Jeg er ikke så glad for mine svigerforældre og jeg brokker..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2011

Silas&Mille

Nu ved jeg ikke rigtig hvad man kan være bekendt at forvente af sin svigerfamilie. 
Men synes faktisk du er lidt hård ved dine svigerforældre. Man kan altså ikke forvente at de skal købe alle mulige ting til deres barnebarn. Det er, i mine øjne, forældrenes job at sørge for at barnet har hvad det skal bruge. At din mor så køber ind i 'vildskab' er jo sådan set ikke dine svigerforældres problem. De har bare valgt at deres barnebarn ikke skal have hele tiden.

Her har vi 'leveret' det første barnebarn/oldebarn i både min familie og kærestens familie, så der bliver RIGTIG forkælet når vi ser hinanden. Vi ser mine forældre flere gange om ugen, men de bor så også kun 5 km fra os. Mine svigerforældre bor så omkring 200 km væk, så dem ser vi ikke så tit som vi nok gerne ville, men sådan er det jo når afstanden er som den er. 

Jeg for venter absolut ikke at alle bedste- og oldeforældrene køber noget til Silas hver gang vi ser dem. Vil nærmere sige at de køber for meget. Han skal ikke lærer at han får hele tiden. Han er godt nok kun 4 måneder gammel men tror ikke sådan lige at de stopper med at købe til ham bare fordi han bliver ældre

Det med at din kærestes familie er upersonlig osv. Det ved jeg nu ikke rigtig. Vi giver også hånd i min familie når vi er til familie komsammen. Vi gør det af ren og skær høflighed. Det samme gør man i min kærestes familie. Kan faktisk ikke rigtig se at det er upersonligt. Men det er nok bare mig der ikke er så meget til alt det krammeri der er i nogen familier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

Anonym trådstarter

taak for jeres forskellige svar

Jeg kan simpelhen bare ik holde dem ud, jeg hader folk som er upersonlige, altså folk man kender 100% godt!

og jeg sys bare det er normalt at købe ting til sine børnebørn og vise man intresserer dig ved at komme på besøg, eller ringe mv....

Anmeld

14. maj 2011

4kløver

Min svigermor har ikke været her siden xenya blev 1 år og hun er 18 måneder nu. Og jeg tænker vis hun vil gå glip af hende så er det hendes ejen skyld.

Anmeld

14. maj 2011

Anonym trådstarter

4kløver skriver:

Min svigermor har ikke været her siden xenya blev 1 år og hun er 18 måneder nu. Og jeg tænker vis hun vil gå glip af hende så er det hendes ejen skyld.

JA DET RIGTIGT.. JEG BLIR BARE SÅ SUR MEN HAR OS STORT TEMPREMENT

Anmeld

14. maj 2011

H+S Skjolgborg.

Anonym skriver:

Jeg er så forbandet træt af mine svigerforældre... de kommer aldrig og besøger os, det som om de er ligeglade med deres søn og deres barnebarn? de kommer aldrig, jo Måske 1 gang jver 3-4 uge ? og de køber aldrig noget til emilie ( vores datter )

Min mor kommer 2-3 gang om ugen og køber og køber, Hun ønsker emilie har det bedste og ikke mangler noget....

Hver Eneste gang vi er til familie fester mv, så skal man give hånden til hinanden, det da pisse Upersonligt ??? sådan er vi ikke i vores familie, man kender vel hinanden...

Undskyld.. det går mig bare på Beklager mig ofte til kæresten, siger tit at DET KLART HAN ER SÅ INDELUKKET, det da fordi han er opdraget så upersonligt og de har ikke kunnet tale sammen derhjemme og alt.... ærligt hvis jeg ku vælge talte jeg ikke med hans forældre og resten af familien

Åh

Hej kommer mine svigerforældre og min familie heller aldrig anden vis vi int dem til nået her.

Dog giver vi altid et lille kys og kram til dem og til min familie.

Vi besøger min svigerforældre mere ind de os og endelig er de ok der er godt op i årene begge veje/min forældre og mine svigerforældre.Nu har vi aftalt gril afsten med hestegt pattegris osv hvor vi alle giver lidt per penson og den skal holdes hos mine svigerforældre og hele den familie der her den 2 juli..

