Hjælp lige her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

938 visninger
16 svar
0 synes godt om
11. maj 2011

Anonym trådstarter

Har børn på 2 1/2 år ikke behov for en fridag indimellem?

Min mand mener nej, hun har det jo fint i dagplejen og der er børn at lege med. Jeg tænker at hun ligesom alle andre, kan have behov for en dag fri ind i mellem, udover weekend og helligdage.

Hun har bare haft en dårlig eftermiddag i går, og i dag er hun ked af det til morgen.

Burde hun komme i dagpleje, eller er det fint nok hun bliver hjemme i dag? Det er noget vi er ret uenige om. Vi går begge hjemme i tiden, da han er sygemeldt og jeg er på barsel. Skal lige siges at det ikke er noget hun selv har bedt om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
jeg har også en datter på 2, 5 år.. Og hun holder ind i mellem fri fra vuggestuen..
Om hun decideret 'har brug for' det, ved jeg ikke.. Men er helt sikker på, at hun nyder nogle dage hjemme..

Anmeld

11. maj 2011

dorthemus

DU har helt ret!  Selvfølgelig har jeres datter brug for en dag hjemme en gang i mellem. Det har alle børn, ligesom deres forældre har brug for det en gang i mellem. Desuden ved hun, at I begge er hjemme...du ovenikøbet med hendes lillebror/søster.

At give hende en dag hjemme vil også styrke hendes følelse af også at høre med i familien

Dorthe (pædagog)

Anmeld

11. maj 2011

1977

Profilbillede for 1977

Lad hende blive hjemme Alle har brug for en hjemmedag i ny og næ

Anmeld

11. maj 2011

Pia.

Selvfølgelig har hun behov for en fridag...

ALLE børn har behov for en fridag, en dag i dagpleje, vuggestue, børnehave, skole eller sfo er det samme som en hård arbejdsdag for os andre - selvom meget af dagen går med hygge og leg så er der kontroleret leg - børnene bliver bedt om en masse, de slapper ikke af på samme måde som hjemme...

Mine de to store går i skole nu og det er selvfølgelig ikke lige så let at holde fri som da de gik i børnehave m.m men Mads den mindste er der kun 3-4 dage om ugen i børnehaven - fra 9.30-13.30 (ind imellem 15.30) nu har jeg også muligheden, vil jeg skynde mig at skrive og ved at andre IKKE har det og da jeg med mit arbejde som dagplejer gik hjemme med dagplejebørnene - fik han/de også korte dage og hygge dage hjemme med os andre...

Jeg elsker fridage med mine børn og man skal tænke på den tid kommer aldrig tilbage - i forvejen tilbringer de flereste børn største delen af deres dag ude for hjemmet, så når muligheden for en fridag er der, så ville jeg benytte mig af det hvis jeg var jer...

Knus Pia.

Anmeld

11. maj 2011

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

DU har helt ret!  Selvfølgelig har jeres datter brug for en dag hjemme en gang i mellem. Det har alle børn, ligesom deres forældre har brug for det en gang i mellem. Desuden ved hun, at I begge er hjemme...du ovenikøbet med hendes lillebror/søster.

At give hende en dag hjemme vil også styrke hendes følelse af også at høre med i familien

Dorthe (pædagog)

Nu har jeg ikke født endnu, men når den tid kommer skal hun helt sikkert have fridage indimellem. Hun skal jo ikke føle at hun bliver "smidt ud" mens søster/bror hygger hjemme.

Anmeld

11. maj 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg tror på, at vi alle har behov for en dag hjemme i ny og næ - udover de sædvanlige weekender, helligdage og ferier.

Jeg holder tit mine børn hjemme når jeg selv har fri - men kan også sagtens tage en fridag selv. Jeg går stærkt ind for, at der skal være tid til at puste ud - også som voksen. Lige pt. er det sådan at jeg har fri fredag og manden torsdag, så mine unger har som regel mindst 1 fridag om ugen. Men når jeg forhåbentlig får et "rigtigt" arbejde, er det kun manden, der har fri i hverdagene, så der får de nok fri hver anden torsdag. Han arbejder også hver anden weekend, så han har også brug for en "ego-dag" ind imellem. Men så længe jeg er arbejdsløs, gælder det jo om at udnytte de friheder det giver, og det kommer mine unger til gode i form af flere fridage.

Anmeld

11. maj 2011

muzen

jeg går hjemme som arbejdsløs og m har næsten en ugligfri dag. og ellers er han i vs fra kl 8.15 til 15

og jo alle børn og vokse har brug for fridage. min kærste havde også rigtig svært ved at forstå det. han havde jo brug for at lege med andre børn også betalte vi jo også for hans pasning.

men nu hvor han er næsten 2 et halv er han begyndt og slappe mere af.

Anmeld

11. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Har børn på 2 1/2 år ikke behov for en fridag indimellem?

Min mand mener nej, hun har det jo fint i dagplejen og der er børn at lege med. Jeg tænker at hun ligesom alle andre, kan have behov for en dag fri ind i mellem, udover weekend og helligdage.

Hun har bare haft en dårlig eftermiddag i går, og i dag er hun ked af det til morgen.

Burde hun komme i dagpleje, eller er det fint nok hun bliver hjemme i dag? Det er noget vi er ret uenige om. Vi går begge hjemme i tiden, da han er sygemeldt og jeg er på barsel. Skal lige siges at det ikke er noget hun selv har bedt om.

Selvfølgelig har børn brug for en fridag..det har vi alle.
Kan du huske da du var barn, hvor meget du nød en fridag fra skolen i utide, og spørg du så din mand om ikke han kan huske det samme fra sig selv.
Så ja...giv du bare trolden en fridag.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. maj 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Selvfølgelig har børn brug for en fridag..det har vi alle.
Kan du huske da du var barn, hvor meget du nød en fridag fra skolen i utide, og spørg du så din mand om ikke han kan huske det samme fra sig selv.
Så ja...giv du bare trolden en fridag.

Kærligst
Sussie

Hun holder også fri i dag. Der bestemmer jeg nu, når jeg kan passe hende selv. Jeg kan ikke sende hende afsted, når jeg fornemmer at hun har brug for en fridag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.