemlig en pakke der står MHT 6/2011... Men der er til små 3 mdr. i pakken endnu.

Tak 

umiddelbart ville jeg tage en snak med apoteket, og hører hvad de siger. Kan vitaminpiller bliver forgamle??????

Anmeld

17. maj 2011

Troldepussen

Så spis du roligt dine tabeletter...

Men efter hvad jeg ved så er piller lavet af noget Kemi-halløj, og grunden bl.a. til at der er en holdbarhedsdato er så vidt jeg ved manglende virkning og andre bivirkninger.

Anmeld

17. maj 2011

Troldepussen

Mileva skriver:

Siger man ikke medicin og andre former for kosttilskud samt vitaminpiller ikke må tages efter udløbsdato?

jo det gør man

Anmeld

17. maj 2011

Worldwide

Troldepussen skriver:

jo det gør man

Personligt ville jeg aldrig spise piller af nogen former der er for 'gamle'.. Virkning går jo af dem jo ældre de er, ellers ville der vel ikke være en udløbsdato på?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.