Nogen der ved noget :/ ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

883 visninger
16 svar
0 synes godt om
10. maj 2011

Mauser.

Hej Piger .. 

Jeg var til scanning i forgårs, og i dag er jeg gået ind i uge 18 - De fortalte mig at min moderkage ligger langt nede, og at jeg derfor muligvis ikke kunne føde naturligt ?! meeeen jeg skal til gennemscanning d. 24 Maj og der skulle de så se på om den rykker sig op i takt med babyen vokser op ad .. 

Nogen der har prøvet at den rykker med op og at den ellers har ligget langt nede? Håber noget kan hjælpe mig  .. 

- Maria .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

Mira0911

Hej Piger .. 

Jeg var til scanning i forgårs, og i dag er jeg gået ind i uge 18 - De fortalte mig at min moderkage ligger langt nede, og at jeg derfor muligvis ikke kunne føde naturligt ?! meeeen jeg skal til gennemscanning d. 24 Maj og der skulle de så se på om den rykker sig op i takt med babyen vokser op ad .. 

Nogen der har prøvet at den rykker med op og at den ellers har ligget langt nede? Håber noget kan hjælpe mig  .. 

- Maria .. 

For det meste rykker den sig under graviditeten... Under min første graviditet lå moderkagen langt nede og den flyttede sig, og her anden gang ligger den også langt nede, og den flytter sig helt sikkert ligesom første gang... 

Anmeld

10. maj 2011

Mauser.

MoarJ skriver:

For det meste rykker den sig under graviditeten... Under min første graviditet lå moderkagen langt nede og den flyttede sig, og her anden gang ligger den også langt nede, og den flytter sig helt sikkert ligesom første gang... 

Tak for sit svar (: jeg håber at den rykker sig til jeg skal til gennem scanning, vil så gerne føde naturligt. 

Anmeld

10. maj 2011

Mira0911

Mulleunge skriver:

Tak for sit svar (: jeg håber at den rykker sig til jeg skal til gennem scanning, vil så gerne føde naturligt. 

Det fleste kommer til at føde naturligt... Jeg ved ikke hvor mange procent der ikke gør, men procenten er meget lille... 

Det var så lidt.. 

Anmeld

12. maj 2011

hiili

Mulleunge skriver:

Hej Piger .. 

- Maria .. 

Da jeg ventede min søn, mente jordemoderen at moderkagen lå for langt nede og mente at jeg skulle have kejsersnit, derfor var de da også ret obs på det, da terminen nærmede sig..

De mente stadig at der var en risiko og skulle vandet pludselig gå skulle jeg ligge ned og ringe efter en ambulance.. men jeg fødte normalt uden problemer..

Anmeld

12. maj 2011

Mauser.

hiili skriver:

Da jeg ventede min søn, mente jordemoderen at moderkagen lå for langt nede og mente at jeg skulle have kejsersnit, derfor var de da også ret obs på det, da terminen nærmede sig..

De mente stadig at der var en risiko og skulle vandet pludselig gå skulle jeg ligge ned og ringe efter en ambulance.. men jeg fødte normalt uden problemer..

Skøøøønt (; jeg håber virkelig at det samme kan ske for mig, nu må jeg se til min næste scanning om den rykker sig med op eller om den bliver liggende dernede. 

Anmeld

16. maj 2011

AD

Mulleunge skriver:

Hej Piger .. 

- Maria .. 

Hej!

De fleste moderkager rykker sig med op når livmoderen vokser. Det sker ikke særlig tit at det ender med kejsersnit pga en moderkage der ligger i vejen.

Som regel bliver man scannet i uge 34. Hvis den stadig ligger langt nede scanner man igen i uge 36 og evt. igen i uge 38 og først derefter bliver der taget stilling til kejsersnit.

Så tror ikke der er noget at bekymre sig om.

Kh og  Dina

Anmeld

16. maj 2011

Mauser.

AD skriver:

Hej!

De fleste moderkager rykker sig med op når livmoderen vokser. Det sker ikke særlig tit at det ender med kejsersnit pga en moderkage der ligger i vejen.

Som regel bliver man scannet i uge 34. Hvis den stadig ligger langt nede scanner man igen i uge 36 og evt. igen i uge 38 og først derefter bliver der taget stilling til kejsersnit.

Så tror ikke der er noget at bekymre sig om.

Kh og  Dina

Hej min søde (; længe siden .. 

Det var dejligt med en der ved lidt, jeg har bekymret mig en del .. 

Jeg skal til scanning næste Tirsdag, så håber at de fortæller mig at den rykker med op. 

Jeg ville jo helst føde naturligt om muligt. 

Kram 

Anmeld

16. maj 2011

AD

Mulleunge skriver:

Hej min søde (; længe siden .. 

Det var dejligt med en der ved lidt, jeg har bekymret mig en del .. 

Jeg skal til scanning næste Tirsdag, så håber at de fortæller mig at den rykker med op. 

Jeg ville jo helst føde naturligt om muligt. 

Kram 

Hej!

Du er ikke så langt endnu så du behøver slet ikke bekymre dig endnu. Det var værre hvis du var 38+.

Så det skal nok gå - i starten fylder moderkagen jo en hel del inde i en lille livmoder. Livmoderen vokser jo ret meget og moderkagen følger med op ad i den proces.

Anmeld

16. maj 2011

Mauser.

AD skriver:

Hej!

Du er ikke så langt endnu så du behøver slet ikke bekymre dig endnu. Det var værre hvis du var 38+.

Så det skal nok gå - i starten fylder moderkagen jo en hel del inde i en lille livmoder. Livmoderen vokser jo ret meget og moderkagen følger med op ad i den proces.

Det er godt at hører (: .. Jeg håber at de siger den rykker sig lidt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.