Gå alene i skole, hvor gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. maj 2011

camilla28

min dreng er 6 år o je ville nemt lade ham selv å i børnehave og til augst i skole meeeen der er lige noget med moral og bla bla såå han må vente til han mindst er 7  skal lige sige vi bor meeget tæt på skolen og der ercykelsti det meste af  veje n

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Mi

Mine piger har taget bussen selv til og fra skole hver dag siden første skoledag. Det gør alle børn her hvor vi bor, og der har aldrig været nogle problemer med det.

Anmeld

9. maj 2011

skønneunger

tror måske også at det tog så lang tid for mig at give ham lov, fordi der er ligesom en usynlig pegefinger hvis man vælger noget som andre mødre i samme omgangkreds alrdig kunne finde på.

Anmeld

9. maj 2011

Carina1977

Min søn var 7½ år, da han selv gik til og fra skole.....det var i midten af 0. klasse (han kom 1 år senere i skole). Vi har så også sti-system hele vejen, han skal ikke over nogle veje og så ligger skolen kun max ½ km. herfra.

Om man som 8-årig godt kan tage den tur alene, som du beskriver, det er jo en individuel vurdering. det kommer jo bestemt an på barnet, modenhed osv.

Men det lyder jo til at han klarede det fint, og har han 100 % styr på færdselsreglerne og vejen til/fra skole, så ser jeg ingen problemer i det

Anmeld

10. maj 2011

Muffinmus

den er ldit svær, for der er jo forskel på børn og hvor modne de er.

Kender børn der ikke kunne binde deres egne sko som 8 årige, og kender dem der uden tvivl ville kunne gå alene i skole uden bekymring.....

Men her er det nemt, vi bor på landet og der er ca 300 meter hen til skolen:-)

Jeg cyklede selv i skole som barn,ca 1 km og dengang boede jeg i rødovre, der var jeg 6 år gammel.Men jeg var jo moden i forhold til enkelte andre piger i klassen.

Tja, synes det er alt efter modenhed og hvor man bor i forhold til skolen.

Anmeld

10. maj 2011

Madam Blå

Hvis det er lyskrydset du er nervøs for, så kan du evt følge ham til det, og så kan han gå selv resten af vejen?

Ellers synes jeg hvis du ved han kan, og han selv vildt gerne vil - så hvorfor ikke?

Anmeld

10. maj 2011

Aves.

skønneunger skriver:

min søn fylder er 8 år og går i 1 klasse, han har plaget meget længe om at få lov til at gå i skole alene, skolen ligger vel ca 1 km væk hvis man går skal man over et gadekryds og hvis han tager bussen er det 4 stop.

hans gamle børnehave ligger lige ved siden af skolen næsten, så han kender vejen ud og ind, også med bussen.

jeg gav ham lov til at tage turen alene i morges med bussen ( kan ikke lide det kryds han skal over hvis han skal gå) og gav ham en mobil med, så jeg ringede da han steg af og da han kom til skolen, og jeg kan se ham fra vinduet helt hen til bussen og når han venter på bussen.

nå mit spørgsmål lyder så, er det for tidligt for en på 8 at tage den tur alene?

han var pavestolt da jeg hentede ham på fritten, og jeg ved han er moden nok til det, meeen ved nu ikke helt

Hvis du er tryg ved det, så er jeg sikker på at han godt kan magte det... vi forældre kender jo bedst vores børn og de omstændigheder og begrænsninger der gør sig gældende..

knus..

Anmeld

10. maj 2011

malliebooh

Ja jeg har jo ingen børn men kan refere til mig selv.. 

Jeg startede i børnehaveklasse da jeg var 5 år.. (de mente jeg var klar til det der) . Jeg boede 6 km fra skolen , så jeg skulle med bus og den tog jeg altså alene om morgenen og når jeg skulle hjem.. Børn er slet ikke så dumme Min niece gik selv i skole da hun var 6 år.  ca. 1 km.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.