Hvilken uddannelse har i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

Orkide86

chael skriver:

Jeg er gang på voksenuddannelse som kontor assistent. Vil gerne enten være ansat på kommunen eller lægesekretær.

Overvejer også fodterapeut, for der kan jeg starte som selvstændig. Og uddanneslen vare kun 1 1/2 år.

Nu går jeg på barsel for 3. Gang, så endnu engang bliver uddannelse udskudt. Men sådan er det.

*Camilla 20+2

Lyder spændende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Orkide86

Eva. skriver:

Om 5 uger er jeg socialpædagog med speciale i mennesker med sociale vanskeligheder....

Spændende

Anmeld

13. maj 2011

Lotte86

Blev færdig som sygeplejerske i januar - står desværre uden arbejde, det er helt umuligt at få job i disse tider

Anmeld

13. maj 2011

Majbriteriksen

Jeg er social og sundhedassistent, har været uddannet i 9 år. Tænker tit på at læse videre, men stadig inden for sygeplejen (Sygeplejerske, jordenmoder, falckredder) Kan bare ikke se mig selv læse med 2 små børn. Tager virkelig hatten af for dem der gør det.

Anmeld

13. maj 2011

Aves.

Mirjam123 skriver:

Spændende

Ja, meget...håber det hele går..

Anmeld

13. maj 2011

Frøken J.

Er i gang med at studere psykologi på Århus Universitet Det er EKSTREMT spændende, fordi man både lærer noget om sig selv og andre. Indtil videre har vi haft 3 hovedfag og et par underfag fordelt på 2 semester.

Social og Personlighedspsykologi (giver vel lidt sig selv, men handler om mennesker i sociale sammenhænge og forskellige menneskers personligheder),

Biologisk psykologi (handler om alt det kemiske i hjernen, fx neurotransmittere som kan påvirke vores humør, samt hvor i hjernen forskellige handlinger finder sted. Fx hvilken hjernedel der har at gøre med beslutningstagen. Derudover også evolutionspsykologi. Hvordan mennesket har udviklet sig evolutionært, hvilke ting der ligger "indbygget" i osv (fx hvorfor mænd generelt set har flere sexpartnere end kvinder), mm.)

Kognition og Indlæringspsykologi (Handler meget om sådan noget med hukommelse, beslutningstagen, hvordan man ser ting (perception), indlæring, tilegnelsen af sprog, tænkningens sammenhæng med emotioner mm).

Utrolig spændende og lærerigt. Næste semester står den på udviklingspsykologi af de kære små børn. Det når jeg desværre ikek at have, før baby kommer til verde  

Anmeld

13. maj 2011

Orkide86

Eva. skriver:

Ja, meget...håber det hele går..

Krydser fingre for dig

Anmeld

13. maj 2011

JulieE

Jeg er uddannet teatertekniker  Men er pt arbejdsløs efter en periode som supporter på et datingstite og overvejer kraftigt at begynde på en ny uddannelse 

Anmeld

13. maj 2011

Orkide86

Secrets skriver:

Er i gang med at studere psykologi på Århus Universitet Det er EKSTREMT spændende, fordi man både lærer noget om sig selv og andre. Indtil videre har vi haft 3 hovedfag og et par underfag fordelt på 2 semester.

Social og Personlighedspsykologi (giver vel lidt sig selv, men handler om mennesker i sociale sammenhænge og forskellige menneskers personligheder),

Biologisk psykologi (handler om alt det kemiske i hjernen, fx neurotransmittere som kan påvirke vores humør, samt hvor i hjernen forskellige handlinger finder sted. Fx hvilken hjernedel der har at gøre med beslutningstagen. Derudover også evolutionspsykologi. Hvordan mennesket har udviklet sig evolutionært, hvilke ting der ligger "indbygget" i osv (fx hvorfor mænd generelt set har flere sexpartnere end kvinder), mm.)

Kognition og Indlæringspsykologi (Handler meget om sådan noget med hukommelse, beslutningstagen, hvordan man ser ting (perception), indlæring, tilegnelsen af sprog, tænkningens sammenhæng med emotioner mm).

Utrolig spændende og lærerigt. Næste semester står den på udviklingspsykologi af de kære små børn. Det når jeg desværre ikek at have, før baby kommer til verde  

Lyderrigtig spændende. hva ender du med blive så?

Anmeld

13. maj 2011

lukasmor

Er i lære som skiltetekniker og jeg elsker det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.