Introducering af potten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.488 visninger
18 svar
0 synes godt om
15. maj 2011

Fru'Rugaard

Maja er 13½ måned, og jeg har idag sat potten ud på badeværelset- bare så hun kan undersøge den, jeg forventer overhovedet ikke at hun laver noget i den før om laang tid det er bare mere så hun kan "lærer den at kende"- men er det for tidligt at jeg har sat den ud?
Hvad har i gjort? Håber på svar.

Rikke- Mor til Maja på 13½ måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

Fru'Rugaard skriver:

Maja er 13½ måned, og jeg har idag sat potten ud på badeværelset- bare så hun kan undersøge den, jeg forventer overhovedet ikke at hun laver noget i den før om laang tid det er bare mere så hun kan "lærer den at kende"- men er det for tidligt at jeg har sat den ud?
Hvad har i gjort? Håber på svar.

Rikke- Mor til Maja på 13½ måned

Vi købte sådan en babybjörn potte stol... 

Den brugte han som alm stol inde i stuen, når vi så formel1 - bare med tøj på...

Han lærte babytegn som spæd og kunne derved komme og gøre tegn til at han havde lavet stort og gerne ville skiftes.

Han lærte først at bruge toiletet og senere kom potten... Han elsker idag at sidde på potten med et af hans lastbil blade og bare råhygge..

Ingen tvang, men gjorde til vane at spørge om han skulle ud på toilet og tisse, hver morgen og aften når han gik fra alm tøj til nattøj og omvendt. 

Sagde han nej, fik han blot ble på igen. Men oftere og oftere kom det; ja mor, abe med ud at se mig lave blobber i vandet... Der stod han nemlig oppe på brættet og tissed ned i kummen, da det jo ramte vandet laved det sjove lyde og bobler..

Derefter blev han også dus med potten og laved i laang tid både stort og småt på den 2* dagligt. Morgen og aften...

I weekender fik han tilbudt at rende uden ble eller med, og også nogle gange om eftermiddagen også.

Nu har han været ble fri i 14 dage og uheldene kan tælles på 1 hånd...

Anmeld

15. maj 2011

NatteS

Jeg tænkte altid pottetræning overhovedet ikke skulle være i tankerne før mindst 2-2½-3 års alderen. Men da SP var her til da logan blev 1½ sagde hun at det kan man ligeså godt gøre nu...

Man kan så kun starte med afføring. Måden det skal gøres på er

når man ser bebs er ved at lave (kniber sammen, og presser... osv)

skal man sætte bebs ud på potten også selvom hvis bebs er færdig.

SP mener så at i løbet af et halvt år ca. (kan variere) kan bebs forstå sådan:

"ah når jeg har lavet pølser kommer jeg herud.. hmmm."

lidt senere

"ahh.. når jeg gør sådan her skal jeg herud"

og til sidst

"nu skal jeg lave pølser, så nu skal jeg derud"

håber det var forståeligt

Anmeld

15. maj 2011

Fru'Rugaard

Mor til Frederic skriver:

Vi købte sådan en babybjörn potte stol... 

Den brugte han som alm stol inde i stuen, når vi så formel1 - bare med tøj på...

Han lærte babytegn som spæd og kunne derved komme og gøre tegn til at han havde lavet stort og gerne ville skiftes.

Han lærte først at bruge toiletet og senere kom potten... Han elsker idag at sidde på potten med et af hans lastbil blade og bare råhygge..

Ingen tvang, men gjorde til vane at spørge om han skulle ud på toilet og tisse, hver morgen og aften når han gik fra alm tøj til nattøj og omvendt. 

Sagde han nej, fik han blot ble på igen. Men oftere og oftere kom det; ja mor, abe med ud at se mig lave blobber i vandet... Der stod han nemlig oppe på brættet og tissed ned i kummen, da det jo ramte vandet laved det sjove lyde og bobler..

Derefter blev han også dus med potten og laved i laang tid både stort og småt på den 2* dagligt. Morgen og aften...

I weekender fik han tilbudt at rende uden ble eller med, og også nogle gange om eftermiddagen også.

Nu har han været ble fri i 14 dage og uheldene kan tælles på 1 hånd...

Hvor gammel er han?
Jeg vil nu heller ikke vise hende hvad potten er til endnu, men der er jo mange børn der er bange for potten, når de skal til at af med bleen, så det er vel godt nok at hun vænnser sig til den, og bare prøver at sidde på den, når hun selv vil?
Tusind tak for svar

Anmeld

15. maj 2011

Fru'Rugaard

NatteS skriver:

Jeg tænkte altid pottetræning overhovedet ikke skulle være i tankerne før mindst 2-2½-3 års alderen. Men da SP var her til da logan blev 1½ sagde hun at det kan man ligeså godt gøre nu...

Man kan så kun starte med afføring. Måden det skal gøres på er

når man ser bebs er ved at lave (kniber sammen, og presser... osv)

skal man sætte bebs ud på potten også selvom hvis bebs er færdig.

SP mener så at i løbet af et halvt år ca. (kan variere) kan bebs forstå sådan:

"ah når jeg har lavet pølser kommer jeg herud.. hmmm."

lidt senere

"ahh.. når jeg gør sådan her skal jeg herud"

og til sidst

"nu skal jeg lave pølser, så nu skal jeg derud"

håber det var forståeligt

det var det
Men, så er det vel også fint nok at hun lige har lidt tid til at undersøge den nu? Også når hun er 1½, så kan hun få lov at lave noget på den?
Er logan så renlig nu?

Anmeld

15. maj 2011

NatteS

Fru'Rugaard skriver:

det var det
Men, så er det vel også fint nok at hun lige har lidt tid til at undersøge den nu? Også når hun er 1½, så kan hun få lov at lave noget på den?
Er logan så renlig nu?

ja jeg tror det er en helt fin måde at gøre det på.

Han er ikke helt renlig endnu.. vi startede for ca. 3 måneder siden. men ser vi ham knibe siger vi "ud på potten og lav pølser" og så løber han rigtig glad og stolt ud og sætter sig i potten (godt nok med tøj og ble på) hehe men så sidder han der og presser.. hehe det er sååå sødt !! men jeg tror ikke der går længe før han forsår tøjet lige skal af .. lige som når mor og far hjælper..

Anmeld

15. maj 2011

Fru'Rugaard

NatteS skriver:

ja jeg tror det er en helt fin måde at gøre det på.

Han er ikke helt renlig endnu.. vi startede for ca. 3 måneder siden. men ser vi ham knibe siger vi "ud på potten og lav pølser" og så løber han rigtig glad og stolt ud og sætter sig i potten (godt nok med tøj og ble på) hehe men så sidder han der og presser.. hehe det er sååå sødt !! men jeg tror ikke der går længe før han forsår tøjet lige skal af .. lige som når mor og far hjælper..

Hvor er han dygtig Åh, det er slet ikke til at forstå
Nu glæder jeg mig helt til maja står op, så hun kan se potten

Anmeld

15. maj 2011

TrineCT

Interessant. Min søn er 14 måneder og vi leger lidt med tanken om at introducere potten.

Jeg er lige med på en lytter.

Trine

www.smart-babytøj.dk

Anmeld

15. maj 2011

NatteS

Fru'Rugaard skriver:

Hvor er han dygtig Åh, det er slet ikke til at forstå
Nu glæder jeg mig helt til maja står op, så hun kan se potten

hehe kan jeg godt forstå .. det er også skønt

Anmeld

15. maj 2011

bobbles

Jeg begyndte at sætte den frem da min var 2 år og da hun var ca 3½ år blev hun ble fri

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.