Glæder mig meget og den 7 aug skal vi igen ses til barnedåb.

Henreitte som også ville ønske vi sås mere især med min mor men min mor og  papfar har ikke kørekort og bor helt i ishøj vi i Dalmose.

Anmeld

14. maj 2011

Tkcuf

Jeg vidste ikke det var bedsteforældrenes job at sørger for at ungerne har alt, det vil jeg straks lade gå videre- jeg er nemlig lidt træt af at betale tøj og legetøj til vores børn helt selv

Og når det så er sagt, jeg synes det er flot de kommer en gang om måneden ca. Så tit kommer min mor ikke engang, og vi bor kun 20 min fra hinanden. Nogle familier er bare ikke vant til at besøge hinanden så ofte- de har jo måske også et travlt liv med venner, arbejde og måske andre børn, børnebørn?

Det vigtigeste er vel at de overhovedet kommer, ikke hvor ofte, eller hvor mange gaver de har med

Anmeld

14. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

taak for jeres forskellige svar

Jeg kan simpelhen bare ik holde dem ud, jeg hader folk som er upersonlige, altså folk man kender 100% godt!

og jeg sys bare det er normalt at købe ting til sine børnebørn og vise man intresserer dig ved at komme på besøg, eller ringe mv....

Selvfølgelig er det rart når nogen interresere sig for vores liv.......men hvornår har DU ringet og spurgt til din svigermor???

Hvornår har du taget initiativet til kontakt??

Hvad med at ringe og høre om hun vil en tur med på legepladsen eller parken, spørg om hun så ikke vil bage den der lækre kage, eller de der boller, eller den frugtsalat hun er så god til, så kan du tilbyde at lave kaffen. På den måde føler hun at hun er en del af jeres familie, og på den måde kan du måske blidt puffe hende lidt i den retning som du ønsker.....ide??

Anmeld

14. maj 2011

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Selvfølgelig er det rart når nogen interresere sig for vores liv.......men hvornår har DU ringet og spurgt til din svigermor???

Hvornår har du taget initiativet til kontakt??

Hvad med at ringe og høre om hun vil en tur med på legepladsen eller parken, spørg om hun så ikke vil bage den der lækre kage, eller de der boller, eller den frugtsalat hun er så god til, så kan du tilbyde at lave kaffen. På den måde føler hun at hun er en del af jeres familie, og på den måde kan du måske blidt puffe hende lidt i den retning som du ønsker.....ide??

kanon ide men lysten til at spørge er væk... jeg gider ikke lave noget med hende længere

har spurgt 20 gange om de kommer og spiser, de kan ALDRIG

Anmeld

14. maj 2011

jydeinden

altså jeg ville nok blive ked af i dine svigerforældres sted hvis jeg sKULLE købe noget til mit barnebarn hver gang jeg så hende... og 3 - 4 gange om måneden sjældent.. øhh jeg ser mine maks 4 gange om året???

synes du skal være taknemmelige for at de overhovedet besøger jer

Anmeld

15. maj 2011

CamillaSoefelt

smølfine skriver:

Nu er kan det godt være, at du synes jeg er lidt hård ved dig, men jeg synes ærlig talt ikke, du er noget hård ved dine svigerforældre! Ja, de kommer ikke så tit som din mor gør, men jeg er ret sikker på at hvis de besøgte jer lige så ofte, ville du også være træt af det. Og at de ikke køber lige så meget som din mor, er vel deres valg, de kommer jo bare fra en familie med andre traditioner, hvor det kan være at de forbinder gaver med fødselsdag og jul. Her er det svigermor, der kommer med gaver næsten hver gang vi ses, men det gør jo ikke at jeg forventer det samme fra mine forældre.

Og jeg er ret sikker på, at hvis din kæreste, havde sagt det samme til dig, som du siger til ham, så ville du blive meget ked af det og forsvare dig selv og din familie. Tror at du skal prøve at tænke at jeres familier er forskellige og at det er okay. Brok over hinandens familier fører sjældent noget godt med sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.