socialt bedrageri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.876 visninger
18 svar
0 synes godt om
13. maj 2011

Anonym trådstarter

Nogle herinde der ved hvordan forløbet er hvis en familie bliver meldt for socialt bedrageri... Tænker med kæreste der ikke bor sammen men opholder sig sammen med dæk adresse og modtager penge som enlig forsørger??

Og hvad er straffen for sådan en forbrydelse??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

twinboys

Anonym skriver:

Nogle herinde der ved hvordan forløbet er hvis en familie bliver meldt for socialt bedrageri... Tænker med kæreste der ikke bor sammen men opholder sig sammen med dæk adresse og modtager penge som enlig forsørger??

Og hvad er straffen for sådan en forbrydelse??

ved jeg ikke... jeg turde ihvertfald ikke gøre det... men dem som gør det, håber jo på at tjene kassen og ikke blive opdaget...

Men man kan jo ikke vide sig sikker på naboer, familien, veninder, kollegaer osv...

Majbritt

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

ved jeg ikke... jeg turde ihvertfald ikke gøre det... men dem som gør det, håber jo på at tjene kassen og ikke blive opdaget...

Men man kan jo ikke vide sig sikker på naboer, familien, veninder, kollegaer osv...

Majbritt

Tænker det sammen ville aldrig turde at gøre det selv.. Spørger fordi jeg har en veninde der evt er meldt for det og ville så gerne lige høre hvad konsikvenserne er for hende....

Anmeld

13. maj 2011

Noneother

Det bli´r undersøgt. Hvilket kan ta´en del tid.

Hvis det bli´r bevist (hvilket er MEGET svært) Får hun en bøde tilsvarende det svindlede beløb, eller i grove tilfælde fængsel.

Anmeld

13. maj 2011

twinboys

Anonym skriver:

Tænker det sammen ville aldrig turde at gøre det selv.. Spørger fordi jeg har en veninde der evt er meldt for det og ville så gerne lige høre hvad konsikvenserne er for hende....

puuuhhh hun må godt nok være nervøs... øøøhhh evt. er meldt for det... hvorfor ved hun ikke om hun er meldt eller ikke meldt

Tror også det kommer an på hvor længe det har stået på...

Men tror alt skal betales tilbage og så en bøde oveni eller fængselsstraf... Ved det ikke, men fatter bare ikke dem der gør det, de ved jo at det kan gå galt

Majbritt

Anmeld

13. maj 2011

Bshizzle

I mange tilfælde er det rigtig svært at bevise... osse i hvor lang tid det har stået på.
Ellers får man en "bøde" og skal betale alt dette tilbage ( mener hvis man modtager penge fra kommunen, så trækker de et beløb hver månede ? ).
Og hvis det blir bevist og stået på i lang tid, så kan det være fængsel.

- Hæng mig ikke på på det.. bare hvad jeg har hørt.

Men alt i alt.. så er det noget SVINERI..
Det er jo skatte-ydernes penge de tager af.. som ligeså godt kunne gå til andre.
Bestemt ikke til dem der snyder og bedrager..BVAD!!!

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Det bli´r undersøgt. Hvilket kan ta´en del tid.

Hvis det bli´r bevist (hvilket er MEGET svært) Får hun en bøde tilsvarende det svindlede beløb, eller i grove tilfælde fængsel.

Oki de starter ikke emd et besøg for at høre og se forholdende i huset? om hans tøj ligger der osv...

Han har dæk adresse 100 km væk og har intet møbler eller andet i hans lejlighed og har en firma bil der står parkeret på hendes adresse og har gjort det det sidste halve år.....

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

puuuhhh hun må godt nok være nervøs... øøøhhh evt. er meldt for det... hvorfor ved hun ikke om hun er meldt eller ikke meldt

Tror også det kommer an på hvor længe det har stået på...

Men tror alt skal betales tilbage og så en bøde oveni eller fængselsstraf... Ved det ikke, men fatter bare ikke dem der gør det, de ved jo at det kan gå galt

Majbritt

har hørt i går fra en anden bekendt af hende at de vist skulle have meldt hende.... Jeg var ikke klar over at det stod så slemt til da jeg ikke har snakket rigitgt med hende de sidste 8 måneder... Men hende dne bekendte ringed eigår og fortalte mig det så tror de er blevet meldt....

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

I mange tilfælde er det rigtig svært at bevise... osse i hvor lang tid det har stået på.
Ellers får man en "bøde" og skal betale alt dette tilbage ( mener hvis man modtager penge fra kommunen, så trækker de et beløb hver månede ? ).
Og hvis det blir bevist og stået på i lang tid, så kan det være fængsel.

- Hæng mig ikke på på det.. bare hvad jeg har hørt.

Men alt i alt.. så er det noget SVINERI..
Det er jo skatte-ydernes penge de tager af.. som ligeså godt kunne gå til andre.
Bestemt ikke til dem der snyder og bedrager..BVAD!!!

Han har dæk adresse 100 km væk og har intet møbler eller andet i hans lejlighed og har en firma bil der står parkeret på hendes adresse og har gjort det det sidste halve år.....

Har ikke snakket emd hende de sidste 8 måneder så vidste de tikke før en fælles bekendt ringed eigår og fortalte mig det og sagde hun vidste nogle havde meldt dem....

Synes også selv det er svineri og kunne aldrig selv finde på det....

Anmeld

13. maj 2011

Bshizzle

Anonym skriver:

Har ikke snakket emd hende de sidste 8 måneder så vidste de tikke før en fælles bekendt ringed eigår og fortalte mig det og sagde hun vidste nogle havde meldt dem....

Synes også selv det er svineri og kunne aldrig selv finde på det....

Aahh..  på den måde.
Det er osse kun fair de blir meldt..

Desværre kender jeg osse selv en, som gør noget hen af det samme..
Han bor sammen med hans kæreste, selvom han har en lejlighed/adresse et andet sted han ikke bruger.
Ikke nok med det.. så har hun jo børn.. så hun får jo kommune-støtte mm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.