Årh for pokker den amning... 2 uger siden jeg fødte og er bare gået total død i det.
Fik aldrig gang i amningen med storesøster, og gik over på flaske efter 1 uge.
Ved denne graviditet besluttede jeg, at jeg ville give amningen en ny chance og slå et slag for det, da jeg egentlig har gået og været lidt ked af, at jeg aldrig fik ammet første gang.
Jeg snakkede meget med min jordemoder om det, hun tilbød, at jeg kunne blive nogle dage efter fødslen på hospitalet, så jeg kunne få ro til at starte igen.
Amningen gik også fint på hospitalet, og alle sagde hun havde rigtig fat osv.
Vi tog hjem om fredagen 1½ døgn efter fødslen. Og igen synes jeg det gik fint herhjemme. Søndag starter brystspændingen så, for fulde udblæsninger. av av av. Hun kunne bare slet ikke få fat, da mine brystvorter i forvejen er ret flade og indadvendte. Prøvede med suttebrik, men det gad hun ikke. Men vi fik kæmpet os
igennem, men blot med et ret så ømt hul i den ene brystvorte, som jeg stadig har. For helvede hvor gør det bare ondt.
Men har bare en træls følelse i kroppen, tør ikke sige den højt. Bange for hvad omverdenen siger, for amningen kører jo, den kører bare ikke for mig........ Men altså har egentlig ikke lyst til at amme..... Så er det sagt......
Øv hvor er det svært det hele, men har bare slet ikke en afslappet følelse i kroppen, når jeg ammer. Har så svært ved at lægge hende til, hun sover meget, så mine bryster når at blive ømme og fyldte inden hun skal til igen, hvilket resulterer i at hun har svært ved at få fat, og vi skal forsøge maaange gange.
Har bare lyst til at ligge mig grædende under dynen og gemme mig fra hele verden, og komme frem igen, når det er ved at være grød tid...!!!!
Har besluttet mig for så småt at starte med flasken, og så ligeså stille fade amningen ud.
Men hvorfor er det så skide svært? Min ældste datter klarede sig jo fint kun på flaske, altid været lidt foran udviklingsmæssigt, aldrig været nævneværdig syg, og er bare helt perfekt.
Men hvis jeg skal have overskud til begge mine børn, skal jeg jo også finde en løsning som fungerer og det kan jeg bare mærke amningen ikke gør - tør bare ikke tage skridtet fuldt ud.
Hm, ved egentlig ikke rigtig hvad jeg ville med dette indlæg, bare lige ud med de forvirrende tanker jeg har (og undskyld det hele er rodet osv..). Men tak fordi du læste med...!