skildpadde creme - kage til 50 personer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

Malli

Maja84 skriver:

Jeg har lavet pynt nogt tid i forvejen, tror sagtens du kan gøre det op til 3 uger før, det bliver jo hårdt, men gør også det ikke falder sammen. Jeg har lavet det meste pynt af de større ting, til min kage til vores søns dåb på søndag, kagen laves færdig på lørdag, og jeg opbevarer det hele i en skotøjsæske med låg på, oven på mit skab i køkkenet, har stilt tingene på noget køkkenrulle, og lagt et lag køkkenrulle ovenpå også, for at holde det fugtfrit, tjekker det engang imellem for at se om det stadig ser ok ud Held og lykke med projektet

ang cremen ville jeg tro du skal bruge 4-5 portioner creme, men kommer lidt an på opskriften, har ikke prøvet at lave med skildpadde før, har nemlig før æavet tobleronecreme, og af underlige årsager, hvor jeg bruge lige meget fløde og lige meget toblerone, fik jeg en større portion af alm toblerone, frem for med hvid toblerone

Hvis du i øvrigt vil være i god tid, kan man sagtens lave kagerne før, og så fryse dem, det bliver de næsten bedre af synes jeg, så skal man bare tage dem op, dagen før, og betrække dem med fondant/marcipan, og pynte eller hvad man nu ønsker. og så kan de sagtens stå på køl til næste dag hvor de skal bruges

Hvor er det bare dejligt, med så mange skønne tricks samt gode ideer...

JEg overvejer faktisk at bage kagerene i morgen, og fryse dem ned, er der ikke noget med at når kagen er delt/skåret, så skal der lægges bagepapir eller film imellem lagene inden de fryses ned, og i en frysepose?

Hvis jeg så tager en op dagen før, skal jeg betrække den med smørcreme og fondant, mens den er frossen/kold eller skal den først tø op, før den bliver betrukket?

Hvor lyder det mærkeligt med forskellen på mængden af hvid og almindelig tobleronecreme? hmmm...

Hvad ville du i øvrigt foreslå at putte som det sidste lag i kagen, frugtmoussen eller chokolade-skildpadde cremen. Er lidt bange for at syren fra hindbærerne vil trække op igennem fondanten - men det burde smørcremen vel egentlig forhindre... 

Ihh, hvor er det altså skønt, at i har lyst til at dele ud af jeres erfaringer og gode ideer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Kløver

Malli skriver:

Hvor er det bare dejligt, med så mange skønne tricks samt gode ideer...

JEg overvejer faktisk at bage kagerene i morgen, og fryse dem ned, er der ikke noget med at når kagen er delt/skåret, så skal der lægges bagepapir eller film imellem lagene inden de fryses ned, og i en frysepose?

Hvis jeg så tager en op dagen før, skal jeg betrække den med smørcreme og fondant, mens den er frossen/kold eller skal den først tø op, før den bliver betrukket?

Hvor lyder det mærkeligt med forskellen på mængden af hvid og almindelig tobleronecreme? hmmm...

Hvad ville du i øvrigt foreslå at putte som det sidste lag i kagen, frugtmoussen eller chokolade-skildpadde cremen. Er lidt bange for at syren fra hindbærerne vil trække op igennem fondanten - men det burde smørcremen vel egentlig forhindre... 

Ihh, hvor er det altså skønt, at i har lyst til at dele ud af jeres erfaringer og gode ideer 

ltså jeg ahr jo bund i toppen også, så dvs at jeg i den kage jeg har lavet har bund-creme-bund-creme-bund. jeg har bare samlet kagen i formen, enten i skål, fad, eller hvad der passer i størrelse, og frosset det ned sådan, så får det også den rette størrelse og så kan man lige skære til hvis man synes.

Synes ikke smørcreme smager særlig godt, så jeg undlader altid, vil jeg sikre mig mod syren fra bærrene, kan man lave nutellasmørcreme, hvor jeg istedet bare ville bruge ren nutella, i tyndt lag så hvis du bruge bunde som jeg gør, så er dte lidt ligemeget om du kommer bær øverst eller nederst, så er dte kun siderne man skal dække af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.