Sundhedsplejske :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.398 visninger
20 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

Moar2011

heei damer

- sundhedsplejsken var her for første gang idag, et rigtig godt besøg og hun er rigtig sød ..

hun fortæller så at hvis småbørn har for meget tøj på får de det for varmt og det kan medfølge vugge død  ..

hvad har jeres børn på 3uger 2dage gammel på ? (han er født 33+3)

storm har en body på, en bluse, bukser og strømper. så sover han med dyne og tæppe..

når han er ude i barnevogn for at gå tur, har han det samme på + jakke og hue.. igen dyne og tæppe..

han har fået hans fars varmhed eller hvad man skal kalde det. så han bliver hurtig varm på kroppen .  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

Koen.

Det er rigtigt at det kan medføre vuggedød hvis de bliver opoverhedet

Nu er min Lærke 1 år så hun sover bare i body og dyne Men du kan stikke en finger ned i nakken på ham, er han tilpas varm UDEN at være svedig eller kold så har han det fint

Anmeld

9. maj 2011

Nalle

Da jeg fødte vores søn for snart et år siden, havde han næsten kun en langærmet body på og strømper de første par måneder, og bukser når vi skulle nogle steder.

Anmeld

9. maj 2011

FruHolm <3

Babyklar skriver:

heei damer

- sundhedsplejsken var her for første gang idag, et rigtig godt besøg og hun er rigtig sød ..

hun fortæller så at hvis småbørn har for meget tøj på får de det for varmt og det kan medfølge vugge død  ..

storm har en body på, en bluse, bukser og strømper. så sover han med dyne og tæppe..

når han er ude i barnevogn for at gå tur, har han det samme på + jakke og hue.. igen dyne og tæppe..

han har fået hans fars varmhed eller hvad man skal kalde det. så han bliver hurtig varm på kroppen .  

Oscar er også en meget varm baby, han er 4½ måned nu og har for det meste kun knickers og kortærmet på

vil sige at det kommer lidt an på hvor stor han er nu.

men var det min dreng fik han ikk jakken på, for da det var frost og sne var det for varmt med det til Oscar han bruger heller ikk rigtig dyne mere i barnevognen nu fordi det er for varmt

Anmeld

9. maj 2011

2babygirls

Babyklar skriver:

heei damer

Madeleine har pt ikke hue eller jakke på når hun sover, da hun også er en varm pige.
I vinters lå hun med dyne og tæppe, hue, vanter, futter, og en hello kitty fleece jakke. Hun var fin varm når hun kom op efter 3-4 timer i sne storm.

Men tjek ham en halv time efter han er lagt hvordan han er i nakken.

Anmeld

9. maj 2011

nørgaard

Hejsa

Min knægt på 3½ mdr. har nu kortærmet body og bluse på samt bukser og strømper tynde. Sommerdynen er fundet frem både den alm. dyne men os til voksien. Han får hue på hvis det blæser ude.

Når der er varmt som de eks. var i går har han kun en langærmet body på og busker plus tynde sokker. Kan godt finde på at tage sokkerne af når han skal ud og sove i voksien.

Jeg ved ikke om det er for meget, man må prøve sig lidt frem.

Jeg har også en lille varmedunk, det har han os efter sin far

mvh Line

Anmeld

9. maj 2011

Moar2011

Nalle skriver:

Da jeg fødte vores søn for snart et år siden, havde han næsten kun en langærmet body på og strømper de første par måneder, og bukser når vi skulle nogle steder.

var det også ved den her årstid ? - lige nu ligger han bare i kortærmet body og dyne .. og han virker tilpas, bare lidt kolde hænder..

Anmeld

9. maj 2011

Moar2011

Tanja. skriver:

Det er rigtigt at det kan medføre vuggedød hvis de bliver opoverhedet

Nu er min Lærke 1 år så hun sover bare i body og dyne Men du kan stikke en finger ned i nakken på ham, er han tilpas varm UDEN at være svedig eller kold så har han det fint

jeg vidste det slet ikk - blev os nået så overrasket ..

jeg tænkte bare at han er for tidlig født og kommer fra sygehuset hvor der var 37grader på stuen hvor han lå.. og så synes jeg heller ikk en body, bluse, strømper og bukser virker for meget.. men det er det nok pga de varme dage her

må lige huske det med at mærke ham i nakken ..

Anmeld

9. maj 2011

Moar2011

MinBabyOscar <3 skriver:

Oscar er også en meget varm baby, han er 4½ måned nu og har for det meste kun knickers og kortærmet på

vil sige at det kommer lidt an på hvor stor han er nu.

men var det min dreng fik han ikk jakken på, for da det var frost og sne var det for varmt med det til Oscar han bruger heller ikk rigtig dyne mere i barnevognen nu fordi det er for varmt

Storm vejer nu 2750g ..

men det vel bare spørgsmål om at mærke ham i nakken og vodere der ud fra om han har det for varmt ..

Anmeld

9. maj 2011

Moar2011

nørgaard skriver:

Hejsa

Min knægt på 3½ mdr. har nu kortærmet body og bluse på samt bukser og strømper tynde. Sommerdynen er fundet frem både den alm. dyne men os til voksien. Han får hue på hvis det blæser ude.

Når der er varmt som de eks. var i går har han kun en langærmet body på og busker plus tynde sokker. Kan godt finde på at tage sokkerne af når han skal ud og sove i voksien.

Jeg ved ikke om det er for meget, man må prøve sig lidt frem.

Jeg har også en lille varmedunk, det har han os efter sin far

mvh Line

man må jo bare prøve sig lidt frem som du siger . for han er jo stadig lille min kære dreng .. han vejer jo kun 2750g ..

heh sødt de har det fra deres fædre, jeg er i hvertfald en værre fys pind hihi .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.