skildpadde creme - kage til 50 personer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.801 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

Malli

Hej til alle jer kreative kagekoner 

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber på nogle af jer kunne lægge inde med svaret på..??

Jeg skal til at lave en kage til en konfirmation, kagen skal række til 50 personer, og jeg er i tvivl hvor mange kæmpe skildpadder samt fløde jeg skal bruge til sådan en kage?? Jeg har tænkt mig at lave en raktangel kage på 35*35cm og så en til ovenpå der er noget mindre.

hvor mange lag skildpaddecreme ville i lægge i, når der også skal lægges hindbærmousse i? det er i øvrigt i en chokoladekage...

Til sidst, vil jeg lige høre hvor lang tid i forvejen jeg kan lave fondant pynten til kagen, og hvordan jeg skal opbevare det 

Glæder mig til at høre fra jer... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

AndreasMor84

Jeg ville kun putte ét lag creme i kagen, hvis du også skal have frugtfyld i. Jeg vil tro at en portion på 1 L er rigeligt.. dvs. til 1 L skal du bruge 16 skildpadder. Hvis der er noget til overs, kan det jo nemt fryses Hellere lave for meget end for lidt

Mht pynten, så kan du lave det når du har tid. Hvis der er store ting, må du dog påregne noget tørretid. Men ellers kan man sgatnes lave det og opbevare det i en kasse med lufthuller i

Anmeld

9. maj 2011

Malli

Solstråle2011 skriver:

Jeg ville kun putte ét lag creme i kagen, hvis du også skal have frugtfyld i. Jeg vil tro at en portion på 1 L er rigeligt.. dvs. til 1 L skal du bruge 16 skildpadder. Hvis der er noget til overs, kan det jo nemt fryses Hellere lave for meget end for lidt

Mht pynten, så kan du lave det når du har tid. Hvis der er store ting, må du dog påregne noget tørretid. Men ellers kan man sgatnes lave det og opbevare det i en kasse med lufthuller i

Dejligt, med så hurtigt svar!

Når du skriver kasse med lufthuller, ville jeg så kunne bruge en almindelig plastic opbevaringskasse og evt prikke huller i låget (så har man den jo til en anden god gang) 

skal det så stå i køleskabet eller bliver det for "tørt"?

det var måske egentlig en meget god ide, at lave skildpadde moussen, her en af dagene, og så bare fryse det ned.

Skal jeg mon så piske det færdigt og så fryse, eller bare fryse det ned, når et er smeltet sammen i en gryde og afkølet, og så først piske det til skum når det skal op og fryseren og bruges? 

Anmeld

9. maj 2011

Dot D

Malli skriver:

Dejligt, med så hurtigt svar!

Når du skriver kasse med lufthuller, ville jeg så kunne bruge en almindelig plastic opbevaringskasse og evt prikke huller i låget (så har man den jo til en anden god gang) 

skal det så stå i køleskabet eller bliver det for "tørt"?

det var måske egentlig en meget god ide, at lave skildpadde moussen, her en af dagene, og så bare fryse det ned.

Skal jeg mon så piske det færdigt og så fryse, eller bare fryse det ned, når et er smeltet sammen i en gryde og afkølet, og så først piske det til skum når det skal op og fryseren og bruges? 

Lige en sidebemærkning. Du må ikke lave hullerne i låget, så kan der komme støv ned til dit fine pynt, lav dem i siderne ikke helt oppe, men lidt nedenfor kanten...

Og hvis du skal fryse det, så skal det ikke piskes, og når du så skal bruge det, skal det tø langsomt op...

Anmeld

9. maj 2011

Malli

Dot D skriver:

Lige en sidebemærkning. Du må ikke lave hullerne i låget, så kan der komme støv ned til dit fine pynt, lav dem i siderne ikke helt oppe, men lidt nedenfor kanten...

Og hvis du skal fryse det, så skal det ikke piskes, og når du så skal bruge det, skal det tø langsomt op...

TAK 

Det havde jeg da overhovedet ikke tænkt over 

Jeg laver dem i bunden/kanten af bøtten... hvad kunne man ellers opbevare dem i , og skal de så på køl, eller bare stå ude på køkkenbordet?

hvor længe i forvejen tror du i øvrigt jeg kan begynde at lave pynten, det er ikke fordi jeg skal lave nogle store ting, men bare for at lave det der kan laves i god tid, der bliver jo rigeligt at se til dagene inden, når kagen og cremerne skal laves 

Anmeld

9. maj 2011

Dot D

Malli skriver:

TAK 

Det havde jeg da overhovedet ikke tænkt over 

Jeg laver dem i bunden/kanten af bøtten... hvad kunne man ellers opbevare dem i , og skal de så på køl, eller bare stå ude på køkkenbordet?

hvor længe i forvejen tror du i øvrigt jeg kan begynde at lave pynten, det er ikke fordi jeg skal lave nogle store ting, men bare for at lave det der kan laves i god tid, der bliver jo rigeligt at se til dagene inden, når kagen og cremerne skal laves 

Mit står bare i et rum, vi ikke bruger, ved alm. temperatur....

