tilbudt bolig - realistisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.074 visninger
22 svar
0 synes godt om
10. maj 2011

Anonym trådstarter

Vi er blevet tilbudt en 4 vær. lejlighed.... men ligger nr 22. altså 21 skal takke nej før vi blir tilbudt at være lejer af en....

håber håber håber så meget..

men tror i overhovedet det er realistisk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2011

HelleBelle

nej- nu du spørger....

Anmeld

10. maj 2011

Anonym trådstarter

HelleBelle skriver:

nej- nu du spørger....

Det også det svar jeg selv tror det ender med... men man kan jo håbe...

:-)

Tænkte det ku være andre havde prøvet ligende og fik lejligheden....

Anmeld

10. maj 2011

Tip!

Det kommer an på hvor eftertragtet lejligheden ligger, afstand til by, busforbindelser, indkøbs muligheder, have, parkering osv..

Anmeld

10. maj 2011

Silas&Mille

umiddelbart vil jeg sige ja det er realistisk.

selvom I ligger nr. 22 kan det godt være at I er nummer 4 eller 5 som er blevet tilbudt boligen. Tror bestemt ikke at selskaberne sender tilbud ud til 22 personer på en gang. De tager normalt 4-5 stykker adgangen og siger de nej, jamen så videre til de næste 4-5 stykker.

Vi fik selv tilbud om en 5 værelses tre uger efter vi var blevet skrevet op et sted, sagde dog nej tak, da overtagelse var for tæt på min terminsdato. Men vi stod på daværende tidspunkt nummer 15 i køen og havde 5. prioritet ved tilbuddet. Vi fik derefter tilbudt en 4-værelses et par måneder senere og den sagde vi ja tak til og da stod vi stadig nummer 15. på listen og vi fik lejligheden. Der er også fordel i at have barn/børn, da man i mange boligforeninger kommer 'foran' i køen til de større lejligheder. 

Det kan også være at nogle af dem som står foran jer i køen har specifikke ønsker og hvis de ønsker ikke opfyldes i den bolig I har fået tilbudt, så får de typisk slet ikke tilbuddet trods det at de står foran jer i køen.

Håber det gav mening

Anmeld

10. maj 2011

Anonym trådstarter

Bee skriver:

Det kommer an på hvor eftertragtet lejligheden ligger, afstand til by, busforbindelser, indkøbs muligheder, have, parkering osv..

Den ligger i en lille by syd for Århus (kan vel håbe det er for langt væk fra midtbyen til at folk gider den)

Bussen kører ikke alt for ofte...

Men ellers én god lille by

Anmeld

10. maj 2011

Anonym trådstarter

MoriSverige skriver:

selvom I ligger nr. 22 kan det godt være at I er nummer 4 eller 5 som er blevet tilbudt boligen. Tror bestemt ikke at selskaberne sender tilbud ud til 22 personer på en gang. De tager normalt 4-5 stykker adgangen og siger de nej, jamen så videre til de næste 4-5 stykker.

Vi fik selv tilbud om en 5 værelses tre uger efter vi var blevet skrevet op et sted, sagde dog nej tak, da overtagelse var for tæt på min terminsdato. Men vi stod på daværende tidspunkt nummer 15 i køen og havde 5. prioritet ved tilbuddet. Vi fik derefter tilbudt en 4-værelses et par måneder senere og den sagde vi ja tak til og da stod vi stadig nummer 15. på listen og vi fik lejligheden. Der er også fordel i at have barn/børn, da man i mange boligforeninger kommer 'foran' i køen til de større lejligheder. 

Det kan også være at nogle af dem som står foran jer i køen har specifikke ønsker og hvis de ønsker ikke opfyldes i den bolig I har fået tilbudt, så får de typisk slet ikke tilbuddet trods det at de står foran jer i køen.

Håber det gav mening

Der står at vi er nummer 22 i køen til den ene lejlighed :-(

Den en lejlighed uden have og ligger i en lille by et got stykke udenfor Århus, kan håbe det får folk til at sige nej tak...

Men tak for dit svar :-)

Anmeld

10. maj 2011

Kamulla

MoriSverige skriver:

Håber det gav mening

der er jo en mening med man står et nummer på listen... når du er nummer 22 er du ikke nr 4 der får den tilbudt, men nr. 22 ellers ville det med nummer ordning jo være ligemeget

Anmeld

10. maj 2011

butterflyPhoto

Anonym skriver:

Den en lejlighed uden have og ligger i en lille by et got stykke udenfor Århus, kan håbe det får folk til at sige nej tak...

Hvis det er i Solbjerg ( 8355 ) er der faktisk ret mange der er interesseret ved jeg. De bygger også rigtig mange nye huse i Solbjerg og bussen er lige blevet lavet om så den kører lidt oftere - træder i kraft efter sommerferien mener jeg.

Hvis lejligheden er i kærgårdsparken i Solbjerg, er alle lejligheder uden have, men med et stort grønt område samt legeplads kun tilhørende beboere i lejlighederne. Derudover er der nyrenoveret god legeplads lige overfor som er tilgængelig for alle.

Så hvis der er mange andre der har fået buddet, tror jeg desværre ikke at du skal sætte næsen op efter at få den.

Hilsen Christina    - ButterflyPhoto.dk

Anmeld

10. maj 2011

butterflyPhoto

Anonym skriver:

Hvis det er i Solbjerg ( 8355 ) er der faktisk ret mange der er interesseret ved jeg. De bygger også rigtig mange nye huse i Solbjerg og bussen er lige blevet lavet om så den kører lidt oftere - træder i kraft efter sommerferien mener jeg.

Hvis lejligheden er i kærgårdsparken i Solbjerg, er alle lejligheder uden have, men med et stort grønt område samt legeplads kun tilhørende beboere i lejlighederne. Derudover er der nyrenoveret god legeplads lige overfor som er tilgængelig for alle.

Så hvis der er mange andre der har fået buddet, tror jeg desværre ikke at du skal sætte næsen op efter at få den.

Hilsen Christina    - ButterflyPhoto.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.