Anonym skriver:
Hvordan er i omkring kærlighed og udtryk for denne? Jeg har altid været meget åben omkring kærlighed. I min familie, siger vi at vi elsker hinanden så ofte vi kan komme til det, giver hinanden store krammere når vi ses osv. Det er for mig fuldstændig naturligt, og jeg kan ikke forestille mig det skulle være anderledes. Synes det er så vigtigt at få det sagt, imens man kan. Og der er alt for mange børn af forældre, som ikke siger det, som føler de mangler noget. Hvor forældrene tror at "det ved børnene bare", men sådan er det jo kun i nogen tilfælde, ikke altid.
Derfor er det for mig helt VILDT mærkeligt at observere min kærestes familie! De siger ALDRIG de elsker hinanden, min kæreste har aldrig fået de ord at vide af nogen i hans familie. Aldrig. De krammer ikke! Enten hilser de bare med ord, eller også give de hånd. Jeg var virkelig ved at gå bagover af chok, første gang jeg skulle møde dem, og min kæreste gav dem hånden. Sådan et mønster er for mig helt urealistisk! Derfor gør de heller ikke noget ud af mors dag og sådan. Spurgte min kæreste om han ikke bare lige skulle ringe og sige til sin mor, at han elskede hende eller sådan, men nej. Sådan gør de slet ikke!
På samme tid er jeg dybt imponeret over, at min kæreste overhovedet ikke er mærket af det ift. egen adfærd. Han fortæller mig hver dag hvor højt han elsker mig, hvor dejlig jeg er, og vi nusser og krammer. Og han krammer også min familie, når vi ser dem.
Jeg forstår bare slet ikke den der afstandstagen man kan have, så jeg ville gerne høre jeres erfaringer og evt. hvorfor i ikke viser kærlighed i jeres familie, hvis det er sådan 
Man kan svare anonymt..
hahaha..... det kunne godt have været mit indlæg. Min mands familie er fuldstændig på samme måde som din kærestes.
Jeg og vores børn er de eneste der giver knus i den familie (dog er svigerinderne kommet på banen efterhånden). Det må være deres sag, hvordan de er overfor hinanden. De har aldrig kendt til andet, men vores børn skal i hvert fald kunne udtrykke kærlighed i ord og kropssprog.
Jeg har egentlig altid set det at give hånd som noget man gør overfor en, man ikke kender særlig godt og jeg ville da få et grinesammenbrud, hvis en af mine brødre eller mine forældre gav mig hånden 
Selv på vores bryllupsdag fik min mand en hånd fra sine forældre, mens han fik knus, kys og tårer fra mine. Tja, vi er vist bare meget forskellige, men min mand har selv udtrykket, at han gerne vil have, at vores børn kan udtrykke sig kærligt i ord og kropssprog