Hjælp- ved i hvad det her betyder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30.011 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. maj 2011

Leonora25

Hej i kære kvinder.

Jeg har idag fået svar på min doubletest via mail og er godt klar over den skal sammenholdes med scanningen, når jeg skal til NF. Men siger tallene ellers noget om min graviditet?

Jeg blev egentlig lidt bekymret fordi at der står HCG og efterfølgende et meget lavt tal  fordi hvis 93.4 er mit HCG-tal, så er jeg jo nærmest ikke gravid??

Ville da helst ikke have haft tilsendt disse resultater, for kan jo ikke bruge dem til noget, andet end yderligere bekymring.

Men er der nogle af jer der ved hvad de står for og evt ved hvad de bør ligge på de to tal? Det stod som følgende:

09 05 2011 HCG beta;P (Double) 93.4 iu/l GV.: -
09 05 2011 PAPP-A;P 1.082 iu/l GV.: -

Hilsner fra den forvirrede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Madam Blå

Er det ikke noget med at HCG falder i løbet af graviditeten?

Kan desværre ikke sige noget om dine tal, men er sikker på at du ikke skal være nervøs  Så havde de skrevet til dig at du skulle kontakte dem.

Og de kan vist ikke sige noget ud fra kun tallene fra blodprøven. Der skal en måling af nakkefolden + din alder til, før man kan sige noget om risikotallet.

Anmeld

13. maj 2011

Holbæktrunten

Er sikker på alt er som det skal være - ellers havde lægen ringet i stedet for at sende svaret... Men tænker at det er mærkeligt hvis de ikke lige har lavet en note forneden hvor der står at alt er ok? Gør min læge da altid. Men ellers ville jeg da lige ringe og bede om forklaring på mandag, for at få ro i sjælen...

Anmeld

13. maj 2011

Leonora25

Kristinav skriver:

Er det ikke noget med at HCG falder i løbet af graviditeten?

Kan desværre ikke sige noget om dine tal, men er sikker på at du ikke skal være nervøs  Så havde de skrevet til dig at du skulle kontakte dem.

Og de kan vist ikke sige noget ud fra kun tallene fra blodprøven. Der skal en måling af nakkefolden + din alder til, før man kan sige noget om risikotallet.

Taak for svar

Jo det er noget med at den falder i løbet af graviditeten, men HCG på 93,4 - det ville svare til at jeg kun er 1-2uger henne, hvor jeg idag er 10+3 MEN jeg tror dog at jeg efter et par timers søgning på nettet nu har fundet en forklaring. Det er noget med at det er det frie HCG de måler ved doubletesten som så kun udgør 1% af det samlede HCG, så har slået lidt koldt vand i blodet nu Utroligt hvor fortvivlet og bekymret man kan blive af sådanne et åndsvagt tal

God fredag

Anmeld

13. maj 2011

Madam Blå

Leonora25 skriver:

Taak for svar

Jo det er noget med at den falder i løbet af graviditeten, men HCG på 93,4 - det ville svare til at jeg kun er 1-2uger henne, hvor jeg idag er 10+3 MEN jeg tror dog at jeg efter et par timers søgning på nettet nu har fundet en forklaring. Det er noget med at det er det frie HCG de måler ved doubletesten som så kun udgør 1% af det samlede HCG, så har slået lidt koldt vand i blodet nu Utroligt hvor fortvivlet og bekymret man kan blive af sådanne et åndsvagt tal

God fredag

Hihi - ja, man kan hurtigt blive nervøs!  Utroligt så hurtigt man bekymrer sig om sin lille i maven. Men vi må vist bare vænne os til det - der bliver nok ikke færre bekymringer..

Godt at høre at du fandt ud af det.

Rigtig god fredag til dig også

Anmeld

13. maj 2011

Leonora25

Holbæktrunten skriver:

Er sikker på alt er som det skal være - ellers havde lægen ringet i stedet for at sende svaret... Men tænker at det er mærkeligt hvis de ikke lige har lavet en note forneden hvor der står at alt er ok? Gør min læge da altid. Men ellers ville jeg da lige ringe og bede om forklaring på mandag, for at få ro i sjælen...

Ja synes også det var underligt - fik kun tilsendt de to tal - ingen kommentarer, synes også godt hun lige kunne have skrevet et par forklarende ord til, når jeg nu absolut skulle have det tilsendt  Ringede til lægen straks efter jeg havde set det, men sekretæren kunne ikke forklare det og lægen havde ikke tid  Men nu tror jeg at jeg har fundet en fornuftig forklaring på det lave tal og ja, som du også skriver, så havde de nok ringet hvis den var helt gal.

