Herhjemme hjælper vi hinanden med det hele. Det har været nemt for mig, da min kæreste er opdraget til at kunne de ting som nogle mænd ellers opfatter som kvindeting.
Jeg ville ikke kunne leve sammen med en mand, der mente at jeg skulle stå for hjemmet fx. Dermed ikke sagt at vi ikke har lidt kønsroller, og at vi deler alt lige. Fx er det altid mig der vasker tøj (han hænger dog også op, lægger sammen, osv.). Til gengæld er det oftest ham der støvsuger.
Jeg er nok bedre til at få sat gang i at vi skal gøre rent, mens han er bedre til at få sat gang i at fikse/rengøre bilen. Det er helt fint for mig, som det fungerer - så ingen opdragelse herfra.... det har min svigermor gjort ganske godt selv.
Mht. om han skal spørge om lov til ting, så er jeg personligt meget imod at man forbyder hinanden ting. Min kæreste spørger ofte mig inden han laver en aftale, men det er for at vide om vi har en aftale i forvejen, da han simpelhen er så top-dårlig til at huske sådan noget selv. Det er ikke fordi han skal spørge om han må! 
Anmeld