Jeg er ikke så glad for mine svigerforældre og jeg brokker..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.515 visninger
19 svar
0 synes godt om
14. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg er så forbandet træt af mine svigerforældre... de kommer aldrig og besøger os, det som om de er ligeglade med deres søn og deres barnebarn? de kommer aldrig, jo Måske 1 gang jver 3-4 uge ? og de køber aldrig noget til emilie ( vores datter )

Min mor kommer 2-3 gang om ugen og køber og køber, Hun ønsker emilie har det bedste og ikke mangler noget....

Hver Eneste gang vi er til familie fester mv, så skal man give hånden til hinanden, det da pisse Upersonligt ??? sådan er vi ikke i vores familie, man kender vel hinanden...

Undskyld.. det går mig bare på Beklager mig ofte til kæresten, siger tit at DET KLART HAN ER SÅ INDELUKKET, det da fordi han er opdraget så upersonligt og de har ikke kunnet tale sammen derhjemme og alt.... ærligt hvis jeg ku vælge talte jeg ikke med hans forældre og resten af familien

Åh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

smølfine

Nu er kan det godt være, at du synes jeg er lidt hård ved dig, men jeg synes ærlig talt ikke, du er noget hård ved dine svigerforældre! Ja, de kommer ikke så tit som din mor gør, men jeg er ret sikker på at hvis de besøgte jer lige så ofte, ville du også være træt af det. Og at de ikke køber lige så meget som din mor, er vel deres valg, de kommer jo bare fra en familie med andre traditioner, hvor det kan være at de forbinder gaver med fødselsdag og jul. Her er det svigermor, der kommer med gaver næsten hver gang vi ses, men det gør jo ikke at jeg forventer det samme fra mine forældre.

Og jeg er ret sikker på, at hvis din kæreste, havde sagt det samme til dig, som du siger til ham, så ville du blive meget ked af det og forsvare dig selv og din familie. Tror at du skal prøve at tænke at jeres familier er forskellige og at det er okay. Brok over hinandens familier fører sjældent noget godt med sig.

Anmeld

14. maj 2011

Sitrani

Anonym skriver:

Jeg er så forbandet træt af mine svigerforældre... de kommer aldrig og besøger os, det som om de er ligeglade med deres søn og deres barnebarn? de kommer aldrig, jo Måske 1 gang jver 3-4 uge ? og de køber aldrig noget til emilie ( vores datter )

Min mor kommer 2-3 gang om ugen og køber og køber, Hun ønsker emilie har det bedste og ikke mangler noget....

Hver Eneste gang vi er til familie fester mv, så skal man give hånden til hinanden, det da pisse Upersonligt ??? sådan er vi ikke i vores familie, man kender vel hinanden...

Undskyld.. det går mig bare på Beklager mig ofte til kæresten, siger tit at DET KLART HAN ER SÅ INDELUKKET, det da fordi han er opdraget så upersonligt og de har ikke kunnet tale sammen derhjemme og alt.... ærligt hvis jeg ku vælge talte jeg ikke med hans forældre og resten af familien

Åh

Synes egentlig ikke at 3.-4. uge er sjældent..? Men det kan være det bare er mig .... Kommer nok også an på hvor tæt på man bor på henholdsvis sine egne forældre og svigerforældre.... Mine forældre bor i odense og mine svigerforældre i københavn, og jeg selv i svendborg, så der er et stykke vej... men hverken mine forældre eller svigerforældre kommer oftere end dine svigerforældre, men der er måske også længere mellem......

Umiddelbart synes jeg da bare at du skulle tage at invitere dem hjem til jer noget oftere, hvis du gerne vil have besøg oftere.....?? ellers ved jeg det ikke

Anmeld

14. maj 2011

Sitrani

smølfine skriver:

Nu er kan det godt være, at du synes jeg er lidt hård ved dig, men jeg synes ærlig talt ikke, du er noget hård ved dine svigerforældre! Ja, de kommer ikke så tit som din mor gør, men jeg er ret sikker på at hvis de besøgte jer lige så ofte, ville du også være træt af det. Og at de ikke køber lige så meget som din mor, er vel deres valg, de kommer jo bare fra en familie med andre traditioner, hvor det kan være at de forbinder gaver med fødselsdag og jul. Her er det svigermor, der kommer med gaver næsten hver gang vi ses, men det gør jo ikke at jeg forventer det samme fra mine forældre.

Og jeg er ret sikker på, at hvis din kæreste, havde sagt det samme til dig, som du siger til ham, så ville du blive meget ked af det og forsvare dig selv og din familie. Tror at du skal prøve at tænke at jeres familier er forskellige og at det er okay. Brok over hinandens familier fører sjældent noget godt med sig.

Lige mine ord.....

Anmeld

14. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Jeg ser også kun min svigermor 1-2 gange om mdr.....men jeg har et rigtig godt forhold til hende, fordi jeg har valgt at det skal være godt!!

Hun har selvfølgelig også andre børnebørn som hun skal besøge, og i forhold til det, er mine børn jo ikke vigtigere. Hun køber småting, når hun har lyst, feks hvis hun har et af børnene, eller hvis hun lige faldt over noget som en af ungerne måske kunne bruge.

