Jeg ser også kun min svigermor 1-2 gange om mdr.....men jeg har et rigtig godt forhold til hende, fordi jeg har valgt at det skal være godt!!
Hun har selvfølgelig også andre børnebørn som hun skal besøge, og i forhold til det, er mine børn jo ikke vigtigere. Hun køber småting, når hun har lyst, feks hvis hun har et af børnene, eller hvis hun lige faldt over noget som en af ungerne måske kunne bruge.
Hun vil gerne kommenterer mit liv og hvordan vi gør tingene, det har jeg så bare valgt at overhøre langt hen af vejen. Hun ved jo ikke bedre, for i hendes generation var det en anden måde man gjore tingene på.
Vi kan godt diskutere et emne på en god måde, og ofte er det måske mig der bøjer mig....
Hun vil gerne hjælpe. Både med børnene, i haven, i huset osv....og det bliver ikke altid som jeg gerne vil, men jeg accepterer det, fordi jeg ved hun jo kører hjem igen, og så kan jeg jo ændre det.
Jeg ved at hun får stor glæde ud af at kunne hjælpe, rådgive mv, og den glæde vil jeg ikke tage fra hende, og at hun kun kommer sjælden er ok, da hun jo sikkert har haft et liv fyldt med job, børn, familie og andre aktiviteter og nu måske nyder lidt tid til sig selv for engangs skyld.
Jeg accepterer at min svigermor er min mands mor, og at hun langt hen ad vejen ser anderledes på en familie end vi gør. Jeg holder af hende alligevel, og det gør jeg dels fordi hun gør mine børn glade, men også fordi hun rent faktisk er som hun er.'
Husk at det IKKE NØDVENDIGVIS er dig der har mere ret iforhold til din svigermor, nogle gange må vi som mødre og koner til deres sønner bare være langt mere åbne og loyale og det påtager jeg mig gerne, hvis det betyder at min familie fungerer optimalt