Du kan lave det længe før, det bliver bare hårdt/stift, så hvis det er ligemeget for dig, så bare gå igang

Feks en højsko bør tørre i ca 14 dage, før den er helt tør, hvorimod blomster måske er helt tørre efter få dage - nogle gange timer

Anmeld

9. maj 2011

Malli

Så går jeg bar i gang, nu hvor jeg alligvel har en masse tid jeg ikke lige ved hvad jeg skal bruge til 

Pynten bliver vel stadig spiselig? - jeg skal også lave nogle bogstaver, og de tørre jo nok hurtigt, men hvis det først skal bruges om 8 dage, så er det måske for tidligt at lave, bliver de så ikke HELT knastørre, og uspiselige?

Anmeld

9. maj 2011

Dot D

Malli skriver:

Så går jeg bar i gang, nu hvor jeg alligvel har en masse tid jeg ikke lige ved hvad jeg skal bruge til 

Pynten bliver vel stadig spiselig? - jeg skal også lave nogle bogstaver, og de tørre jo nok hurtigt, men hvis det først skal bruges om 8 dage, så er det måske for tidligt at lave, bliver de så ikke HELT knastørre, og uspiselige?

De bliver HÅRDE, så dem kan du vente med, det er heller ikke det der tager længst tid. Det er som regel stort pynt(meget fondant) der er godt at lave i forvejen.

Men man kan jo købe sådan nogle sukkerblomster til pynt, og de er altså også hårde, sååååå. Jeg synes lidt, du selv skal vurdere det. Du kunne evt. lave en blomst eller lignende, og lade den tørre også bide i den, så har du da en lille fornemmelse for, hordan det bliver

Anmeld

9. maj 2011

Malli

Det kunne jeg selvfølgelig prøve... Det var en god ide... TAk for din hjælp, jeg vil kaste mig ud i projektet, måske jeg i stedet skulle kaste mig ud i at bage kagen, skære den til og fryse den ned. Er bare lidt nervøs for at kagen bliver tør og kedelig når den kommer ud af fryseren, har aldrig lavet noget lang tid i forvejen... 

Anmeld

9. maj 2011

Kløver

Hej til alle jer kreative kagekoner 

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber på nogle af jer kunne lægge inde med svaret på..??

Jeg skal til at lave en kage til en konfirmation, kagen skal række til 50 personer, og jeg er i tvivl hvor mange kæmpe skildpadder samt fløde jeg skal bruge til sådan en kage?? Jeg har tænkt mig at lave en raktangel kage på 35*35cm og så en til ovenpå der er noget mindre.

hvor mange lag skildpaddecreme ville i lægge i, når der også skal lægges hindbærmousse i? det er i øvrigt i en chokoladekage...

Til sidst, vil jeg lige høre hvor lang tid i forvejen jeg kan lave fondant pynten til kagen, og hvordan jeg skal opbevare det 

Glæder mig til at høre fra jer... 

Jeg har lavet pynt nogt tid i forvejen, tror sagtens du kan gøre det op til 3 uger før, det bliver jo hårdt, men gør også det ikke falder sammen. Jeg har lavet det meste pynt af de større ting, til min kage til vores søns dåb på søndag, kagen laves færdig på lørdag, og jeg opbevarer det hele i en skotøjsæske med låg på, oven på mit skab i køkkenet, har stilt tingene på noget køkkenrulle, og lagt et lag køkkenrulle ovenpå også, for at holde det fugtfrit, tjekker det engang imellem for at se om det stadig ser ok ud Held og lykke med projektet

ang cremen ville jeg tro du skal bruge 4-5 portioner creme, men kommer lidt an på opskriften, har ikke prøvet at lave med skildpadde før, har nemlig før æavet tobleronecreme, og af underlige årsager, hvor jeg bruge lige meget fløde og lige meget toblerone, fik jeg en større portion af alm toblerone, frem for med hvid toblerone

Hvis du i øvrigt vil være i god tid, kan man sagtens lave kagerne før, og så fryse dem, det bliver de næsten bedre af synes jeg, så skal man bare tage dem op, dagen før, og betrække dem med fondant/marcipan, og pynte eller hvad man nu ønsker. og så kan de sagtens stå på køl til næste dag hvor de skal bruges

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.