Alle kvinder i familien er fødedygtige, er jeg? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2011

SSL

Astasmor skriver:

kan se en lighed mellem min mormor, mor og mig.
min mormor har fået to børn den første var som at smutte en mandel sagde hun og den anden var vidst lige sådan.
min mor har også fået 2 børn og det har taget 6 timer fra det hele startede med vand afgang og veer til mig og min søster var ude.
jeg har selv født en dejlig pige det tog 6½ time og var meget nem og ikke ret slem overhovedet. er spændt på hvordan nr 2 fødsel bliver.

Det er pudsigt nok, fordi der er nogle kvinder i nogle familier hvor fødslerne ligner hinanden.. Og så er der andre hvor det slet ikke kan sammenlignes! Det er måske bare hammer tilfældigt?? Men spændende, dét er det da!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2011

SSL

Mi skriver:

Min mor fødte hurtigt og uden komplikationer, jeg føder hurtigt og uden særlig mange smerter og min søster fødte meget hurtigt med total vestorm. Så her er der en sammenhæng

Ej, det må da være dejligt for Jer hehe.. Uden så meget ak og ve må man sige Ej, jeg ville heller ikke være ked af, at føde som min mormor, mor og søster har gjort det...

Anmeld

14. maj 2011

NinaNymannMadsen

SSL skriver:

Det er pudsigt nok, fordi der er nogle kvinder i nogle familier hvor fødslerne ligner hinanden.. Og så er der andre hvor det slet ikke kan sammenlignes! Det er måske bare hammer tilfældigt?? Men spændende, dét er det da!

ja det ved jeg intet om måske det bare er tilfældigt

Anmeld

14. maj 2011

SSL

Secrets skriver:

Det kan man nu godt, fx at have fødedygtige hofter og sådan Så man kan bruge ordet på flere måder.

Nu har jeg ikke født endnu, men der var stor forskel på min mormor og min mors fødsler, samt stor forskel på min mors to fødsler, så jeg tror desværre ikke det er genetisk

Jeg mindes også at have hørt dét ord før,i en anden forbindelse end alderen men det er en alder, når man googler ordet, hehe..

Eeej, jeg håber jo sådan at det kan være genetisk, at det kan minde om, ha ha.. Især med de nemme fødsler kvinderne i min fam. har haft.. Jeg laver også knibeøvelser, løber, går, cykler osv på daglig basis haha.. men jeg kan da godt mærke jeg er så meget mere forpustet nu end før! Men det siger gynækologen er normalt

Anmeld

14. maj 2011

SSL

R&N skriver:

Min mor har 4 børn.. Jeg er den første som hun fødte normalt.. 8timer fra første ve - 3800g til termin.Nummer 2 - aks da han vendte sig under fødslen, min mot har haft 5l fostervand i alle sine graviditeter, så vi kunne ikke "stå fast"... Han blev født til termin 4100g.Nummer 3 - pks 14 dage før - 4300gNummer 4 - aks da hun fik en blødning 6uger før tid - 3400g..Jeg fødte normalt - 15(19) dage over tid, 8 timer en dreng på 4600g.. Håber ikke mine de næste ender i aks ;-)

Det er jo alligevel ike så meget sammenligning indtil videre, andet end de stoooore bebser I får haha.. Ej, jeg håber da heller ikke for dig, at det ender i aks, men sikke et stort barn du fik dig - var det ikk ved at ende i det? Eller klarede du dig fint?

Anmeld

14. maj 2011

SSL

chael skriver:

Min mor har haft lidt svært ved at blive gravid, men har født super hurtigt.

Min søster har ligeledes haft svært ved graviditet, men fået ks ved sine fødsler.

Jeg må så være et kapitel for mig selv, har haft nemt ved graviditet og haft 2 hurtige fødsler, den 1. Tog 6 timer fra første ve, 2. Gang tog det 3 1/2 time fra første ve.

Så hvis jeg ikke bliver sat igang denne gang, men går igang af mig selv, skal jeg ikke tøve med at komme afsted til sygehuset

Så måske er det genetisk, jeg ved det ikke?!