Vil ikke spekulere mere over tal, men bare glæde mig til NF og så bombadere dem med alle mine spørgsmål der

Rigtig god weekend til dig

Anmeld

13. maj 2011

Holbæktrunten

Leonora25 skriver:

Ja synes også det var underligt - fik kun tilsendt de to tal - ingen kommentarer, synes også godt hun lige kunne have skrevet et par forklarende ord til, når jeg nu absolut skulle have det tilsendt  Ringede til lægen straks efter jeg havde set det, men sekretæren kunne ikke forklare det og lægen havde ikke tid  Men nu tror jeg at jeg har fundet en fornuftig forklaring på det lave tal og ja, som du også skriver, så havde de nok ringet hvis den var helt gal.

Vil ikke spekulere mere over tal, men bare glæde mig til NF og så bombadere dem med alle mine spørgsmål der

Rigtig god weekend til dig

Ja, så du havde fundet en forklaring - dejligt :0)

Jeg ville da lige nævne for lægen at de skal skrive om tingende er ok, når de sender mail ud med test-svar... Der er ingen grund til at gøre folk syge af bekymring også 

Men ja, giv los til NF - det er ikke sikkert at de kan svare på alt omkring blodprøver, du risikerer at det "bare" er en sonograf der scanner dig... Men i så fald må du chikanere din læge lidt mere - han er til for at hjælpe. så det skal han sgu! 

Kæmpe tillykke med spiren, og rigtig dejlig weekend til dig også 

Anmeld

13. maj 2011

Kofoed.

Leonora25 skriver:

Hej i kære kvinder.

Jeg har idag fået svar på min doubletest via mail og er godt klar over den skal sammenholdes med scanningen, når jeg skal til NF. Men siger tallene ellers noget om min graviditet?

Jeg blev egentlig lidt bekymret fordi at der står HCG og efterfølgende et meget lavt tal  fordi hvis 93.4 er mit HCG-tal, så er jeg jo nærmest ikke gravid??

Ville da helst ikke have haft tilsendt disse resultater, for kan jo ikke bruge dem til noget, andet end yderligere bekymring.

Men er der nogle af jer der ved hvad de står for og evt ved hvad de bør ligge på de to tal? Det stod som følgende:

09 05 2011 HCG beta;P (Double) 93.4 iu/l GV.: -
09 05 2011 PAPP-A;P 1.082 iu/l GV.: -

Hilsner fra den forvirrede

Rolig nu. Et HCG tal på 93 er mere end forventet for en i 10.-11. uge, mit var 8+4 på 99 med TVILLINGER.

Du er gravid når dit HCG tal er over 4, så det er et flot tal.

Men HCG tallet er heller ikke så vigtig, det er risikotallene det er spændende.

Anmeld

13. maj 2011

smlmea

Du skal have et HCG tal på 10 eller der over for at være gravid.

Der ud over er et tal på under 50 når man er 4+0,tegn på at graviditeten ikke er sund,det er de tal de går ud fra på fertilitetsklinikkerne,

Anmeld

13. maj 2011

Leonora25

Kofoed33 skriver:

Rolig nu. Et HCG tal på 93 er mere end forventet for en i 10.-11. uge, mit var 8+4 på 99 med TVILLINGER.

Du er gravid når dit HCG tal er over 4, så det er et flot tal.

Men HCG tallet er heller ikke så vigtig, det er risikotallene det er spændende.

Ja det er selvfølgelig risikotallene der er det spændende  Men der går lige et par uger endnu.

Jeg blev bare bekymret da jeg så mit HCG-tal, da jeg syntes det var enormt lavt i forhold til de HCG-tabeller der ligger rundt omkring på nettet. En af dem lyder på at mellem 57 og 78 dage efter 1.mens dag, der skal det ligge imellem 25.700 og 288.000 og så tænkte jeg jo straks at den var helt gal med mine sølle 93  Åbenbart er der så forskellige former for  HCG, så er mere rolig nu  Og bliver især rolig nu da du skriver at det er højere end forventet, nu sover jeg roligt i nat 

Hvor bliver det spændende med dine tvillinger - det må være kæmpe stort med så meget liv i maven

Rigtig god weekend

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.