Gå alene i skole, hvor gammel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.589 visninger
17 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

skønneunger

min søn fylder er 8 år og går i 1 klasse, han har plaget meget længe om at få lov til at gå i skole alene, skolen ligger vel ca 1 km væk hvis man går skal man over et gadekryds og hvis han tager bussen er det 4 stop.

hans gamle børnehave ligger lige ved siden af skolen næsten, så han kender vejen ud og ind, også med bussen.

jeg gav ham lov til at tage turen alene i morges med bussen ( kan ikke lide det kryds han skal over hvis han skal gå) og gav ham en mobil med, så jeg ringede da han steg af og da han kom til skolen, og jeg kan se ham fra vinduet helt hen til bussen og når han venter på bussen.

nå mit spørgsmål lyder så, er det for tidligt for en på 8 at tage den tur alene?

han var pavestolt da jeg hentede ham på fritten, og jeg ved han er moden nok til det, meeen ved nu ikke helt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

skønneunger

9. maj 2011

Maja88

altså personligt ville jeg synes det er for tidligt. især hvis det ikke er en desideret skolebus...

men gå! Det synes jeg han er AAAAAALLLLT for ung til. især når  du siger han skal over et stort kryds.

Anmeld

9. maj 2011

skønneunger

det er ikke en skolebus nej, bor mere eller mindre i midten af københavn, jeg tror slet ikke vi har skolebusser her

altså det er ikke et stort kryds i den forstand men kun et enkelt altså kun biler fra 2 retninger, hvis det gir mening?

men hvor gammel syntes du så han burde være?

Anmeld

9. maj 2011

Manakauapo

Da jeg gik i 1. klasse (7 år) fik jeg lov til at cykle hjem selv. Eneste krav var bare at jeg skulle gå op til min mors arbejde (ca. 1 km) og så derfra måtte jeg cykle hjem selv. Hele vejen hjem var godt og vel 3 km.

Efterfølgende var jeg så også alene hjemme fra kl.15:00 til kl.16:30 ca. Og det gik også rigtig fint!

Så jeg mener at hvis dit barn er moden nok til det, så gør det! Vi har aldrig haft problemer med det.

Anmeld

9. maj 2011

camilla28

æm

med farer for og blive tromlet over

8 år så mener jeg godt han kan klarer det måske du kunne cykle eller gå turen med ham se hvordan han klarer det lad ham lede vejen

Anmeld

9. maj 2011

skønneunger

Manakauapo skriver:

Da jeg gik i 1. klasse (7 år) fik jeg lov til at cykle hjem selv. Eneste krav var bare at jeg skulle gå op til min mors arbejde (ca. 1 km) og så derfra måtte jeg cykle hjem selv. Hele vejen hjem var godt og vel 3 km.

Efterfølgende var jeg så også alene hjemme fra kl.15:00 til kl.16:30 ca. Og det gik også rigtig fint!

Så jeg mener at hvis dit barn er moden nok til det, så gør det! Vi har aldrig haft problemer med det.

jeg mener også jeg selv gik i skole fra omkring de 7 år, men det er en del år siden så kan ikke huske det

altså ca halvdelen fra hans klasse går selv i skole men de bor så også lidt tættere på skolen.

men tusind tak for svaret i hvert fald

Anmeld

9. maj 2011

skønneunger

camilla28 skriver:

æm

med farer for og blive tromlet over

8 år så mener jeg godt han kan klarer det måske du kunne cykle eller gå turen med ham se hvordan han klarer det lad ham lede vejen

jeg mener nemlig også han godt kan det er slet ikke det, problemet er nok jeg måske er lidt for pylret

vejen kender han rigtig godt og kender også "reglerne" i traffikken.

men hvorfor jeg også bliver lidt i tvivl, er fordi min veninde med en dreng i min søns parallel klasse aldrig kunne finde på at give ham lov til det, og det på trods af de bor lige ved siden af skolen næsten.

Anmeld

9. maj 2011

Mumto3

Vores søn går i børnehaveklasse og han må godt gå hjem selv. han skal over 2 lyskryds og det tager ca. 20min at gå hjem. vi har fået et par ord med på vejen fra SFO som synes det var tidligt, men jeg må ærligt inddrømme at jeg synes forældre nu om dage pakker deres børn alt for meget ind i vat! Da jeg gik i skole tog vi alle sammen selv til og fra skole, alle i min omgangskreds gjorde det, men ingen vil lade deres egne børn gøre det nu.

Det lyder som om han sagtens kan håndtere det, og når han selv gerne vil, så ville jeg lade ham gøre det!!! Det er noget andet hvis du pressede ham til det og han gav udtryk for at være utryg, så ville jeg ikke. Nyd at du har et selvstændigt og ansvarsfuldt barn!!!

Anmeld

9. maj 2011

skønneunger

Mumto3 skriver:

Vores søn går i børnehaveklasse og han må godt gå hjem selv. han skal over 2 lyskryds og det tager ca. 20min at gå hjem. vi har fået et par ord med på vejen fra SFO som synes det var tidligt, men jeg må ærligt inddrømme at jeg synes forældre nu om dage pakker deres børn alt for meget ind i vat! Da jeg gik i skole tog vi alle sammen selv til og fra skole, alle i min omgangskreds gjorde det, men ingen vil lade deres egne børn gøre det nu.

Det lyder som om han sagtens kan håndtere det, og når han selv gerne vil, så ville jeg lade ham gøre det!!! Det er noget andet hvis du pressede ham til det og han gav udtryk for at være utryg, så ville jeg ikke. Nyd at du har et selvstændigt og ansvarsfuldt barn!!!

tusind tak, jeg fik det lige SÅ meget bedre. jeg stoler nemlig på ham og ved han kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.