Hej babypiger
Jeg har nu oplevet at der har været skrevet mange indlæg omkring hvad man som enlig mor bør og kan søge faren om økonomisk. Langt de fleste herinde om er at faren bare har at betale ved kasse 1. Jeg er i mange tilfælde enig MEN... Jeg synes ikke atid systemet er rimelig!
Min mand står i den situation at han har delebørn fra sit tidligere ægteskab. Vi har en 7/7 ordning og har søgt om frafald af børnepenge til moren da vi ikke synes det er rimeligt at vi skal betale hende så mange penge hver måned da vi selv afholder afgifter til tøj, legetøj, bleer, medicin, gaver til klassekammerater osv osv. Det eneste hun har af udgifter som vi ikke har er institutionspladserne men det er næsten ingenting hun betaler pga friplads og søskende rabat.
Vi kørte sagen igennem statsamtet. Det tog dem 18 måneder at behandle vores sag hvor de ikke gjorde en skid andet end at få henholdsvis os og hende til skrive en masse som de så sendte frem og tilbage imellem os. Også private informationer som de faktisk ikke måtte! Moren undlod gang på gang at indsende div papir på indkomst og udgifter til børnene. Efter 18 måneder faldt deres beslutning som var i hendes favør! Vi klagede over afgørelsen og mangel på besvarelse af en masse spørgsmål vi havde stillet og det tog dem 1 DAG at behandle den klage.
Jeg er rystet men desværre ikke overrasket over denne sagsbehandling!
Moren mener at det er mere end rimligt at han/vi betaler da hun ellers ikke har råd til at tage sin uddannelse og mener at hvis ikke vi betaler skal hun bo et usselt sted og kun vil have råd til at købe tøj i genbrugsen. Det er noget pladder for hun er et større rådighedsbeløb om måneden end vi har og vi lever sgu fint nok!
Jeg ved godt det er vores eget valg at købe tøj til dem men synes bare det var forfærdeligt når de kom med hver deres kasse med tøj til 1 uge som ikke altid passede til ugens vejr mm og de rendte rundt og lignede noget der var løgn til sidst. Vi mener ikke det på nogen måde kan være i børnenes tarv.
Så nu er jeg lidt nysgerrig.
Synes i at det er rimeligt at en far der deltager fuldt ud på lige fod med mores i sine børns liv og har dem i en 7/7 ordning skal betale børnepenge?
Børnene har selvsagt adresse hos hende og hun for derfor alle tænkelige ydelser fra det offentlige som enlig mor.
Jeg vælger at være anonym af hensyn til min familie.
Med venlig hilsen en bonusmor og mor
Anmeld