Leger du med dit barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

999 visninger
14 svar
0 synes godt om
16. maj 2011

betski

Læste lige en artikel på nettet om at lege med sine børn og vigtigheden i det. Leger du med dit barn?

http://www.dr.dk/sundhed/ditliv/Boern/Artikler/2011/0512122533.htm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2011

Carl-Emil's mor

Jeg er en af de der forfærdelig pæd studerende der har for mange kreative ting så sange, sanglege og børneleg er der skrevet en del ned af allerede og dem har jeg en klar forventning om at lege-synge med baby igennem tiden

Anmeld

16. maj 2011

mor til lille emma

Har ikke læst dit link ,men kan svare på spørgsmålet Jep, hver dag.. meget, om dete r på legetæppet eller vi går en tur eller hun sidder i sin stol, ja så leger jeg med hende, danser for hende, synger og læser, leger med dukker, dyr, og fortæller hvordan de siger.. hihi!! håber da andre gør det samme

Anmeld

16. maj 2011

L.J.L

Ja, vi leger begge med vores søn hver dag, og vi elsker det!

Jeg er af den mening at det er os der skal lære ham at lege og vise ham at ting har værdi, så han gider at lege med det og ikke bare ødelægge legetøjet.

Anmeld

16. maj 2011

MRN

Lasse som udtaler sig i artiklen er min tidligere underviser på suhrs, og jeg har den omtalte uddannelse. Så ja, jeg leger meget med vores søn på 1 år og nyder når vi har tid til fordybelse.

Anmeld

16. maj 2011

Vial

Godt emne!

Nu er mine tvillinger 9 mdr., så leg og leg, men jeg sidder med dem på gulvet og kigger på ting, læser i bøger og så danser vi en masse - til stor morskab både for dansepartner og den der kigger på.

Min nevø som jeg har passet meget, har jeg leget en masse med. Det gør man jo, når det ikke er ens eget og man skal passe.

Vi legede cirkus, biograf osv. Derudover så fandt jeg en gang på en leg, som han altid hev frem. Noget med at vi var søløver, der boede i sengen. En unge og en mor. Gulvet var vandet med mange farlige ting. Så skulle vi afsted ud og finde bolde. Når jeg tænker på de gange vi har leget det, så kan jeg udemærket se, hvor vigtigt det er at lege med sine børn. Det gav ham og jeg en hel masse - og det har knyttet os tæt sammen.

Håber - dvs. jeg skal prioritere leg med mine børn - selvom vores hverdag bliver godt spændt for (er jo alene med dem).

Den blev lang..

Anmeld

16. maj 2011

betski

Kunne være jeg selv skulle svare på spørgsmålet

Jeg leger meget med min datter. Er vist et stort legebarn og har på ingen måde problemer i rollelege - og det er dem der bliver lege mest af. Sjovt nok er min datter altid mor og jeg storesøster hehe... men vi leger ret så meget. Kongens efterfølger, som også nævnes i artiklen er noget vi leger ret så meget. Selv når vi er i svømmehal leger vi Vi spiller også en del spil, men der er ingen tvivl om, at min datter elsker mest, når vi rigtig fordyber os i leg

Anmeld

16. maj 2011

Dictes mor

Vi leger begge to med hende, og hun leger også selv. Der er jo ikke noget mere hyggeligt...

Anmeld

16. maj 2011

Meilby

Vi forsøger også at "lege" alt det vi kan med Phillip, men synes det er super svært hvad man lige skal "lege" fordi han jo kun er 7 mdr. Men vi synger rigtig meget, og laver også nogle sanglege, og derudover leger vi rigtig meget på gulvet

Anmeld

16. maj 2011

Caroline86

ja, vi leger meget herhjemme!

Det er jo en af fordelene ved at få børn at man har en undskyldning for at lege hahaha!

Jeg elsker at finde på sjove ting sammen med Laura... Om det er at vi bygger høje tårne af hendes klodser, læser bøger, danser rundt og tumler med koldbøtter osv eller om vi går en tur i skoven og kigger på alle tingene, "kaster" grene til hunden eller hvad vi nu kan finde på...

Jo, jeg synes vi leger en del Og det samme gør farmand...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.