At sende blomster-Før døden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.449 visninger
20 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

Shibby

Det er hvad jeg nu har gjort

-I går fik jeg en trist nyhed om at min mors venindes mor (Lise) er rigtig rigtig syg. Jeg blev rigtig ked af det og tænkte tilbage på hvad mig og min mors venindes datter foretog os sammen i Lises have i tidernes morgen. Hun var alletiders. Et godt menneske..Så hvorfor ikke fortælle hende det..Inden det er forsent? Hun er døv,så jeg kan ikke ringe,og et brev eller en sms er for lavt når det kommer til sygdom i min verden.

Så jeg fandt en smuk buket og fik sat følgene korttekst i kortet:

Kære Lise

Du og din familie ændrede min mors liv til det bedre. Jeg mindes den sommer hvor mig og Sabrina legede ude i jeres have. Du var en del af min barndom-og det skal du have tak for. Jeg vil huske dig som en kærlig og elsværdig kvinde. Kærlig hilsen Katherina

Jeg håber hun når at se blomsterne og når at få læst kortet inden det er forsent

Hvad syntes i om det med at sende blomster med den slags tekst inden døden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Aves.

Jeg synes det er en god måde...og så kan vi alle vel lære af det her..man skal altså huske at fortælle sådan noget så ikke det bliver lige inden de dør eller for sent...

Anmeld

11. maj 2011

Lise 26

jeg synes det er en rigtig smuk tanke Det er nok noget vi alle bude gøre..

Anmeld

11. maj 2011

Magsen

jeg synes også det er en SMUK tanke !! 

hvor er det sødt af dig, hun bliver helt sikkert rigtig glad 

Anmeld

11. maj 2011

Shibby

Var lidt i tvivl i går,min mor syntes dog at ideen var fantastisk.

For hvad er meningen med blomster efter døden..Der er det sgu forsent..Åh jeg håber hun når at få de blomster

Anmeld

11. maj 2011

Faith

Smukt! Jeg arbejder på en kræftafdeling, og oplever hver eneste dag hvordan mange har berøringsangst når det kommer til døden. Flere burde gøre som dig. Det er også en måde at anerkende den døende som et menneske og ikke bare noget der skal gemmes væk indtil det er forbi.

Anmeld

11. maj 2011

Shibby

smillaluna skriver:

Smukt! Jeg arbejder på en kræftafdeling, og oplever hver eneste dag hvordan mange har berøringsangst når det kommer til døden. Flere burde gøre som dig. Det er også en måde at anerkende den døende som et menneske og ikke bare noget der skal gemmes væk indtil det er forbi.

Hun ved jo at hun skal dø-hun har kræft. Hun har vidst det længe. Døden er tæt på og blomsterne og brevet er en accept og anerkendelse. Jeg håber hun bliver glad -og ikke ked af det. Er spændt på reaktionen.. Blomster og ord er så overflødige og underordnede efter døden..Det er livet der gælder. Ikke livet efter døden..Hvertfald ikke lige nu! 

Anmeld

11. maj 2011

Malene84

synes det er super smukt - MEN det kommer helt an på hvordan personen selv har det med sin "dødsdom". Min veninde skrev til sin veninde (med kræft) en lignende hilsen, og hun var slet ikke afklaret. Så helvede brød løs!

Jeg ville have gjort det samme som dig - som skrevet, sys jeg det er en super smuk tanke og sødt skrevet!!

Anmeld

11. maj 2011

Caroline86

jeg synes det er en skøn idé og jeg har selv gjort det samme tidligere... Desværre nåede blomsterne ikke frem, den ene af gangene

Til gengæld ved jeg at de bragte EKSTREM glæde og ro den gang de nåede frem!

Anmeld

11. maj 2011

Troldepussen

Shibby skriver:

Det er hvad jeg nu har gjort

-I går fik jeg en trist nyhed om at min mors venindes mor (Lise) er rigtig rigtig syg. Jeg blev rigtig ked af det og tænkte tilbage på hvad mig og min mors venindes datter foretog os sammen i Lises have i tidernes morgen. Hun var alletiders. Et godt menneske..Så hvorfor ikke fortælle hende det..Inden det er forsent? Hun er døv,så jeg kan ikke ringe,og et brev eller en sms er for lavt når det kommer til sygdom i min verden.

Så jeg fandt en smuk buket og fik sat følgene korttekst i kortet:

Kære Lise

Du og din familie ændrede min mors liv til det bedre. Jeg mindes den sommer hvor mig og Sabrina legede ude i jeres have. Du var en del af min barndom-og det skal du have tak for. Jeg vil huske dig som en kærlig og elsværdig kvinde. Kærlig hilsen Katherina

Jeg håber hun når at se blomsterne og når at få læst kortet inden det er forsent

Hvad syntes i om det med at sende blomster med den slags tekst inden døden?

Heller en blomst før døden, en når det er forsent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.