et af de mange skoldkoppe spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.415 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. maj 2011

Caroline86

Hej de damer!

Som nogle af Jer ved fik Laura sin MFR vaccine i går og mor her panikker fuldstændig og er bange for om hun bliver syg osv   Læs evt. mit indlæg her hvor der også er link til et indlæg fra sygdommen i december.

Her til morgen har Laura, som forventet, feber (ikke tårnhøj, men på vej) men hun har så også en stor bumselign. prik på kinden

Hun har aldrig døjet med hormonknopper, så jeg ved ikke hvordan sådan én ser ud hos et barn.. hmm!

Der er skoldkopper i vuggeren. Først var der en de blev syg lige inden påske og der er 2 mere i den her uge! Hun har nogle små røde pletter andre steder på kroppen, men dem ville jeg egentlig ikke overveje som skoldkopper... Synes bare at have hørt sådan en satan godt lidt kan ligne en bums? Vi holder selvfølgelig øje med om der kommer flere, men sagen er den at JEG skal i medicinsk behandling når hun får skoldkopper, så det ville være lidt rart at vide

Hun vil ikke lade mig tage et billede af det...

knus Caroline

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

Caroline86

den røg altså lige lidt hurtigt væk!!!

op igen

Anmeld

13. maj 2011

JacobsMoar

Jeg aner ikke noget om skoldkopper, men hvor er jeres lille prinsesse dog hårdt ramt.. Øv øv, god bedring til Laura

Anmeld

13. maj 2011

LLN

Min søn på næsten 6 har lige haft skoldkopper. Der gik faktisk en uge før vi opdagede det var skoldkopper. Det startede med udslet øverst på ryggen og på maven som vi troede var varmeknopper, men efter ca en uge begyndt der at komme blære og så skal jeg ellers love for at han har haft mange. Han har ikke været syg af det, men har haft rigtig mange. Der er mange i børnehaven der lige har eller har haft skoldkopper og de har alle haft rigtig mange.

Anmeld

13. maj 2011

ESV

Caroline86 skriver:

Hej de damer!

Som nogle af Jer ved fik Laura sin MFR vaccine i går og mor her panikker fuldstændig og er bange for om hun bliver syg osv   Læs evt. mit indlæg her hvor der også er link til et indlæg fra sygdommen i december.

Her til morgen har Laura, som forventet, feber (ikke tårnhøj, men på vej) men hun har så også en stor bumselign. prik på kinden

Hun har aldrig døjet med hormonknopper, så jeg ved ikke hvordan sådan én ser ud hos et barn.. hmm!

Der er skoldkopper i vuggeren. Først var der en de blev syg lige inden påske og der er 2 mere i den her uge! Hun har nogle små røde pletter andre steder på kroppen, men dem ville jeg egentlig ikke overveje som skoldkopper... Synes bare at have hørt sådan en satan godt lidt kan ligne en bums? Vi holder selvfølgelig øje med om der kommer flere, men sagen er den at JEG skal i medicinsk behandling når hun får skoldkopper, så det ville være lidt rart at vide

Hun vil ikke lade mig tage et billede af det...

knus Caroline

Da Emilie fik sin MFR blev hun også syg og med knopper og sådan. Jeg fik af vide at reaktionene på vaccinen kunne være netop røde knopper eller røde plamager der nærmest går ud i et hun blev dårlig af vaccinene over 2 omgange hvor hun var frisk imellem men da hun var dårligst havde hun altså over 40 i feber, håber da din datter slipper billigere. Men de røde knopper ville jeg ikke bekymre mig over..

Anmeld

13. maj 2011

Caroline86

ESV skriver:

Da Emilie fik sin MFR blev hun også syg og med knopper og sådan. Jeg fik af vide at reaktionene på vaccinen kunne være netop røde knopper eller røde plamager der nærmest går ud i et hun blev dårlig af vaccinene over 2 omgange hvor hun var frisk imellem men da hun var dårligst havde hun altså over 40 i feber, håber da din datter slipper billigere. Men de røde knopper ville jeg ikke bekymre mig over..

hun havde mæslinger i december og det er SLET ikke et lign. udslæt... Vi ved godt at det er en af de symptomer hun kan få "røde hunde" eller "mæslinger"... men som sagt ligner det overhovedet ikke og der ER skoldkopper i vuggeren.. hmm

Feberen og det virale udslæt der kommer fra vaccinen er jeg ikke så bekymret for mere, for jeg ved det bare er det.. hmm

Anmeld

13. maj 2011

Mussen2

Tror nok skoldkopper typisk starter på kroppen ex. i bleregionen og derefter udvikler sig til arne og ben og videre til ansigt.

Anmeld

13. maj 2011

Caroline86

Mussen2 skriver:

Tror nok skoldkopper typisk starter på kroppen ex. i bleregionen og derefter udvikler sig til arne og ben og videre til ansigt.

der står på nettet det typisk starter i ansigtet og så spreder sig til arme. krop, hovedbund og ben

Anmeld

13. maj 2011

Mussen2

Caroline86 skriver:

der står på nettet det typisk starter i ansigtet og så spreder sig til arme. krop, hovedbund og ben

Ok der kan man bare se - hos min datter var det i ansigtet det kom til sidst. Hun har lige haft dem. Fra jeg så den ene knop til de næste kom gik der ikke ret lang tid og indenfor et halvt døgn var jeg slet ikke i tvivl.

Anmeld

13. maj 2011

Sommerfuglelarven

Hos min datter startede det i nakken, og spredte sig lynhurtigt til resten af kroppen - i løbet af én time havde hun ca 50.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.