Alle kvinder i familien er fødedygtige, er jeg? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.416 visninger
21 svar
0 synes godt om
12. maj 2011

SSL

Hej piger

Det er en lidt fjollet tråd.. Det omhandler faktisk at alle kvinder i familien stort set er super fødere hehe..

- Min mormor havde 4 ud af 4 lyn nemme fødsler... (lige under 4timer)

- Min farmor havde 5 ud af 6 hurtige og nemme fødsler.. (under 4 timer, den første fødsel varede dog 7timer)

- Min mor har født 5 børn, hun har ikke haft en fødsel over 4timer og det har været 'nemt'..

- Min søster havde en fødsel på ca. 13 timer, en stjernekigger og der var noget med navlestrengen.. 2. fødsel var under 2 timer..

Dvs. af kvinderne i familien har der været 17 fødsler, og 15 har været under fire timer og været nemt og gået fint..

Jeg tænker, har det meget med generne at gøre? I gamle dage var der jo kvinder som decideret var fødedygtige kvinder!

Jeg er nok ikke spor bange for min fødsel, hvilket måske er farligt - tænk hvis jeg får en fødsel på 30 timer og i smertehelvede og ting der går galt.. Jeg har bare SÅ svært ved at forestille mig det Har I set en lighed fra Jeres mødres/formødres fødsel i sammneligning med Jeres egen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

132319

Fødedygtig betyder at man er i den alder hvor mange får børn 

Mht. min mors fødsler og mine egne så kan de ikke sammenlignes. Min mor har født min søster og jeg meget hurtigt og nemt, jeg selv er sat i gang med +10 timer i rent smertehelvede  Jeg skal ikke kunne sige hvordan det ville være gået hvis jeg var gået i gang af mig selv men begge gange er vandet gået henholdsvis 7 og 3 uger før tid 

Anmeld

12. maj 2011

SSL

132319 skriver:

Fødedygtig betyder at man er i den alder hvor mange får børn 

Mht. min mors fødsler og mine egne så kan de ikke sammenlignes. Min mor har født min søster og jeg meget hurtigt og nemt, jeg selv er sat i gang med +10 timer i rent smertehelvede  Jeg skal ikke kunne sige hvordan det ville være gået hvis jeg var gået i gang af mig selv men begge gange er vandet gået henholdsvis 7 og 3 uger før tid 

Brugte man ikke ordet i gamle dage, til kvinder som fødte nemt og hurtigt? Det nævnte min gamle farmor før hehe.. Hun fortalte om ALLE sine fødsler og sagde at det var den samme jordemoder og hver gang sagde hun var en af de fødedygtige kvinder

Nej, det kan jeg godt se ikke er en lighed med Jeres fødsler.. Jeg tror måske også det er en skrøne og lidt tilfældighed.. Der er jo en MASSE der kan spille ind når det handler om at føde Men interessant at hører om, synes jeg

Anmeld

12. maj 2011

132319

SSL skriver:

Brugte man ikke ordet i gamle dage, til kvinder som fødte nemt og hurtigt? Det nævnte min gamle farmor før hehe.. Hun fortalte om ALLE sine fødsler og sagde at det var den samme jordemoder og hver gang sagde hun var en af de fødedygtige kvinder

Nej, det kan jeg godt se ikke er en lighed med Jeres fødsler.. Jeg tror måske også det er en skrøne og lidt tilfældighed.. Der er jo en MASSE der kan spille ind når det handler om at føde Men interessant at hører om, synes jeg

Det har jeg aldrig hørt at det skulle hedde, nej  

Men ja, min mor har skrevet en fødselsberetning til mig (hun er her ikke mere så den betyder meget for mig ) og da jeg var gravid, håbede jeg på at min fødsel kom til at gå så let som hendes -Sådan skulle det ikke gå 

Anmeld

13. maj 2011

SSL

132319 skriver:

Det har jeg aldrig hørt at det skulle hedde, nej  

Men ja, min mor har skrevet en fødselsberetning til mig (hun er her ikke mere så den betyder meget for mig ) og da jeg var gravid, håbede jeg på at min fødsel kom til at gå så let som hendes -Sådan skulle det ikke gå 

