Ville du ikke gerne vide det som forælder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
15 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2011

klmf

http://ekstrabladet.dk/112/article1556008.ece

Så lige den her på eb.dk - en dagplejer havde sin kæreste boende i et halvt år, han er dømt for seksuelt overgreb på 3 børn. Han havde ikke sin folkeregisteradresse hos hende, så kommunen kunne ikke vide han boede der (men hvordan har de mon så fundet ud af det?). Dagplejeren betragter ham som 'uskyldigt dømt'. Kommunen mener ikke, der er sket noget med nogen af børnene, så de vil ikke orientere forældrene - men de har dog fyret dagplejeren.

Jeg ville altså gerne vide det, hvis jeg havde haft et barn der! Bare for en god ordens skyld, vil jeg gerne vide hvad der ligger bag at ens dagplejer bliver fyret, det er trods alt vores børn de passer.

Hvad med jer andre, synes I kommunen skulle orientere forældrene?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2011

CamiRon

JO JEG VILLE VIDE DET!! Uhh jeg ville blive rasende! Sådan en mand skulle da ikke være i nærheden af mit barn eller andres for den sags skyld!

Anmeld

17. maj 2011

Lise 26

ja jeg vil da også gerne vide det.. de kan da ikke være sikker på at der ikke er sket noget med børnene.

Anmeld

17. maj 2011

sarahb

Jeg SKULLE vide det og så skulle jeg tage handling derfra. Mine bør skulle i hvert tilfælde undersøges. og Så ville jeg måske klappe hende dperen en. Fint at hun vælger at være sammen med ham, men man sætter ikk sådan en trussel omkring børn.

Anmeld

17. maj 2011

Malene76

lotchen skriver:

http://ekstrabladet.dk/112/article1556008.ece

Så lige den her på eb.dk - en dagplejer havde sin kæreste boende i et halvt år, han er dømt for seksuelt overgreb på 3 børn. Han havde ikke sin folkeregisteradresse hos hende, så kommunen kunne ikke vide han boede der (men hvordan har de mon så fundet ud af det?). Dagplejeren betragter ham som 'uskyldigt dømt'. Kommunen mener ikke, der er sket noget med nogen af børnene, så de vil ikke orientere forældrene - men de har dog fyret dagplejeren.

Jeg ville altså gerne vide det, hvis jeg havde haft et barn der! Bare for en god ordens skyld, vil jeg gerne vide hvad der ligger bag at ens dagplejer bliver fyret, det er trods alt vores børn de passer.

Hvad med jer andre, synes I kommunen skulle orientere forældrene?

Jeg ville helt klart vide det!! Og så ville jeg flytte mit barn omgående! Der skulle ikke lige komme dem tvivlen til gode. Stakkels dem hvis han er beskyldt for noget han ikke har gjort, men det vil jeg ikke lige tage chancen for med mit barn. Jeg var blevet så ubeskrivelig hysterisk hvis mit barn havde gået der og jeg intet fik at vide.

MVH Malene

Anmeld

17. maj 2011

Lillefe

Ja da hundred procent! er rystet...

Anmeld

17. maj 2011

klmf

Lise 26 skriver:

ja jeg vil da også gerne vide det.. de kan da ikke være sikker på at der ikke er sket noget med børnene.

Jeg tænker også, hvordan de så skråsikkert kan afvise, at han har gjort noget. Men vi kender selvfølgelig ikke detaljerne i sagen, så må jo stole på det er rigtigt.

Anmeld

17. maj 2011

klmf

sarahb skriver:

Jeg SKULLE vide det og så skulle jeg tage handling derfra. Mine bør skulle i hvert tilfælde undersøges. og Så ville jeg måske klappe hende dperen en. Fint at hun vælger at være sammen med ham, men man sætter ikk sådan en trussel omkring børn.

Hvis han kun var i huset om aftene og i weekenderne, altså tidspunkter hvor der aldrig, aldrig var dp-børn, så kunne jeg måske godt forsvare, at forældrene ikke blev orienteret - men det lyder jo til, at han boede der og var sammen med børnene. Føj, godt de fyrede hende!

Anmeld

17. maj 2011

Aves.

Jo, tror du der er nogen der ikke ville det?

det her viser bare endnu en af svaghederne ved dagplejesystemet...

Anmeld

17. maj 2011

Faith

Ja for f***** da! Blir helt arrig af at læse sådan noget. Men det viser bare at dagplejesystemet ikke altid er lige sikkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.