Nu har jeg ikke født endnu, så kan ikke sammenligne min mors og min fødsel... Men tror det er en skrøne, at det ligger i generne..
Desuden tror jeg, at de ældre damer der udtaler sig om "at smutte mandler" osv. også lidt udelader at fortælle hvis de har haft en fødsel der var hård eller andet..... synes nemlig tit jeg hører om ældre kvinder, som bare lige en-to-tre fødte et barn, og der var ingen problemer, og næsten heller ingen smerter....
tror måske lidt, at da de var unge og skulle føde, så var det bare at bide tænderne sammen uanset hvordan man havde det, og derfor er de "opdraget" til, at det skal en rigtig kvinde kunne - altså føde sine børn på en god og nem måde.... man talte nok ikke så meget om bekymringer og problemer/smerter dengang, man gjorde det bare..... I dag er det mere tilladt at brokke sig over ting, og ikke bare vende den anden kind til, da vi jo er blevet et mere individualist-præget samfund, og derrfor tror jeg også man hører mere om fødsler, end man gjorde dengang mormor var ung....
Anmeld