Hehe, jeg har også været inde og google det, fødedygtig ER en alderen Så du har også helt ret, så jeg tager pænt ordet i mig, og smiler lidt over min farmors og min samtale igår

Hvor sødt, at hun har skrevet en fødselsberetning, jeg kan godt forstå den betyder alt  

Jeg må bare håbe jeg er heldig når det kommer dertil, men det er nu sjovt at hører om folks fødsler i forhold til deres mødre  

Anmeld

13. maj 2011

NinaNymannMadsen

kan se en lighed mellem min mormor, mor og mig.
min mormor har fået to børn den første var som at smutte en mandel sagde hun og den anden var vidst lige sådan.
min mor har også fået 2 børn og det har taget 6 timer fra det hele startede med vand afgang og veer til mig og min søster var ude.
jeg har selv født en dejlig pige det tog 6½ time og var meget nem og ikke ret slem overhovedet. er spændt på hvordan nr 2 fødsel bliver.

Anmeld

13. maj 2011

Mi

Min mor fødte hurtigt og uden komplikationer, jeg føder hurtigt og uden særlig mange smerter og min søster fødte meget hurtigt med total vestorm. Så her er der en sammenhæng

Anmeld

13. maj 2011

Halbschön

SSL skriver:

Hej piger

Det er en lidt fjollet tråd.. Det omhandler faktisk at alle kvinder i familien stort set er super fødere hehe..

- Min farmor havde 5 ud af 6 hurtige og nemme fødsler.. (under 4 timer, den første fødsel varede dog 7timer)

- Min mor har født 5 børn, hun har ikke haft en fødsel over 4timer og det har været 'nemt'..

- Min søster havde en fødsel på ca. 13 timer, en stjernekigger og der var noget med navlestrengen.. 2. fødsel var under 2 timer..

Dvs. af kvinderne i familien har der været 17 fødsler, og 15 har været under fire timer og været nemt og gået fint..

Jeg tænker, har det meget med generne at gøre? I gamle dage var der jo kvinder som decideret var fødedygtige kvinder!

Jeg er nok ikke spor bange for min fødsel, hvilket måske er farligt - tænk hvis jeg får en fødsel på 30 timer og i smertehelvede og ting der går galt.. Jeg har bare SÅ svært ved at forestille mig det Har I set en lighed fra Jeres mødres/formødres fødsel i sammneligning med Jeres egen?

Min mor har 4 børn.. Jeg er den første som hun fødte normalt.. 8timer fra første ve - 3800g til termin.Nummer 2 - aks da han vendte sig under fødslen, min mot har haft 5l fostervand i alle sine graviditeter, så vi kunne ikke "stå fast"... Han blev født til termin 4100g.Nummer 3 - pks 14 dage før - 4300gNummer 4 - aks da hun fik en blødning 6uger før tid - 3400g..Jeg fødte normalt - 15(19) dage over tid, 8 timer en dreng på 4600g.. Håber ikke mine de næste ender i aks ;-)

Anmeld

13. maj 2011

Frøken J.

SSL skriver:

Det kan man nu godt, fx at have fødedygtige hofter og sådan Så man kan bruge ordet på flere måder.

Nu har jeg ikke født endnu, men der var stor forskel på min mormor og min mors fødsler, samt stor forskel på min mors to fødsler, så jeg tror desværre ikke det er genetisk

Anmeld

13. maj 2011

chael

SSL skriver:

Hej piger

Min mor har haft lidt svært ved at blive gravid, men har født super hurtigt.

Min søster har ligeledes haft svært ved graviditet, men fået ks ved sine fødsler.

Jeg må så være et kapitel for mig selv, har haft nemt ved graviditet og haft 2 hurtige fødsler, den 1. Tog 6 timer fra første ve, 2. Gang tog det 3 1/2 time fra første ve.

Så hvis jeg ikke bliver sat igang denne gang, men går igang af mig selv, skal jeg ikke tøve med at komme afsted til sygehuset

Så måske er det genetisk, jeg ved det ikke?!

*Camilla 20+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.