*Camilla 20+0

Jeg har jo ofte hørt, at første fødsel er sværere end de næste.. Om dét passer, ved jeg jo heller ikke.. På flertallet tror jeg dog at det passer.. Så nej du må da afsted med det samme når først vandet går eller du mærker en ve hehe.. Men det er nu spændende at hører om!

Anmeld

14. maj 2011

Sitrani

Nu har jeg ikke født endnu, så kan ikke sammenligne min mors og min fødsel... Men tror det er en skrøne, at det ligger i generne..

Desuden tror jeg, at de ældre damer der udtaler sig om "at smutte mandler" osv. også lidt udelader at fortælle hvis de har haft en fødsel der var hård eller andet..... synes nemlig tit jeg hører om ældre kvinder, som bare lige en-to-tre fødte et barn, og der var ingen problemer, og næsten heller ingen smerter....

tror måske lidt, at da de var unge og skulle føde, så var det bare at bide tænderne sammen uanset hvordan man havde det, og derfor er de "opdraget" til, at det skal en rigtig kvinde kunne  - altså føde sine børn på en god og nem måde.... man talte nok ikke så meget om bekymringer og problemer/smerter dengang, man gjorde det bare..... I dag er det mere tilladt at brokke sig over ting, og ikke bare vende den anden kind til, da vi jo er blevet et mere individualist-præget samfund, og derrfor tror jeg også man hører mere om fødsler, end man gjorde dengang mormor var ung....

Anmeld

14. maj 2011

Halbschön

SSL skriver:

Det er jo alligevel ike så meget sammenligning indtil videre, andet end de stoooore bebser I får haha.. Ej, jeg håber da heller ikke for dig, at det ender i aks, men sikke et stort barn du fik dig - var det ikk ved at ende i det? Eller klarede du dig fint?

Nej kun at vores fødsel var ens :-) nej det var slet ikke på tale at jeg sku ha aks.. Det hele forløb perfekt ;-) og bristede heller ikke ;-)

Anmeld

14. maj 2011

Muffinmus

2 næ, min mor havde 2 gode nemme fødsler med mig og min brro, men min den første ente på 45 timer og aks og var slet ikke åben...nr 2 var god og på 8,5 time.......

Er spændt på nr 3 gang hvis det er :-)Fik nemlig sidste gang af vide at fordi jeg var gået fra 3 cm til åben på en halv time, at der var gode hcancer for at 3 gang ville gå noget stærkere:-)

Men altså, ikke rigtig nogen lighed her.

Anmeld

14. maj 2011

SSL

STN skriver:

Nu har jeg ikke født endnu, så kan ikke sammenligne min mors og min fødsel... Men tror det er en skrøne, at det ligger i generne..

Desuden tror jeg, at de ældre damer der udtaler sig om "at smutte mandler" osv. også lidt udelader at fortælle hvis de har haft en fødsel der var hård eller andet..... synes nemlig tit jeg hører om ældre kvinder, som bare lige en-to-tre fødte et barn, og der var ingen problemer, og næsten heller ingen smerter....

tror måske lidt, at da de var unge og skulle føde, så var det bare at bide tænderne sammen uanset hvordan man havde det, og derfor er de "opdraget" til, at det skal en rigtig kvinde kunne  - altså føde sine børn på en god og nem måde.... man talte nok ikke så meget om bekymringer og problemer/smerter dengang, man gjorde det bare..... I dag er det mere tilladt at brokke sig over ting, og ikke bare vende den anden kind til, da vi jo er blevet et mere individualist-præget samfund, og derrfor tror jeg også man hører mere om fødsler, end man gjorde dengang mormor var ung....

Det tror jeg da bestemt du har ret i At man ikke beklagede sig dengang, som man 'må' idag Og så er det måske timeantallet der afgør om det var en nem eller hård fødsel? Ja, jeg ved det ikke.. Jeg hører bare en masse fine historier.. Men nej, min farmor fortalt nu egentlig også om den første på 7,5time, og dén var hård fordi der skete en masse tumult... Men ja, jeg tror du ahr helt og aldeles ret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.