Vores store hund gør mig sindssyg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.934 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. maj 2011

Anonym trådstarter

Hun gør, og gør, og gør, og giver mig voldsom stress, jeg må ærligt indrømme at jeg er begyndt at hade hende. Hun kan ligge ligeså stille, og pludselig gør hun så voldsomt at jeg får det største chok! Jeg kan ikke holde til det, jeg bliver så irriteret. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg er begyndt ikke at kunne holde hende ud. Og hun gør højt, virkelig højt! hvad skal jeg gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Carl-Emil's mor

Hun gør, og gør, og gør, og giver mig voldsom stress, jeg må ærligt indrømme at jeg er begyndt at hade hende. Hun kan ligge ligeså stille, og pludselig gør hun så voldsomt at jeg får det største chok! Jeg kan ikke holde til det, jeg bliver så irriteret. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, jeg er begyndt ikke at kunne holde hende ud. Og hun gør højt, virkelig højt! hvad skal jeg gøre?

Der er 100% en fornuftig forklaring på det set med hundeøjne et eller andet sted..

men du kan jo starte med at fortælle lidt om din hund.

1. race.

2.alder

3. hvad bor I i.

4. hvor gammel var hun da I fik hende.

5. hvad fodre I med.

6. hvor mange gange daligt motionere I den..

Anmeld

13. maj 2011

Anonym trådstarter

Elmer&Amy skriver:

Der er 100% en fornuftig forklaring på det set med hundeøjne et eller andet sted..

men du kan jo starte med at fortælle lidt om din hund.

1. race.

2.alder

3. hvad bor I i.

4. hvor gammel var hun da I fik hende.

5. hvad fodre I med.

6. hvor mange gange daligt motionere I den..

hun er en stafort terrier.

Men det har intet med noget som helst at gøre.

Hun bliver fodret perfekt, får alt.

Hun bliver motioneret SÅ meget.

Hun gør bare konstant, hver gang hun høre nogle i opgangen, eller udenfor, eller bare en lille lyd, og det ikke bare lille gø, det voldsomt! 

Men hun blev stjålet engang, hvor hun blev slået bevistløs, så det nok derfor hun reagere på de mindste lyde, men jeg kan snart ikke holde til det mere, jeg får nervøse trækninger af det. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, vi prøver alt for at få hende til at holde kæft. Jeg bestikker hende med mad, og guf og hygge.. Men alligevel..

Anmeld

13. maj 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

hun er en stafort terrier.

Men det har intet med noget som helst at gøre.

Hun bliver fodret perfekt, får alt.

Hun bliver motioneret SÅ meget.

Hun gør bare konstant, hver gang hun høre nogle i opgangen, eller udenfor, eller bare en lille lyd, og det ikke bare lille gø, det voldsomt! 

Men hun blev stjålet engang, hvor hun blev slået bevistløs, så det nok derfor hun reagere på de mindste lyde, men jeg kan snart ikke holde til det mere, jeg får nervøse trækninger af det. 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, vi prøver alt for at få hende til at holde kæft. Jeg bestikker hende med mad, og guf og hygge.. Men alligevel..

Ej so sorry men du spørg om råd og svare ikke på spørgsmålene.. De er faktisk relevante for at kunne give dig et svar du måske kan bruge til noget.. har selv hunde af forskellige racer og arbejder sammen med en hundetræner i den luksushundebutik jeg arbejder i..

og ærlig talt ( ikke tag dette ondt) men hvor dum tror du en hund er?

Hund gør, ejer vil have den skal tie stille, hund bliver belønnet med godbid fordi den gør for at få den til at tie stille, hund ved nu at hey jeg gør jeg får godbid = jeg får opmærksomhed..

Min ene lille bitte snoldede tæppetisser af en Papillon gøede KONSTANT også udløste det opmærksomhed... det tog os præcis 3 uger at vænne hende fra det da hun var fyldt 3 år, fordi først der jeg rigtig blev irriteret over det.. Gør man bliver man ignoreret, hopper man op drejer jeg rundt og holder ryggen til indtil den stopper..

Dette er ANERKENDTE træningsmåder og ikke bare noget en snoldet 22 årig blondine ( er fake blond) har fundet på  Men ellers så prøv at spørg på hundegalleri..

dette er virkelig ikke et surt opstød, bliver bare rimelig øv over rent faktisk at tænke tingene igennem stille dig nogle seriøse spørgsmål også alligevel ikke få svar på dem..

Anmeld

13. maj 2011

Hailiesmom11

Er hun en amstaff eller en staffordshire bull terrier?

Vores amstaff gør nemlig også bare han hører en lille lyd udenfor, det hører til racen at de er meget beskyttende..

Anmeld

13. maj 2011

Janni.

Vores 2 gravhunde på 8 og 9 år har efter knap 2 mdrs træning, lært at de ikke skal gø af biler med trailer på vores vej (vi har sådan nogen fart nedsættende bump med brosten) Stor lettelse, men hermed sagt at det er ikke umuligt at lære dem at holde op med at gø. God træning er vejen frem. 

Anmeld

13. maj 2011

SD21

Prøv at starte med at sige klart og tydeligt NEJ. Hvis det ikke virker, så isoler hende fra "flokken" (jer), ved at lukke hende ind i et andet rum. Det skal du gøre HVER GANG hun gør. En hund hader at blive isoleret fra flokken og det får den til at forstå at hvis den gør, bliver den isoleret fra flokken og det er jo ikke sjovt og så skulle den gerne til sidst stoppe med det !

Anmeld

13. maj 2011

Carl-Emil's mor

SD21 skriver:

Prøv at starte med at sige klart og tydeligt NEJ. Hvis det ikke virker, så isoler hende fra "flokken" (jer), ved at lukke hende ind i et andet rum. Det skal du gøre HVER GANG hun gør. En hund hader at blive isoleret fra flokken og det får den til at forstå at hvis den gør, bliver den isoleret fra flokken og det er jo ikke sjovt og så skulle den gerne til sidst stoppe med det !

Lige præcis  

Jeg synes dog ikke at man skal bruge alt for meget kommunikation med ord, selvom en hund godt kan forstå betydningen af rigtig og forkert så synes jeg bare at forkerte handlinger og rigtige handlinger skal belønnes igennem hundesprog.. det er en hund, de er her fordi vi har valgte det, de er her ikke fordi de selv har valgt det  Men jeg råfodre også min der kan tåle det

Anmeld

13. maj 2011

Tkcuf

Vi havde en rottweiler i pleje som også var lidt vel højlydt. Det ligger jo til nogle racer at advare og passe på deres mennesker.

Men det forstår vi mennesker desværre ikke at sætte pris på selv om det er hundens natur at gø.

Du må IKKE give den godbidder og opmærksomhed når den gør noget du ikke vil have.

F.eks når den gøer, så rejser hele familien undtagen hunden sig og går ind i et andet rum, på den måde lære hunden at larm er lig med at blive ladt alene i et stykke tid. Noget alle flokdyr hader. Efter et stykke tid skal hun nok lade være med at gø, for hun vil ikke ha i går.

Og mener du virkelig du hader hende? Eller er det bare den trælse 'larm' du hader? For det er da virkelig trist  

Anmeld

13. maj 2011

baby012

SD21 skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.