Ville du ikke gerne vide det som forælder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2011

Noahmor

lotchen skriver:

http://ekstrabladet.dk/112/article1556008.ece

Så lige den her på eb.dk - en dagplejer havde sin kæreste boende i et halvt år, han er dømt for seksuelt overgreb på 3 børn. Han havde ikke sin folkeregisteradresse hos hende, så kommunen kunne ikke vide han boede der (men hvordan har de mon så fundet ud af det?). Dagplejeren betragter ham som 'uskyldigt dømt'. Kommunen mener ikke, der er sket noget med nogen af børnene, så de vil ikke orientere forældrene - men de har dog fyret dagplejeren.

Jeg ville altså gerne vide det, hvis jeg havde haft et barn der! Bare for en god ordens skyld, vil jeg gerne vide hvad der ligger bag at ens dagplejer bliver fyret, det er trods alt vores børn de passer.

Hvad med jer andre, synes I kommunen skulle orientere forældrene?

Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan de har kunnet have samvittighed til det. 

Der står i Fyens stifttidende at de da ville have grebet ind, HVIS børnene viste tegn på overgreb?? Sig mig, synes de virkelig ikke det er bedre at gribe ind inden nogle uskyldige børn får ødelagt deres liv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

klmf

Noahmor skriver:

Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan de har kunnet have samvittighed til det. 

Der står i Fyens stifttidende at de da ville have grebet ind, HVIS børnene viste tegn på overgreb?? Sig mig, synes de virkelig ikke det er bedre at gribe ind inden nogle uskyldige børn får ødelagt deres liv. 

Håber virkelig at de er sikre i deres sag, for bare tanken om en pædofil i en dagplejers hus er simpelthen bare for klamt!

Anmeld

17. maj 2011

Mi

Eva. skriver:

Jo, tror du der er nogen der ikke ville det?

det her viser bare endnu en af svaghederne ved dagplejesystemet...

Helt enig

Anmeld

18. maj 2011

Lise 26

lotchen skriver:

Jeg tænker også, hvordan de så skråsikkert kan afvise, at han har gjort noget. Men vi kender selvfølgelig ikke detaljerne i sagen, så må jo stole på det er rigtigt.

ja jeg gad også godt at vide hvordan de kan være så sikker.. hun var sku ikke for klog hende dp. Kan godt forstå man forsvare sin kæreste, men det har var hendes job, at have med børn at gøre. Så om han har gjort noget eller aj skulle han slet ikke have været i huset..

Anmeld

18. maj 2011

Lone Jakobsen

puha bliver helt dårlig ved tanken. der er en grund til at både dp. og hende samlever bliver checket grundigt før en ansættelse.

ville blive dybt bekymret og rasende hvis jeg opdagede sådan noget.

Anmeld

18. maj 2011

klmf

nutche skriver:

puha bliver helt dårlig ved tanken. der er en grund til at både dp. og hende samlever bliver checket grundigt før en ansættelse.

ville blive dybt bekymret og rasende hvis jeg opdagede sådan noget.

Perspektiverne er i hvert fald skræmmende:/ Dp er jo nok ikke længe væk fra ungerne ad gangen, men stadigvæk... Synes i hvert fald ikke hun tager sit ansvar alvorligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.