socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Aahh..  på den måde.
Det er osse kun fair de blir meldt..

Desværre kender jeg osse selv en, som gør noget hen af det samme..
Han bor sammen med hans kæreste, selvom han har en lejlighed/adresse et andet sted han ikke bruger.
Ikke nok med det.. så har hun jo børn.. så hun får jo kommune-støtte mm.

Ja kun fair de bliver meldt. kan ikke klare at vores skatte penge går til sådan noget og så sidder vi andre og bor sammen og kan ikke modtage noget hjælp overhovedet, selvom man lever sammen....

Har lige fået en sms fra hende med at han skylder 2 millioner væk og er igang med at søge gældsernæring som enlig.... Er vel også bedrageri??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Mamalou

Kommunen skal kun kunne sandsynliggøre at der er tale om socialt bedrageri, derfor bliver flere og flere snuppet. Kommunerne har såkaldte kontrolteams, der kun arbejder med at finde folk, der udøver socialt bedrageri. De er meget kreative: ringer til forsikringsselskaber osv. og har stor succes. Jeg har qua mit arbejde hørt om mange der er blevet snuppet og det sker som sagt på mest kreative måder. Jeg vil derfor sige, at det nærmere er svært ikke atblive snuppet! Kh. Louise

Anmeld

13. maj 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Ja kun fair de bliver meldt. kan ikke klare at vores skatte penge går til sådan noget og så sidder vi andre og bor sammen og kan ikke modtage noget hjælp overhovedet, selvom man lever sammen....

Har lige fået en sms fra hende med at han skylder 2 millioner væk og er igang med at søge gældsernæring som enlig.... Er vel også bedrageri??

Hun tager lige det hele med, hva

Ja hvis hun ikke er enlig, så skal hun heller ikke søge noget som helst som værende enlig....for det er hun jo reelt ikke.

Jeg fatter virkelig ikke hun tør og i det hele taget har samvittighed til det.

den dag jeg flytter sammen med en, mister jeg rigtig mange penge...vil tro omkring 7-8000 kr. i måneden. Men jeg kunne da aldrig drømme om at snyde systemet. Så har manden jo en indtægt og kan gå ind og smide lidt i kassen der.

Jeg kan bare blive så gal, når jeg hører om sådan noget her...sorry

Anmeld

13. maj 2011

Bshizzle

Carina1977 skriver:

Hun tager lige det hele med, hva

Ja hvis hun ikke er enlig, så skal hun heller ikke søge noget som helst som værende enlig....for det er hun jo reelt ikke.

Jeg fatter virkelig ikke hun tør og i det hele taget har samvittighed til det.

den dag jeg flytter sammen med en, mister jeg rigtig mange penge...vil tro omkring 7-8000 kr. i måneden. Men jeg kunne da aldrig drømme om at snyde systemet. Så har manden jo en indtægt og kan gå ind og smide lidt i kassen der.

Jeg kan bare blive så gal, når jeg hører om sådan noget her...sorry

Fuldstændig enig..
Jeg fatter ikke hun har samvittighed til at snyde på den måde.. og så åbenbart søge videre.. Hmm..!!

Jeg blir osse godt gal over sådan noget.. jeg mistede selv mange penge ved at flytte sammen med min kæreste.
Men i mit hovede er kærligheden og lysten til at flytte sammen højst..!!

Så til TS ... hvis din veninde ikke melder personen, så syntes jeg du skulle ta sagen i egen hånd og melde dem.

Anmeld

13. maj 2011

Tkcuf

Det er ikke alle sager der bliver gjort det vilde ud af- nogle modtager en simpel advarsel med posten og skal til en samtale.

Og andre får uventet besøg hvor de bla tjekker om manden er der, om hans ting er der, har sågår hørt de kigger efter antallet af tandbørster på badeværelset. Og bliver man dømt- kan man ikke modtage kh og andre enlig ydelser i op til 3 år.

Meeen, ofte ender det bare med en mega bøde. (Og virkelig dårlig samvittighed vil jeg håbe)

Ved dog ikke om reglerne er lavet om, eller om der er forskel fra kommune til kommune..

Anmeld

13. maj 2011

Carina1977

Bshizzle skriver:

Fuldstændig enig..
Jeg fatter ikke hun har samvittighed til at snyde på den måde.. og så åbenbart søge videre.. Hmm..!!

Jeg blir osse godt gal over sådan noget.. jeg mistede selv mange penge ved at flytte sammen med min kæreste.
Men i mit hovede er kærligheden og lysten til at flytte sammen højst..!!

Så til TS ... hvis din veninde ikke melder personen, så syntes jeg du skulle ta sagen i egen hånd og melde dem.

Har man egentlig ikke også pligt til at melde det, hvis man har en sådan viden?

Og ja....kærligheden er absolut mere værd end penge

Anmeld

13. maj 2011

Julemusen

Hvi hun er meldt og kommunen finder at det er socialt bedrageri, så skal hun betale ALLE de penge hun har fået som enelig forsørger tilbage i den periode som kommunen mener kæresten har boet der. De spørger naboer og alt muligt. Min kærer moder arbejder med sådan noget. Det kan over et halvt år godt blive mellem 50-100.000 kr. Kommer an på hvor mange børn hun har og hvor meget hendes husleje er på.  Så det er alvorlig sag da.. 

Anmeld

13. maj 2011

Bshizzle

Carina1977 skriver:

Har man egentlig ikke også pligt til at melde det, hvis man har en sådan viden?

Og ja....kærligheden er absolut mere værd end penge

Man har altid pligt til social bedrageri..
Men problemet er bare at tit tør folk ikke gøre noget ved det, i frygt for at man blir opdaet og mister et venskab eller ligende..

Men man har altid pligt til at melde det, da det er forbudt/ulovligt.

Anmeld

13. maj 2011

Carina1977

Bshizzle skriver:

Man har altid pligt til social bedrageri..
Men problemet er bare at tit tør folk ikke gøre noget ved det, i frygt for at man blir opdaet og mister et venskab eller ligende..

Men man har altid pligt til at melde det, da det er forbudt/ulovligt.

Ja det er selvfølgelig et dilemma

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.