Introducering af potten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2011

Fru'Rugaard

NatteS skriver:

hehe kan jeg godt forstå .. det er også skønt

Så når hun er 1½, så skal vi bare sætte hende derud, med tøj på? Vi skal ikke tage bukser og ble af hende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Fru'Rugaard

Mille maria skriver:

Jeg begyndte at sætte den frem da min var 2 år og da hun var ca 3½ år blev hun ble fri

Hvor dejligt
Tror også der går længe inden hun forstår det, hun er jo stadig min lille baby
Tak for svar

Anmeld

15. maj 2011

NatteS

Fru'Rugaard skriver:

Så når hun er 1½, så skal vi bare sætte hende derud, med tøj på? Vi skal ikke tage bukser og ble af hende?

vi tog tøjet af (busker ble og sådan) og viste ham han kunne sidde på potten.. og så sad han der lidt.. så lod vi som om vi kneb sammen i hovedet..

så efterlignede han..

og så hver gang vi kunne se han var ved noget så ud på potten.. det kunne man godt komme til at gøre en del gange samme dag.. for han kom jo ikke af med det hele i potten til at starte med ..

men så efter noget tid.. så begyndte han selv at rende ud når vi sagde det.. og så hjælper vi ham med at hive bukser ned og ble af og så sætter han sig og laver ..

Anmeld

15. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

Fru'Rugaard skriver:

Hvor gammel er han?
Jeg vil nu heller ikke vise hende hvad potten er til endnu, men der er jo mange børn der er bange for potten, når de skal til at af med bleen, så det er vel godt nok at hun vænnser sig til den, og bare prøver at sidde på den, når hun selv vil?
Tusind tak for svar

Frederic hev selv sin potte frem og brugte den som stol. 

Lad hende bare sidde på den med tøj på... 

Men den stod som regl altid på badeværelset, så når mor sad på toilet - kom han ud og satte sig på potten, godt nok med tøj - men det er et fedt til at starte med... 

Tror det started da han var omkring de 14-15 mdr. hvor han begyndte at bruge den som stol. Og hvor han stod op og tissed på toilet - når han altså selv ville. Så det kunne være alt fra 2 gange dagligt (morgen/aften) til blot hver 2. -3. dag. 

Siden sidste sommer har han rendt rundt nogle timer uden ble, hvis han ville. 

Han er idag 2,8 år og bruger kun ble om natten.

Anmeld

15. maj 2011

Fru'Rugaard

Mor til Frederic skriver:

Frederic hev selv sin potte frem og brugte den som stol. 

Lad hende bare sidde på den med tøj på... 

Men den stod som regl altid på badeværelset, så når mor sad på toilet - kom han ud og satte sig på potten, godt nok med tøj - men det er et fedt til at starte med... 

Tror det started da han var omkring de 14-15 mdr. hvor han begyndte at bruge den som stol. Og hvor han stod op og tissed på toilet - når han altså selv ville. Så det kunne være alt fra 2 gange dagligt (morgen/aften) til blot hver 2. -3. dag. 

Siden sidste sommer har han rendt rundt nogle timer uden ble, hvis han ville. 

Han er idag 2,8 år og bruger kun ble om natten.

Okay
Mange tak for svar

Anmeld

15. maj 2011

Fru'Rugaard

TrineCT skriver:

Interessant. Min søn er 14 måneder og vi leger lidt med tanken om at introducere potten.

Jeg er lige med på en lytter.

Trine

www.smart-babytøj.dk

Helt iorden
Maja har set den 2 gange nu, 1 gang syntes hun det var vældig sjovt at sidde på den- så skulle vi prøvede uden tøj, det ville hun ikke hehe.

Anmeld

15. maj 2011

Fru'Rugaard

NatteS skriver:

vi tog tøjet af (busker ble og sådan) og viste ham han kunne sidde på potten.. og så sad han der lidt.. så lod vi som om vi kneb sammen i hovedet..

så efterlignede han..

og så hver gang vi kunne se han var ved noget så ud på potten.. det kunne man godt komme til at gøre en del gange samme dag.. for han kom jo ikke af med det hele i potten til at starte med ..

men så efter noget tid.. så begyndte han selv at rende ud når vi sagde det.. og så hjælper vi ham med at hive bukser ned og ble af og så sætter han sig og laver ..

Okay
Det bliver spændene- tak for de gode råd

Anmeld

16. maj 2011

TrineCT

Fru'Rugaard skriver:

Helt iorden
Maja har set den 2 gange nu, 1 gang syntes hun det var vældig sjovt at sidde på den- så skulle vi prøvede uden tøj, det ville hun ikke hehe.

Ja det kræver sikkert en del tålmodighed. Det skal nok blive godt.

Trine

www.smart-babytøj.dk

Anmeld

17. maj 2011

Fru'Rugaard

TrineCT skriver:

Ja det kræver sikkert en del tålmodighed. Det skal nok blive godt.

Trine

www.smart-babytøj.dk

Ja, det haster skam ikke
Vi tager det i hendes tempo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.