At skændes foran sine børn, eller så højlydt at de kan høre det. Det gjorde mine forældre og der var simpelthen den mest forfærdelige stemning i huset længe efter! Jeg kan stadig huske følelsen når man lå i sin seng og lyttede til at de råbte og skændtes nedenunder i timevis 
Et andet no-go er at bagtale andre familiemedlemmer mens børnene er til stede. Jeg havde en kæreste hvis familie var uvenner med hans farmor og ikke havde set hende i årevis. De svinede hende til og kaldte hende konsekvent "kællingen fra Fyn" derhjemme, og fortalte historien om hvordan hun havde været helt forfærdelig overfor børnene da de var små, men når min kæreste talte om hende alene så mindedes han en masse gode ting, og at det skænderi mellem forældrene som havde været dråben slet ikke var foregået sådan som forældrene påstod. Da vi engang var i Odense ville han gerne hen forbi hendes hus og kigge fordi han mindedes sin barndom i hendes have, men hans far som var med i bilen haglede ham ned for det, og var helt uforstående over "hvorfor fanden han da ville det?! Det kan jeg sgu ikke se nogen fornuft i - hvad er der galt med dig?!". Faren fortsatte med at køre løs på ham selv efter vi mødtes med resten af familien, mor søster og bror, som så også blev ved med at snakke om hvor "fucked up" det var at han ville derhed og kigge, og min kæreste blev helt ulykkelig til sidst af skam over at blive svinet sådan til af sin egen familie.
Og den slags historier er der mange af rundt omkring... Også i min egen familie, desværre...
Anmeld