Lege I "numseleg" som børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Inspireret af en anden tråd, kom jeg lige i tanker om "numselegen" i min egen børnehave.

Jeg husker tydeligt at vi legede "numseleg", eller hvad man skal kalde det, i børnehaven. Det var i form af mor, far & børn og så kyssede vi og lå og krammedes og "lavede børn" (dog med tøj på, og ikke noget med at putte ting op i numsen på hinanden eller noget!) .... Faktisk er det nogle lidt traumatiserende erindringer for mig, har aldrig snakket med nogen om det, og synes at det er vildt pinligt!

Har I som børn leget sådanne lege?

Måske er jeg underlig men hvad har det med numseleg at gøre?? Numseleg er, som jeg ser det, hvor børn kommer ting op i numserne på hinaden eller sig selv.. Dette har jeg aldrig gjort, men har arbejdet i en institution hvor en dreng konstant gjorde det på sin lillesøster og moren troede ikke på det også en dag var pinden røget helt ind så hun skulle opereres

Men nej som sagt aldrig numseleg, men far, mor og børn leg ooooh yes med begge mine kærester 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2011

eElak

Jeg tror nu det er meget normalt at lege sådanne lege... Bare en del af udviklingen, men pga det er "seksuelt", så er det tabulagt.

Jeg har da også leget "sjove lege" i små huler og "haft drengebesøg" da jeg var barn :-P

Mine veninder og jeg legede da også "bolleleg" med barbiedukkerne... For pokker han Ken kunne score ;-)

Og jeg havde det skam ikke hjemmefra.. mine forældres bedste bud på en sex-snak var da jeg var 15 år: "Nu skal du på efterskole, nu skal du have p-piller"... og så var det ligesom det... *LOL*

I øvrigt god pointe til hende som skriver ovenover mig.... Det her er jo en del af "far, mor og børn" lege og ikke "numseleg"... NUmseleg som der beskrives der har jeg aldrig praktiseret eller hørt om.. Stakkels unger som gør det.. :-S

Anmeld

12. maj 2011

Carina:-)

Det tror jeg aldrig jeg har leget.

Til gengæld er jeg blevet tvunget til at tungekysse med en dreng da jeg gik i dp som 4 årig.

Det var dpmors store pige der syntes det kunne være sjovt.

Kan stadig huske fornemmelsen

Anmeld

12. maj 2011

KaLee skriver:

Jeg tror nu det er meget normalt at lege sådanne lege... Bare en del af udviklingen, men pga det er "seksuelt", så er det tabulagt.

Jeg har da også leget "sjove lege" i små huler og "haft drengebesøg" da jeg var barn :-P

Mine veninder og jeg legede da også "bolleleg" med barbiedukkerne... For pokker han Ken kunne score ;-)

Og jeg havde det skam ikke hjemmefra.. mine forældres bedste bud på en sex-snak var da jeg var 15 år: "Nu skal du på efterskole, nu skal du have p-piller"... og så var det ligesom det... *LOL*

I øvrigt god pointe til hende som skriver ovenover mig.... Det her er jo en del af "far, mor og børn" lege og ikke "numseleg"... NUmseleg som der beskrives der har jeg aldrig praktiseret eller hørt om.. Stakkels unger som gør det.. :-S

Hæhæh

Det er ligesom i DUM hvor Maloustellas mor siger at hun skal huske sin p-pille inden hun tar til havnefest

Anmeld

12. maj 2011

Elmer&Amy skriver:

Måske er jeg underlig men hvad har det med numseleg at gøre?? Numseleg er, som jeg ser det, hvor børn kommer ting op i numserne på hinaden eller sig selv.. Dette har jeg aldrig gjort, men har arbejdet i en institution hvor en dreng konstant gjorde det på sin lillesøster og moren troede ikke på det også en dag var pinden røget helt ind så hun skulle opereres

Men nej som sagt aldrig numseleg, men far, mor og børn leg ooooh yes med begge mine kærester 

Ej for pokker da!

Indberettede I ikke det til kommunen?

Det kunne jo være der foregik noget grimt hjemme,og under alle omstændigheder så er det da forfærdeligt med den lille pige at hun skal udsættet for sådan nogle overgreb i børnehaven

Anmeld

12. maj 2011

Vial

Jep! Det gjorde jeg da. Blev opdaget af min mor!!! Pinligt.

Havde jævnalderne dreng på besøg. Vi besluttede os for at sove til middag. Vidste godt, at det var lidt forbudt, så jeg gik ud til min mor og sagde, at hun ikke måtte komme ind (doohhh!!).

Vi tog tøjet af, så vi kun havde underbukser og undertrøje på. Lagde os på gulvet under et tæppe. Ind kom min mor og jeg var SÅ FLOOOV!. Jeg lå under tæppet i undertøj mens min mor hjalp drengen i tøjet.. hahaha.

Min tvillingesøster kom op fra gården i det samme. Hun løb så ned i gården og fortalte de andre børn, at vi havde "bollet".

Anmeld

12. maj 2011

modesty

Ja, det har nok også været sjovt og udviklende for os i min børnehave, ellers ville vi nok ikke haft gjort det! Men jeg tror at jeg skammer mig så meget, at det er blevet til noget "traumatiserende".

Ja, det er synd at det skal blive til et dårligt minde bagefter på grund af skammen. Prøv at læse den her artikel, der står lidt om fænomenet (og hvordan man bedst kan håndtere det som forælder, hvis det skulle blive aktuelt)

http://voresborn.dk/barn-psykologi-og-udvikling/7457-numselege-hvor-gar-graensen?Udvikling=

Anmeld

12. maj 2011

ekzunz

Carina:-) skriver:

Ej for pokker da!

Indberettede I ikke det til kommunen?

Det kunne jo være der foregik noget grimt hjemme,og under alle omstændigheder så er det da forfærdeligt med den lille pige at hun skal udsættet for sådan nogle overgreb i børnehaven

Men hvad er der at indberette???

Hvis du googler, så er det faktisk helt normalt at børn leger numselege og putter ting op i endetarmen eller skeden.

Anmeld

12. maj 2011

Diana...

KaMa skriver:

Jep! Det gjorde jeg da. Blev opdaget af min mor!!! Pinligt.

Havde jævnalderne dreng på besøg. Vi besluttede os for at sove til middag. Vidste godt, at det var lidt forbudt, så jeg gik ud til min mor og sagde, at hun ikke måtte komme ind (doohhh!!).

Vi tog tøjet af, så vi kun havde underbukser og undertrøje på. Lagde os på gulvet under et tæppe. Ind kom min mor og jeg var SÅ FLOOOV!. Jeg lå under tæppet i undertøj mens min mor hjalp drengen i tøjet.. hahaha.

Min tvillingesøster kom op fra gården i det samme. Hun løb så ned i gården og fortalte de andre børn, at vi havde "bollet".

Hahahaha Præcis det samme har jeg prøvet, dog var det drengens mor der opdaget os  Og de har drillet os siden griner  selv den dag idag høre vi for det. 

Men jo også i børnehaven leget vi "bollelege" os piger jeg tror aldrig drengene var med i børnehaven det husker jeg ikke. 

Knus Diana

Anmeld

12. maj 2011

kiwilouise

KaLee skriver:

hahah

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.