Hun vil gerne kommenterer mit liv og hvordan vi gør tingene, det har jeg så bare valgt at overhøre langt hen af vejen. Hun ved jo ikke bedre, for i hendes generation var det en anden måde man gjore tingene på.

Vi kan godt diskutere et emne på en god måde, og ofte er det måske mig der bøjer mig....

Hun vil gerne hjælpe. Både med børnene, i haven, i huset osv....og det bliver ikke altid som jeg gerne vil, men jeg accepterer det, fordi jeg ved hun jo kører hjem igen, og så kan jeg jo ændre det.

Jeg ved at hun får stor glæde ud af at kunne hjælpe, rådgive mv, og den glæde vil jeg ikke tage fra hende, og at hun kun kommer sjælden er ok, da hun jo sikkert har haft et liv fyldt med job, børn, familie og andre aktiviteter og nu måske nyder lidt tid til sig selv for engangs skyld.

Jeg accepterer at min svigermor er min mands mor, og at hun langt hen ad vejen ser anderledes på en familie end vi gør. Jeg holder af hende alligevel, og det gør jeg dels fordi hun gør mine børn glade, men også fordi hun rent faktisk er som hun er.'

Husk at det IKKE NØDVENDIGVIS er dig der har mere ret iforhold til din svigermor, nogle gange må vi som mødre og koner til deres sønner bare være langt mere åbne og loyale og det påtager jeg mig gerne, hvis det betyder at min familie fungerer optimalt

Anmeld

14. maj 2011

Lotus86

Synes da måske det lyder lidt voldsomt at din mor kommer 3-4 gange om ugen, i mine øjne er 1 gang om måneden mere normalt. Synes ikke du kan bebrejde dine svigerforældre at de ikke render hos jer i tide og utide, bare fordi din mor gør, og at det i deres familie er mest normalt at give hånd frem for at kramme, det kan jeg godt nok heller ikke se problemet i, man er jo forskellig, og det er jo ikke alle mennesker der bryder sig om for meget nærkontakt.

Anmeld

14. maj 2011

Worldwide

Måske dine svigerforældre ikke køber noget fordi din mor køber alt? Bare en tanke.. Men er det virkelig påkrævet man SKAL købe ting til sine børnebørn? Det handler jo ikke om gaver og ting barnet får, men om det forhold barnet får til sine bedsteforældre..

Hvis du ikke synes det kommer nok, jamen så sig det til dem.. Synes egentlig ikke helt det er fair af dig at være sur over det Måske de bare kommer fra en familie hvor det kan blive for påtrængene hvis de kom hver uge..

Super lækkert din mor gider komme så ofte, men jeg tror sku jeg ville få pip hvis min mor troppede op her så ofte:O Synes du skal være glad for de overhovedet kommer til jer! Vi sidder sådan herhjemme at svigerforældrene faktis kun kommer forbi 1-2 gange om året, da de bor i et andet land.

Ligefrem at din kæreste er opdraget upersonligt synes jeg lyder latterligt, ja undskyld... Men bare fordi man er vokset op i en familie hvor man ikke rigtig snakker om tingene og måske ikke kommer på besøg hver eneste uge, så betyder det da ikke man er upersonlig i sin opdragelse... o.O

Det er jo helt op til dig selv hvem du gider og ikke gider at se på/snakke med.. Så du kan da bare melde klart ud du ikke føler duh ar behov for at snakke med din kærestes familie..

Anmeld

14. maj 2011

Minibix

Nu er vi jo alle sammen forskellige og har forskellig familiebaggrund...og vi vælger jo ikke selv vores familie.Kender alt til at have det svært med svigerfamilien, der skal klippes en hæl og hukkes en tå nogen gange...

Har du prøvet af vænne det lidt om? Jeg synes besøg af ens mor/svigermor flere gange om ugen, lyder væældig meget, jeg ville blive dødirriteret hvis mine svigerforældre kom forbi så tit. Hvad synes din kæreste om det? Og din kæreste kan da ikke gøre for den familie han har, uanset hvordan de er, er det jo stadig hans familie, så er det ikke lidt syndt for ham at du går og hakker på ham pga. du synes hans familie er forkert?....Hvordan ville du selv have det hvis din kæreste ikke gad tale med din familie eller brokkede sig over dem til dig?

Anmeld

14. maj 2011

anynom

Anonym skriver:

Åh

Hvis det er de eneste problemer du har med dine svigerforældre, så er du heldig!

De første tre år jeg var sammen med min kæreste (nu mand) ville mine svigerforældre slet ikke snakke til mig eller have mig i deres hus. De syntes ikke jeg var god nok til deres søn. Den dag i dag har jeg et skide godt forhold til dem begge, elsker dem meget højt og de elsker mig.

I vores familie krammer vi ikke, det gør de i hans - jeg bider i det sure æble og krammer min svigermor hver gang vi ses (3-4 gange om måneden), for sådan gør de.

Tror du skal prøve at lade være med at se negativt på dem og så fokusere på besøgene når de kommer osv. Og det er ikke ret svært at give hånd - det er jo ikke så ofte.

Anmeld

14. maj 2011

Heidisbebs

smølfine skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.