Hjælp- ved i hvad det her betyder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2011

Kofoed.

Leonora25 skriver:

Ja det er selvfølgelig risikotallene der er det spændende  Men der går lige et par uger endnu.

Jeg blev bare bekymret da jeg så mit HCG-tal, da jeg syntes det var enormt lavt i forhold til de HCG-tabeller der ligger rundt omkring på nettet. En af dem lyder på at mellem 57 og 78 dage efter 1.mens dag, der skal det ligge imellem 25.700 og 288.000 og så tænkte jeg jo straks at den var helt gal med mine sølle 93  Åbenbart er der så forskellige former for  HCG, så er mere rolig nu  Og bliver især rolig nu da du skriver at det er højere end forventet, nu sover jeg roligt i nat 

Hvor bliver det spændende med dine tvillinger - det må være kæmpe stort med så meget liv i maven

Rigtig god weekend

Til NF satte vi mine tal i en talbel for enkle gravide og der var mit lige dobbelt op, så ja der må være et eller andet anderledes, for når folk skriver herinde, at deres HCG tal er på flere tusinde og mit var på 99, det sku ikke særlig meget og de kloge siger jo, at når der er to moderkager, så producere man mere HCG.

Man hvornår skulle du til NF?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

Leonora25

Kofoed33 skriver:

Til NF satte vi mine tal i en talbel for enkle gravide og der var mit lige dobbelt op, så ja der må være et eller andet anderledes, for når folk skriver herinde, at deres HCG tal er på flere tusinde og mit var på 99, det sku ikke særlig meget og de kloge siger jo, at når der er to moderkager, så producere man mere HCG.

Man hvornår skulle du til NF?

Ja det er nemlig også det jeg synes lyder helt vildt, men der er måske også forskellige enheder at måle i?! Og så fik jeg læst på nettet at det HCG de måler til blandt andet doubletesten, det er det "frie HCG" som kun svarer til 1% af det samlede HCG. Og så giver det måske mening hvis det er det samlede folk skriver herinde..

Jeg skal til NF d. 25 (12+1), så der er ikke længe til nu Glæder mig så meget, da det er min første scanning. Det er først der det rigtigt bliver virkeligt for mig tror jeg. Håber alt er som det skal være!!

Anmeld

14. maj 2011

Kofoed.

Leonora25 skriver:

Ja det er nemlig også det jeg synes lyder helt vildt, men der er måske også forskellige enheder at måle i?! Og så fik jeg læst på nettet at det HCG de måler til blandt andet doubletesten, det er det "frie HCG" som kun svarer til 1% af det samlede HCG. Og så giver det måske mening hvis det er det samlede folk skriver herinde..

Jeg skal til NF d. 25 (12+1), så der er ikke længe til nu Glæder mig så meget, da det er min første scanning. Det er først der det rigtigt bliver virkeligt for mig tror jeg. Håber alt er som det skal være!!

Okay, jamen det kan da være det er det.

Ihh jamen det er jo lige om snart, hehe. Ja den første scanning er stor, håber du husker mere, end jeg gjorde fra min.

Anmeld

14. maj 2011

AD

Hej!

Du kan ikke bruge disse tal til noget som helst. Beta HCG er noget helt andet end det alm HCG der måles i starten af graviditeten.

I forbindelse med NF scanningen tages doubletesten som indeholder 2 graviditetshormoner (beta HCG og PAPP-A). De bruges så i risikoberegningen efter man har scannet dig og målt nakkefolden på barnet. Når alle tallene er sat ind i computeren udregner den en risiko i forhold til kromosomfejl.

Blodprøvetallene kan som skrevet ikke bruges til en disse som de står skrevet fordi de skal omregnes til nogle andre værdier (ikke noget du behøver at tænke på).

Så alt i alt glem tallene og tag dem med til NF scanningen.

Held og lykke med det hele.

KH Dina

Anmeld

15. maj 2011

Leonora25

AD skriver:

Hej!

Du kan ikke bruge disse tal til noget som helst. Beta HCG er noget helt andet end det alm HCG der måles i starten af graviditeten.

I forbindelse med NF scanningen tages doubletesten som indeholder 2 graviditetshormoner (beta HCG og PAPP-A). De bruges så i risikoberegningen efter man har scannet dig og målt nakkefolden på barnet. Når alle tallene er sat ind i computeren udregner den en risiko i forhold til kromosomfejl.

Blodprøvetallene kan som skrevet ikke bruges til en disse som de står skrevet fordi de skal omregnes til nogle andre værdier (ikke noget du behøver at tænke på).

Så alt i alt glem tallene og tag dem med til NF scanningen.

Held og lykke med det hele.

KH Dina

Hej Dina

1000-tak for dit svar - dejligt at blive lidt oplyst!  Tallene er helt glemt nu og bliver først hevet frem ved NF. Jeg har det bare med at ville analysere/fortolke alt  Men nogle gange leder det bare til unødige bekymringer.

Rigtig god weekend herfra

Anmeld

15. maj 2011

AD

Leonora25 skriver:

Hej Dina

1000-tak for dit svar - dejligt at blive lidt oplyst!  Tallene er helt glemt nu og bliver først hevet frem ved NF. Jeg har det bare med at ville analysere/fortolke alt  Men nogle gange leder det bare til unødige bekymringer.

Rigtig god weekend herfra

Det var så lidt.

Glæder mig til at høre om din scanning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.