Leger du med dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2011

Thalia

Nu er mine drenge jo altså knap 4 år og 2½ år gamle, og ærligt så er jeg elendig til at lege deres lege

Jeg er SÅ dårlig til at sidde med en Ninja Turtle i hånden og brøle at "Nu gonker vi dig Shredder", og jeg når altså også hurtigt et tidspunkt hvor jeg bare ikke gider trille flere biler ind i garagen.

Men vi har altid sunget meget med vores børn, stablet klodser, bygget puslespil osv. Generelt gør vi meget i at involvere børnene i de ting der skal gøres for at familien som helhed kan fungere. Fx hjælpes vi ad med madlavningen og vasketøjet og rengøringen, og hvis jeg sidder og skal skrive madplaner eller indkøbslister, så har jeg stort set altid begge drenge siddende med farvekridt klar.

Men det der med at lege sådan som børn på 3-4 år leger, det er jeg ret elendig til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

betski

Thalia skriver:

Nu er mine drenge jo altså knap 4 år og 2½ år gamle, og ærligt så er jeg elendig til at lege deres lege

Jeg er SÅ dårlig til at sidde med en Ninja Turtle i hånden og brøle at "Nu gonker vi dig Shredder", og jeg når altså også hurtigt et tidspunkt hvor jeg bare ikke gider trille flere biler ind i garagen.

Men vi har altid sunget meget med vores børn, stablet klodser, bygget puslespil osv. Generelt gør vi meget i at involvere børnene i de ting der skal gøres for at familien som helhed kan fungere. Fx hjælpes vi ad med madlavningen og vasketøjet og rengøringen, og hvis jeg sidder og skal skrive madplaner eller indkøbslister, så har jeg stort set altid begge drenge siddende med farvekridt klar.

Men det der med at lege sådan som børn på 3-4 år leger, det er jeg ret elendig til.

Det var jeg også i starten. Jeg følte mig total ved siden af mig selv, for jeg kunne jo slet ikke huske, hvordan man leger. Men synes jeg med tiden har fundet fantasien frem igen. Forlede vi var nede hos mine forældre, fandt vi mine gamle legeklodser frem og legede med dem i 1,5 time. Jeg tog mig selv i, at jeg bare var ham her gutten der var mega sej til at bygge jetjager og lave huler hehe Så tror det er noget man skal lære sig selv det at lege

Anmeld

16. maj 2011

Sildefisk

Caroline86 skriver:

ja, vi leger meget herhjemme!

Det er jo en af fordelene ved at få børn at man har en undskyldning for at lege hahaha!

Jeg elsker at finde på sjove ting sammen med Laura... Om det er at vi bygger høje tårne af hendes klodser, læser bøger, danser rundt og tumler med koldbøtter osv eller om vi går en tur i skoven og kigger på alle tingene, "kaster" grene til hunden eller hvad vi nu kan finde på...

Jo, jeg synes vi leger en del Og det samme gør farmand...

enig (og så jeg også pædagog, så måske lettere miljøskadet

Anmeld

16. maj 2011

aya-zia

leger og leger det ved jeg ik om vi gør mere...

de leger mere med dem selv.... hvis jeg spørg om jeg må være med til og lege med dukkehuset griner de bare  og siger EJ MOR ALTSÅ DU ER FOR GAMMEL

men vi danser en masse, synger og læser HVER DAG...

men den bette laver jeg en del perler og tegner i malebøger...

den store sider en del og skriver og sider ved computeren og øver bokstaver.. (HUN ER TOTAL BOGLIG OG ELSKER DET)

ellers bager vi meget og drypper lys og maler

her er da lige et billede af noget mine piger har lavet... aya har skrevet brevet og zia har dryppet lyset

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

16. maj 2011

SussieThyssen

duddi. skriver:

Læste lige en artikel på nettet om at lege med sine børn og vigtigheden i det. Leger du med dit barn?

http://www.dr.dk/sundhed/ditliv/Boern/Artikler/2011/0512122533.htm

Jeg har altid leget meget med mine børn, men de har også lært at lege selv..så en god blanding af begge dele.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.