Hjælp mig piger.. Julie har et eller andet... (Billede)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Ja, det røde mærke er et storkebid....men det klør altså ikke!! Min datter og 2 af mine drenge har det, og når de har den str, så forsvinder de ikke.

Men de bitte små røde prikker omkring..........Har i dyr?? I mine øjne ligner det helt klart loppe-bid??? Og de klør jo en del, men forsvinder jo da ret hurtigt igen.....efter max 2 døgn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2011

SussieThyssen

I min slægt har vi alle sammen et storkebid, som i virkeligheden er et slags modermærke i nakken.
Min mor har det,  jeg har det, og alle mine 3 unger samt mit ene barnebarn.
Og de har det med at klø, hvis man bliver varm og lidt ophedet.
Det skyldes at blodkarene lige på det sted ligger meget yderligt og derfor mærkes udvidelsen og sammentrækningen af blodkarene i huden lettere og det kan få det til at krible ret meget.
Men det er også et yndet sted for lus at slå sig ned, så hold øje med det også, netop fordi blodkarene ligger så yderligt.
Det kan hjælpe at smøre området lidt med lidt kartoffelmel, hvis trolden har det med at blive meget varm i nakken, det tager den værste kløe, og så, som sagt holde godt  øje med luseangreb.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. maj 2011

heaven

jeg kommer så med et helt andet bud - soleksem, eller starten på det?? er der noget i albueleddet (indersiden) også?? og på brystet helt oppe ved halsen??

Jannie

Anmeld

13. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Det ligner Liams storkebid på en plet

Anmeld

13. maj 2011

heaven

nu skal jeg da lige være helt med - er det mærket i hårgrænsen du snakker om, eller er det knopper nedaf i nakken??

Jannie

Anmeld

13. maj 2011

Mira0911

Tin skriver:

Ja, det røde mærke er et storkebid....men det klør altså ikke!! Min datter og 2 af mine drenge har det, og når de har den str, så forsvinder de ikke.

Men de bitte små røde prikker omkring..........Har i dyr?? I mine øjne ligner det helt klart loppe-bid??? Og de klør jo en del, men forsvinder jo da ret hurtigt igen.....efter max 2 døgn.

Der har ikke været noget med hende siden...  Ja vi har en hund og 2 skønne marsvin... 

Anmeld

13. maj 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

I min slægt har vi alle sammen et storkebid, som i virkeligheden er et slags modermærke i nakken.
Min mor har det,  jeg har det, og alle mine 3 unger samt mit ene barnebarn.
Og de har det med at klø, hvis man bliver varm og lidt ophedet.
Det skyldes at blodkarene lige på det sted ligger meget yderligt og derfor mærkes udvidelsen og sammentrækningen af blodkarene i huden lettere og det kan få det til at krible ret meget.
Men det er også et yndet sted for lus at slå sig ned, så hold øje med det også, netop fordi blodkarene ligger så yderligt.
Det kan hjælpe at smøre området lidt med lidt kartoffelmel, hvis trolden har det med at blive meget varm i nakken, det tager den værste kløe, og så, som sagt holde godt  øje med luseangreb.

Kærligst
Sussie

Der har ikke været noget siden... Tak for råd... 

Anmeld

13. maj 2011

Mira0911

heaven skriver:

nu skal jeg da lige være helt med - er det mærket i hårgrænsen du snakker om, eller er det knopper nedaf i nakken??

Jannie

Det var selve den røde plamage... Ikke knopperne... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.