Eva. skriver:
hjælper jeres mand...nogle gange når jeg læser herinde, så lyder det som om mænd er noget man holder sig som en hund eller at manden er et barn der skal opdrages på og ikke kan selv tænke, ejheller er eller gør som man ønsker og skal rettes ind så man får det ud man vil have....
Jeg kan dælme godt forstå nogle mænd trækker sig og bliver passive ellerf ligeglade hvis det virkelig er sådan at de behandles som børn eller dyr...afstemmer man ikke forventninger til samlivet og hvordan og hvad man hver især ønsker INDEN man bliver et par og inden der kommer børn...?
Nå, men hvad ved jeg...single på 5 år....det undrer mig bare at en mand skal spørge om lov, skal roses for at hjælpe, skal gøre noget anderledes fordi konen vil have det på en bestemt måde....altså, så tror jeg hellere jeg vil have en hund..
Bare en tanke..
Hm.. Ja, det er rigtig som du siger at det måske nogle gange kan lyde således i nogle debatter. Det er jo forskel på folks forventninger til deres partner om hvor meget eller lidt de skal fordele de huslige pligter og andre ting.
For mit eget vedkommende kan jeg sige, at et forhold altid er "under opbygning", forventninger og ønsker til hinanden forandres konstant. Speciellt når man er ved at finde de diverse nye roller i en ny familie med børn og svigerfamilie. Der opstår tit nye konflikter her hjemme, med hensyn til hvor meget hans far-rolle skal indholde, altså hvilke krav jeg sætter til ham, og hvilke krav han sætter til sig selv. - Nogle gange er vi uenige, og så "opdrager" vi vel hinanden, kan man vel sige. Og omvendt - hvad er min rolle som mor og kæreste lige nu, i en situation.
Jeg ved ikke om jeg ville kalde det for opdragelse, jeg prøver ihvertfald ikke at opdrage min kæreste og jeg behandler ham heller ikke som en hund
Men vi er i hvertfald konstant under opbygning.. Selv om vi måske havde nogle idéer om hvordan vores liv ville se ud før vi fik barn og flyttede ind sammen, så er det jo ikke en enkelt opskrift. Man finder ud af det hen ad vejen.. og så er der vel nogle som har brug for at høre andres erfaringer, som har været igennem det samme. Så er baby.dk det perfekte sted at finde rådgivning
Et forhold og familieliv er en stor udfordring, og man vokser og udvikler sig sammen hele tiden.. og "opdrager"/lærer af hinanden og de fælles erfaringer man får!