Er der grund til at være nervøs?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.238 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. maj 2011

maryjane

Bumbum, prøver at fatte mig i korthed!

Besøgte mine forældre i weekenden, søndag kom min bror+kone, og deres 2 børn på 3 år og 10mdr. også på besøg.

Hun starter med at sige at den yngste har haft noget feber de seneste dage, og udslæt. Hun troede så at det 3 dages feber, men hun har altså ikke fået det tjekket hos lægen.

Og tilbageholdende som jeg jo er, spurgte jeg ikke mere ind til det. Kunne det også være lussingesyge?

Nogen der har en mening om dette?

Mvh. en der bekymrer sig om ALT for mange ting.

21+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. maj 2011

maryjane

10. maj 2011

maryjane

Ikke en eneste? Wah.

Anmeld

10. maj 2011

Chillien

Lussingesyge?

Anmeld

10. maj 2011

SussieThyssen

Puha..det skal jeg ikke gøre mig klog på, men hvis jeg var dig, ville jeg da lige tage en snak med lægen, så jeg kunne blive beroliget lidt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. maj 2011

Klumpe-dumpe

maryjane skriver:

Besøgte mine forældre i weekenden, søndag kom min bror+kone, og deres 2 børn på 3 år og 10mdr. også på besøg.

Hun starter med at sige at den yngste har haft noget feber de seneste dage, og udslæt. Hun troede så at det 3 dages feber, men hun har altså ikke fået det tjekket hos lægen.

Og tilbageholdende som jeg jo er, spurgte jeg ikke mere ind til det. Kunne det også være lussingesyge?

21+3

Personligt tror jeg ikke det er lussingesyge.... Lussingesyge giver ikke udslæt på kroppen, men på kinderne (herved navnet)

For mig lyder det som 3 dages feber....

Men hvis du er i tvivl, så kan du jo hos lægen få taget en blodprøve, for at se om du har haft lussingesyge tidligere....

Anmeld

10. maj 2011

patella

maryjane skriver:

21+3

Bastian har haft 3 dages feber, hvilket gav sig udslag i feber og røde prikker over hele kroppen. Var det sådan det så ud? Det var en vagtlæge der sagde at det var 3 dages feber. 

Kan godt forstå du bekymrer dig - det er naturligt når man er gravid!

Anmeld

10. maj 2011

maryjane

Mange tak for alle svarene, ville egentlig også ha snakket med lægen her til morgen. Men nåede det ikke, nåh det må blive i morgen. Men tak, det kan self. også være svært helt at svare på for andre

Anmeld

10. maj 2011

Henriette1973

For et par uger siden, troede vi at min datter havde lussingesyge, og da jeg er gravid kontaktede jeg vagtlægen. (Det var selvfølgelig i påsken) Jeg fik at vide at jeg skulle holde øje med om jeg selv fik feber og muskelstivhed/smerte hvis ikke var der ingen grund til bekymring.

Jeg vil nu kontakte lægen, hvis jeg var dig og få taget en blodprøve, for at se om du har haft lussingesyg.

Held og lykke

Hilsen

Henriette

Anmeld

10. maj 2011

modesty

Får man ikke lavet den lussingesyge blodprøve automatisk ved første lægebesøg, hvor de laver en helvedes masse blodprøver? Det fik jeg i hvert fald. I så fald står det i din vandrejournal (det kan godt være at du ikke lige kan finde det selv, men så kan lægen i hvert fald)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.