At sende blomster-Før døden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2011

Faith

Shibby skriver:

Hun ved jo at hun skal dø-hun har kræft. Hun har vidst det længe. Døden er tæt på og blomsterne og brevet er en accept og anerkendelse. Jeg håber hun bliver glad -og ikke ked af det. Er spændt på reaktionen.. Blomster og ord er så overflødige og underordnede efter døden..Det er livet der gælder. Ikke livet efter døden..Hvertfald ikke lige nu! 

Præcis... Du kender hende og ved hvor hun er henne i sin sygdom. Og ja som du skriver, hvad skal hun med blomsterne når det er forbi? På den her måde får hun noget smukt at kigge på og hun ved at hun betyder/betød noget for dig. Det tror jeg er uvurderligt når man er døende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Shibby skriver:

Det er hvad jeg nu har gjort

-I går fik jeg en trist nyhed om at min mors venindes mor (Lise) er rigtig rigtig syg. Jeg blev rigtig ked af det og tænkte tilbage på hvad mig og min mors venindes datter foretog os sammen i Lises have i tidernes morgen. Hun var alletiders. Et godt menneske..Så hvorfor ikke fortælle hende det..Inden det er forsent? Hun er døv,så jeg kan ikke ringe,og et brev eller en sms er for lavt når det kommer til sygdom i min verden.

Så jeg fandt en smuk buket og fik sat følgene korttekst i kortet:

Kære Lise

Du og din familie ændrede min mors liv til det bedre. Jeg mindes den sommer hvor mig og Sabrina legede ude i jeres have. Du var en del af min barndom-og det skal du have tak for. Jeg vil huske dig som en kærlig og elsværdig kvinde. Kærlig hilsen Katherina

Jeg håber hun når at se blomsterne og når at få læst kortet inden det er forsent

Hvad syntes i om det med at sende blomster med den slags tekst inden døden?

Rigtig smukt at gøre. Er sikker på hun værdsætter det dybt. Jeg håber hun når at få det inden det er for sent. 

Det er fedt at få sagt hvad man føler, i stedet for at sidde bagefter og tænke på, hvad man burde have sagt i tide.

Anmeld

11. maj 2011

MinNoah

Shibby skriver:

-I går fik jeg en trist nyhed om at min mors venindes mor (Lise) er rigtig rigtig syg. Jeg blev rigtig ked af det og tænkte tilbage på hvad mig og min mors venindes datter foretog os sammen i Lises have i tidernes morgen. Hun var alletiders. Et godt menneske..Så hvorfor ikke fortælle hende det..Inden det er forsent? Hun er døv,så jeg kan ikke ringe,og et brev eller en sms er for lavt når det kommer til sygdom i min verden.

Kære Lise

Du og din familie ændrede min mors liv til det bedre. Jeg mindes den sommer hvor mig og Sabrina legede ude i jeres have. Du var en del af min barndom-og det skal du have tak for. Jeg vil huske dig som en kærlig og elsværdig kvinde. Kærlig hilsen Katherina

Jeg håber hun når at se blomsterne og når at få læst kortet inden det er forsent

Smuk tanke.. uden tvivl.. det eneste er jeg nok ville ha ændret den sidste sætning til ; "jeg husker dig/ du er en kærlig og elskværdig kvinde"...

Men igen det kommer an på hvordan personen selv har det med døden...Selvom man inderst inde ved man skal dø, vil der vel altid være et lille bitte håb, men når omverdenen mister dette håb og skriver fx "jeg vil huske dig som..." Så kan det være rigtig hårdt for personen selv.

Men ellers synes jeg det er rigtig fint og flot gjort!

Anmeld

11. maj 2011

sarahb

En skøn og fantastisk tanke..

Anmeld

11. maj 2011

BabyThilde

Jeg synes det er sødt

Jeg havde det på samme måde da min far var indlagt (han var 52 år), han skulle vide at jeg elskede ham (havde ALDRIG sagt det til ham før) jeg hviskede det i hans øre og han kiggede på mig og smilede til mig.  12 timer senere døde han under en dobbelt bypass operation. Men det er den bedste sætning jeg NOGENSINDE har fået sagt, hverken mere eller mindre kunne gøre det, og jeg nåede det før det var for sent 

Anmeld

11. maj 2011

Sjl-msl-Mkl

Shibby skriver:

Kære Lise

Jeg synes det er smukt gjort. 

Ville da faktisk gøre det samme.

Anmeld

12. maj 2011

Shibby

Blomsterne nåede frem!  

Hun blev rørt og glad for at være husket på..

Vi rejser i morgen og håber hun er nogenlunde okay så vi kan bruge tid sammen og snakke gamle dage. Hun ved at vi kommer og hun glæder sig rigtig meget  Min mor er tegnsprogstolk så hun oversætter alt det for mig som jeg gerne vil sige

Åh hvor er jeg glad! Buketten nåede frem og responsen var positiv..!!! :`)

Anmeld

12. maj 2011

Shibby

BabyThilde skriver:

Jeg synes det er sødt

Jeg havde det på samme måde da min far var indlagt (han var 52 år), han skulle vide at jeg elskede ham (havde ALDRIG sagt det til ham før) jeg hviskede det i hans øre og han kiggede på mig og smilede til mig.  12 timer senere døde han under en dobbelt bypass operation. Men det er den bedste sætning jeg NOGENSINDE har fået sagt, hverken mere eller mindre kunne gøre det, og jeg nåede det før det var for sent 

Hvor godt at du nåede det..!! Få ord kan gøre en verden til foreskel. Han døde med ro i sindet tror jeg..

Anmeld

12. maj 2011

Lou87

Shibby skriver:

Blomsterne nåede frem!  

Hun blev rørt og glad for at være husket på..

Vi rejser i morgen og håber hun er nogenlunde okay så vi kan bruge tid sammen og snakke gamle dage. Hun ved at vi kommer og hun glæder sig rigtig meget  Min mor er tegnsprogstolk så hun oversætter alt det for mig som jeg gerne vil sige

Åh hvor er jeg glad! Buketten nåede frem og responsen var positiv..!!! :`)

hvor dejligt!

Anmeld

12. maj 2011

SiLiMiMa

Shibby skriver:

Kære Lise

Så skal du ha dem her:

synes, det er rigtig sødt og betænksomt gjort!

heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.